Banden heb ik vorige week opgepompt. Voor: 2.4 Achter: 2.8.wat is je bandenspanning? en de staat van de ketting? hoe oud is het luchtfilter?
je zou ook eens moto-forte I/II door je tank kunnen gooien. En heb je de motor net? dan kan het best zijn dat ie lang stil gestaan heeft en dan duurt het een paar 100km voordat je benzine verbruik weer normaal is.
Banden heb ik vorige week opgepompt. Voor: 2.4 Achter: 2.8.
Ik heb de motor sinds vorige jaar december in mijn bezit en sindsdien toch al 5000km gereden. De ketting is ook nog zeker niet aan vervanging toe, nog niet halverwege.
Wanneer het luchtfilter voor het laatste vervangen is weet ik niet. Heeft dit ook invloed op je verbruik?(ben niet super technisch maar klinkt niet echt logisch voor mij)
De motor heeft bijna 29000km gelopen.Hoeveel km heeft de motor gelopen?
En ik zou zeker niet beginnen met kitjes voor de afstelling maar eerst zorgen dat alles orgineel goed is (grote beurt?).
Woon-werk verkeer lijkt mij een redelijk rustige rijstijl opleveren vanwege de vele koekblikken? Om dan te zeggen dat je boven de 6000tpm moet blijven vind ik wel heel kort door de bocht. Met 4 a 5ktpm moet je echt wel normaal met het verkeer mee kunnen komen zonder op een hoog verbruik uit te komen. En 1 op 13 is inderdaad veel te hoog voor een bandit.
De motor heeft bijna 29000km gelopen.
Ik dacht juist, het gewoon afstellen kost ook een hoop geld dus dan laat ik er maar gelijk een dynojet kit inzetten. Loopt ie ook gelijk mooi maar geen goede gedachte dus??
Mijn woon-werkverkeer is 22km enkele reis. Is dat kort of lang?Lijkt me wat te veel van het goede, misschien nieuwe bougies, nieuw luchtfilter en afstellen, bij 29000km is er volgens mij niet zoveel sltijtage dat het verbruik er zo sterk van oploopt zoals jou motor.
Vergelijk,...mijn Bandit 1200 doet woon/werk gemiddeld 1 op 17,5 en dat is een bekende zuiplap die 1200. Dus 1op 13 is veel te hoog.
Of je woonwerk is heel erg kort,..dat zou ook weer kunnen
Banden heb ik vorige week opgepompt. Voor: 2.4 Achter: 2.8.
Ik heb de motor sinds vorige jaar december in mijn bezit en sindsdien toch al 5000km gereden. De ketting is ook nog zeker niet aan vervanging toe, nog niet halverwege.
Wanneer het luchtfilter voor het laatste vervangen is weet ik niet. Heeft dit ook invloed op je verbruik?(ben niet super technisch maar klinkt niet echt logisch voor mij)
De motor heeft bijna 29000km gelopen.
Ik dacht juist, het gewoon afstellen kost ook een hoop geld dus dan laat ik er maar gelijk een dynojet kit inzetten. Loopt ie ook gelijk mooi maar geen goede gedachte dus??
De laatste tijd niet meer (oh jawel, van de week heen en weer naar Nijmegen vanuit Amersfoort, 140km). Normaal toer ik alleen maar met mijn motor en gebruik ik hem niet voor woon-werkverkeer. Dan rij ik altijd minimaal 100km dus dat komt wel goed!Maak je wel minstens een keer per 14 dagen een rit van meer dan 100km? Korte ritjes veroorzaken wazige ellende èn extra slijtage.
Ik ben nu wat hoger in toeren gaan rijden en schakel nu tussen de 4000/5000 toeren.
Het verbruik is inderdaad al een stuk minder geworden. Het verbruik is nu 1:16 - 1:17 ongeveer.
Met een beetje afstellen, luchtfilter schoonmaken (wordt straks toch vervangen door KN-filter), etc. moet ik toch een goed verbruik kunnen halen denk ik. Bedankt voor alle tips!!!!
Het is voor het blok niet erg als ik vanaf een koude start tussen de 4000/5000 toeren ga rijden? Niet te veel toeren?
Mijn Suzuki Bandit uit 1996 verbruikt nu 1:13,2 woon-werkverkeer. Ik schakel daarbij meestal tussen de 4000-5000 toeren. Erg hoog verbruik dus. Nu het volgende.
Ik ben nu wat hoger in toeren gaan rijden en schakel nu tussen de 4000/5000 toeren.
Het verbruik is inderdaad al een stuk minder geworden. Het verbruik is nu 1:16 - 1:17 ongeveer.
Het is voor het blok niet erg als ik vanaf een koude start tussen de 4000/5000 toeren ga rijden? Niet te veel toeren?