Hooikoorts en motorrijden

Als opbeurder mijn relaas.....

Ik kreeg last van hooikoorts omstreeks mijn 28e.
kreeg Aerius om het binnen de perken te houden.

Na een jaar of 10 is het weer over gegaan....
Tegenwoordig ben ik vrijwel hooikoortsloos....

Hoe het kan? Weetnie. Maar ik vind het wel prettig!
Er is dus hoop voor iedereen!
*O* fijn zeg!
 
Als opbeurder mijn relaas.....

Ik kreeg last van hooikoorts omstreeks mijn 28e.
kreeg Aerius om het binnen de perken te houden.

Na een jaar of 10 is het weer over gegaan....
Tegenwoordig ben ik vrijwel hooikoortsloos....

Hoe het kan? Weetnie. Maar ik vind het wel prettig!
Er is dus hoop voor iedereen!
erg ziek geweest rand je 28e? heeft voor een deel met je weerstand te maken :Y hoe beter die is hoe minder last :Y
 
Heb sinds een paar jaar ook last van hooikoorts. Begon eerst met loopneuzen en heel veel niezen. jaar erna kwam er tranende ogen bij en afentoe een bloedneus. Dit jaar is er gruwelijk jeukende ogen bij gekomen. Gelukkig met niet continu maar met vlagen.

Alleen tijdens het rijden is het wel handig om, als je een niesbui aan voelt komen je vizier open te zetten. Heb vanochtend ff langs de weg toch ff moeten poetsen na een paar keer niezen. :-)
 
Flink Lyme gehad ja....
dat verklaard hem :Y

merk het met mijn voedsel allergie ook. heb ik een goede weerstand gebeurd er bijna niks. doe ik precies het zelfde bij lage weerstand lig ik 3 dagen in bed :X
 
Laatst bewerkt:
ik eet iedere dag een eetlepel vol pollen (ja die dingen waar ik zo allergies voor ben), ik begin hier vanaf februari mee en heb er het hele seizoen geen last van. het is schijnbaar ook nog heel erg gezond, als ik de imker mag geloven. en wat ik allemaal op internet leeshttp://www.imkerijlansingerland.nl/pagina10.html


ooit als tip gekregen en werkt echt fantastisch voor mij, kan gewoon heerlijk ademen, niks geen spray in de neus of tabletjes in de keel.
 
:W

En...hebben we alweer last van hooikoorts?

Hier inmiddels kriebelhoest en licht snotteren. Ik heb diverse hooikoorts/pollen apps geïnstalleerd op mijn telefoon dus die houden me van de straat als het nodig is :+

[me="Zen_78"]is klaar voor...[/me]
 
volgens mij is het niet genetisch bepaald, maar ( net als griep etc. ) bouw je daar in je jonge jaren weerstand voor op.
dus als je van mams altijd je handjes moest wassen met dettol :( en nooit vies mocht worden, ben je nu het haasje.

Volgens jou?
Hooikoorts is grotendeels genetisch bepaald.

:W

En...hebben we alweer last van hooikoorts?

Hier inmiddels kriebelhoest en licht snotteren. Ik heb diverse hooikoorts/pollen apps geïnstalleerd op mijn telefoon dus die houden me van de straat als het nodig is :+

[me="Zen_78"]is klaar voor...[/me]

Nog geen last van, maar het zal binnenkort wel beginnen.
Prevalin slikken helpt prima, dan heb ik eigenlijk nergens last meer van.
 
Laatst bewerkt:
Je mond en neus afdekken met een kraag of helmmuts zal sowieso een verschil maken. Verder zo veel mogelijk met vizier dicht rijden om je ogen te ontzien. Daarnaast altijd een natte doek in je rugzak meenemen om je neus en ogen mee schoon te wrijven - daarmee gaan je luchtwegen gevoelsmatig een stukje meer open staan en voor je ogen is het beter dan met je vingers wrijven.

Verder is het altijd verstandig om oogdruppels en neusspray mee te nemen als je er serieus last van hebt. Stukje pleepapier om je neus te snuiten helpt ook, gevolgd door de bovenstaande natte doek om diep in te ademen. Zie ook menthol doekjes bij de drogist.

Ik heb vroeger ook veel last van hooikoorts gehad maar is naarmate ik ouder werd verdwenen. Weet niet waarom maar ik klaag niet *O*
 
Hier slik ik Fexofenadine 's avonds, ik word er de eerste 3 weken nogal suf van. Overdag livocab spray.. T gaat goed ook al doen de berken en zo nu wel heel erg hun best...
 
:W

En...hebben we alweer last van hooikoorts?

Hier inmiddels kriebelhoest en licht snotteren. Ik heb diverse hooikoorts/pollen apps geïnstalleerd op mijn telefoon dus die houden me van de straat als het nodig is :+

[me="Zen_78"]is klaar voor...[/me]
Tot op heden valt het nog best mee eigenlijk.
Ben Vroeg begonnen net de medicijnen. Nu alleen nog Wat niezen en verstopte neus.
Tijdens het rijden gat het best oké
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er op dit moment ook weer last van.Snotteren,geirriteerde ogen,hoesten benauwdheid.
Ik slik nu allerfre,maar dat helpt niet veel meer terwijl het de voorgaande jaren wel goed hielp.
Iemand een suggestie voor een ander middeltje?
 
Al tig middeltjes, pilletjes, sprays van huisarts gehad. Of het werkt maar zeer beperkt/niet of ik wordt er mega suf van. Eergisteren een spuit gehad die een week of 4 a 5 zou moeten werken, tot nu toe gaat t best goed
 
Ik heb er op dit moment ook weer last van.Snotteren,geirriteerde ogen,hoesten benauwdheid.
Ik slik nu allerfre,maar dat helpt niet veel meer terwijl het de voorgaande jaren wel goed hielp.
Iemand een suggestie voor een ander middeltje?
Bezoekje aan je huisarts brengen? De middeltjes die je zonder recept kunt kopen werken bij mij ook niet...
 
Ik heb tijdelijk last van hooikoorts, begint meestal halverwege mei en dan rond de TT ben ik er zo'n beetje overheen. Gebruik dan allerfre voor het rijden maar ondanks dat ik de helm potdicht hou kan ik na een uurtje rijden er wel mee ophouden. Ga binnenkort eens proberen of de chin-curtain van m'n helm wat gaat helpen want dan komt er als het goed is minder wind en pollen aan de binnenkant van de helm.
 
Sinds ik met zo'n chin-ding rij ( stukje stof onder kin) , nergens meer last van,
zolang je je visier maar dichthoud.
( voorhoofd ventilatieklep open, die op de kin natuurlijk dicht)
 
Wellicht een oplossing voor sommige mensen ... ik ken het verder niet.
Link
 
Ik heb er sinds 3 jaar ofzo ook last van, 't is ieder jaar erger (eerder, langer, heftiger) lijkt 't wel :X
Kun je hier zo medicijnen voor halen of moet dat op recept?
 
ik heb medicijnen voor de hooikoorts niet op recept,

Cetrizine, kan je bij de AH of liddle kopen ..
 
Zelf geen last van maar wel bijna een gigantische crash door iemand met hooikoorts,

de gang zat er aardig in op een leuk weggetje toen mn maat opeens de noodstop uitoefende :o

bleek dat ie dusdanig had geniest dat ie niks meer kon zien door zn vizier :X

het scheelde centimeters....

@moraalridders, afstand bla bla bla
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan