Je zou er - mits de ruimte het toelaat natuurlijk) slijtranden op kunnen zetten, maar deze moeten dan natuurlijk (net als het koppelingshuis nu je eraan hebt lopen vijlen) worden uitgebalanceerd om slijtage in de lagering te minimaliseren.Nog even over die ingesleten plekken op het koppelingshuis...je hebt ze nu weer gladgevijlt maar daardoor ontstaat er weer meer ruimte voor de nokken om heen en weer te bewegen bij accelereren en decelereren en zullen dus sneller inslijten.
Nog even over die ingesleten plekken op het koppelingshuis...je hebt ze nu weer gladgevijlt maar daardoor ontstaat er weer meer ruimte voor de nokken om heen en weer te bewegen bij accelereren en decelereren en zullen dus sneller inslijten.
Ik heb inmiddels de plekken bijgevijld en het werkt perfect.
Dat er meer ruimte ontstaat door het bijvijlen, daar ben ik het niet helemaal mee eens, ik heb immers alleen de gedeeltes weggevijld die nog níet ingesleten waren. Bij het aangrijpen hameren de platen steeds op hetzelfde punt zodat dit gaat inslijten. De ruimte ernaast wordt overgeslagen.
Maar zoals gezegd: ik heb de zaak bijgevijld en het functioneert uitstekend.
Bij de volgende koppelingswissel mag er misschien wel een nieuw huis op.
Nieuwe vijl techniek gevonden?
Graag zou ik willen weten hoe je kan bijvijlen, dan koop ik een klein plaatje goud...