hornet 900 project

Hallo,

Ik volg nu al enkele maanden dit forum en heb me nu laten registreren. Waarom ik dit niet eerder heb gedaan? Geen idee.
Ik heb enkele maanden geleden een nieuwe Hornet 919 gekocht, een van de laatste. Mijn vorige fiets was een Deauville 2005, en dit is natuurlijk een enorme stap vooruit.


Kijk eens, nu mag je echt gaan poetsen, in plaats van wat plastic afnemen :)

Veel plezier, en kijk eens in het Hornet plaza, waar alle Horneteers zich ophouden. :]
 
ik heb inmiddels een koppelingsdeksel besteld. de ouwe zaten wat krasjes op, dus maar ff een nieuwe op doen. zal binnenkort weer eens langs de spuiter rijden ff kijken hoe het ermee staat.
ik had er niet echt haast mee, m,n andere motor (honda xr) heeft eigelijk meer haast omdat deze voor woon werk verkeer gebruikt moet worden


maak toch eens haast joh :P
 
vandaag werd ik gebeld door de spuiter *D het spuitwerk is bijna klaar. alleen 1 probleem, ik had stickers voor op m,n tank welke ze onder de blanke lak zouden verwerken. alleen waren deze niet echt van kwalitiet :( terwijl de verkoper beweerde dat het geen probleem was om ze onder de lak te verwerken.ze begonnen al optelossen met ontvetten
de spuiter gaat voor mij even langs de honde dealer voor stickers en dan is het alleen nog een kwestie van alles afwerken met blanke lak *D *D en dan eindelijk kan ik verder met afbouwen
 
vandaag werd ik gebeld door de spuiter *D het spuitwerk is bijna klaar. alleen 1 probleem, ik had stickers voor op m,n tank welke ze onder de blanke lak zouden verwerken. alleen waren deze niet echt van kwalitiet :( terwijl de verkoper beweerde dat het geen probleem was om ze onder de lak te verwerken.ze begonnen al optelossen met ontvetten
de spuiter gaat voor mij even langs de honde dealer voor stickers en dan is het alleen nog een kwestie van alles afwerken met blanke lak *D *D en dan eindelijk kan ik verder met afbouwen

*O* nog even dus, lekker hoor, ben benieuwd naar het resultaat.
 
vandaag weer gebeld door de spuiter, hij was langs de honda dealer geweest voor m,n stickers. hij wou m,n kenteken+chassisnummer hebben om de juiste te bestellen. als het mee zat dan had hij ze morgen of overmorgen binnen en dan aflakken en dan kan ik eht zaterdag ophalen *D *D *D .
dan kan ik maandagavond alle gespoten delen gaan monteren :Y :Y
 
vandaag werd er door ups een pakketje bezorgt *D .
voor die 50 euro ga ik niet moelijk doen met plamuur en maar hopen dat je de juiste kleur grijs kan vinden
full
 
vanmiddag weer gebeld door de spuiter, ik kan m,n spullen ophalen *D *D *D morgen uur of 11 rij ik ff langs

fotos volgen nog
 
mooi kleurtje :Y
en strakke achterkant zo, zonder die beugel
 
Laatst bewerkt:
Mooi en strak gespoten onderdelen! :} *O* :}


Wat het ook leuk was: een kleine logo Hornetbee op je voorspatbord!


Veel plezier ermee en hou de rubber onder!


:)
 
Zo ! die is echt wel gaaf geworden, vind die USD echt wel passen bij dit beestie :9~

Nou nog een mooi rem/schakelsetje er op :9
 
Gaaf! Ben idd ook benieuwd naar de voorkant..

Heb je nu ook je stuur verhoogd?
 
Laatst bewerkt:
ander rem/schakel setje heb ik wel aan gedacht, maar mijn vriendin wil ook nog wel eens graag achterop zitten. anders had ik er waarschijnlijk ook wel een 1 zitter van gemaakt.
wat betreft de verlichting/tellers wou ik gewoon de originele tellers en koplamp monteren.

mijn stuur staat wel een klein beetje hoger, maar dit komt door mijn colega, deze heeft voor mijn een paar prachtige risers gemaakt op de standaard fireblade kroonplaat. *D *D
full
 
gister weer even bezig geweest. de motor loopt nu weer goed. hij had bijna een jaar stil gestaan en wou alleen nog stationair lopen. even goed warm laten draaien en hij doet het weer perfect.
ik ga eind van de week op vakantie(gp van misano) 8-) en dan na de vakantie nog even nieuwe olie(castrol) en een nieuw filtertje erop. vandaar dat ik de onderkuip ook nog niet gemonteerd heb. het voorspatbord had ik inmiddels ook gemonteerd
full
 
nog te doen lijstje:
*remleideingen op maat maken
*ophangbeugelmaken van rvs voor het instrumentenpaneel(hangt nu aan bindstrips)
*stuurslot pasmaken
*rvs beugel maken voor mijn koplamp
*olie en oliefilter vervangen
*onderkuip en achterspatbord monteren.

als je het zo leest lijkt het niet zoveel werk, maar gaat altijd weer een hoop tijd in zitten om alles netjes pas te krijgen
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan