*Hornet Plaza 13* Waar de Horneteers in de minderheid zijn!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou wat ik al zei de akra's kan ik voor 809 krijgen. Maar de leo's daarentegen voor 200 minder. Echter, is er nu een aanbieding bij kalsbeek motoren, maar ik vraag me af of dat dezelfde zijn. Ik zie namelijk bij GZ style de EVO 2 voor 629 (alu, vind ik mooier bij mijn blauwe hornet)

[afbeelding]

of de aanbieding bij kalsbeek voor 450 eurO:

[afbeelding]

Zal het plaatje bij GZ style gewoon niet overeenkomen, of is dat het nieuwe model evo. Ik snap het niet meer :)

PS: Hoe zit het met de hitte die de aluminium leo afgeeft? Mijn vrouwtje gaat zo nu en dan nog achterop en ik wil wel dat ze ongeschonden thuiskomt.


kijk hier nog ff, http://www.leovince.com/en/products/type_approval
in de lijst links kan je merk + type opzoeken, dan kan je zien wat er onder kan bij jou.
Weet niet wat voor bw.jr. je hebt?
 
Ik zou voor progressieve vering gaan, ik heb ze in diverse motoren gehad, en was telkens weer positief verrast erdoor. Ikzelf heb altijd WP veren genomen, met andere merken heb ik geen ervaring. Zal ze zelf ook nog verranderen aan het eind van dit seizoen, maar voorlopig eerst eens even gassen :~)) Ben je echt een racemonster, dan moet je voor liniar gaan, maar is een heel stuk minder confortabel rijden.

Nog een tip, als je motor bv een half jaar heeft stil gestaan, dan kan zo n kering verharden en daardoor gaan lekken, door de kering met groen zeep in te smeren, en de groene zeep er 24 uur op te laten zitten, wordt de kering weer soepel, en als ie niet versleten was, sluit ie daarna gewoon weer af.

racemonster ben ik absoluut niet.. af en toe keertje gassen is leuk.. maar dan stopt het ook... en wat ik zei... misschien in de toekomst 1 of 2 circuitdagen in het jaar ofzo...

de keerring is echt kappot.. ding heeft maximaal maar 2 weken aan 1 stil gestaan.. komt door alle pekel en zooi van afgelopen winter denk ik zo...
 
kijk hier nog ff, http://www.leovince.com/en/products/type_approval
in de lijst links kan je merk + type opzoeken, dan kan je zien wat er onder kan bij jou.
Weet niet wat voor bw.jr. je hebt?

Jammer dat ze bij de 600 ook niet voor een dubbele uitllaat gekozen hebben, want dat ziet er toppy uit, ben ik wel een tikkie jaloers op :~))
 
Eerlijk Dilbert, ik kan de demper van mij echt vastpakken, naar een toerritje, anders zou ik het niet zeggen, is geen grap, de bochten die worden wel warm. Zou kunnen dat het dempingsmateriaal zo goed isoleerd dat de hitte niet word doorgegeven aan de buitenkant, dat is waarschijnlijk de verklaring daarvoor.

rijwind die de uitlaat koelt... en daarnaast geleid titanium warmte een stuk slechter dan bijvoorbeeld aluminium..
 
racemonster ben ik absoluut niet.. af en toe keertje gassen is leuk.. maar dan stopt het ook... en wat ik zei... misschien in de toekomst 1 of 2 circuitdagen in het jaar ofzo...

de keerring is echt kappot.. ding heeft maximaal maar 2 weken aan 1 stil gestaan.. komt door alle pekel en zooi van afgelopen winter denk ik zo...

Dan help ook geen groene zeep meer, geen dure reparatie als je het zelf doet alleen bewerkelijk, en wel een mooi moment om dat meteen de veren en in te steken, zoals onze belgische vrienden zeggen.
 
Laatst bewerkt:
Dan help ook geen groen zeep meer, geen dure reparatie als je het zelf doet alleen bewerkelijk, en wel een mooi moment om dat meteen de veren en in te steken, zoals onze belgische vrienden zeggen.

ik laat het doen.. USD poten... daar is het me te veel moeite.. laat het liever doen met goed gereedschap... lever wel de voorpoten los aan :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geen verstand van vering, ik heb 2 jaar terug een Hyperpro combi kit (progessief) laten monteren in Werkendam (voor +achter) daarna: dag oud sjoppergevoel, hallo sportief brommerke.
kortom echt z'n geld waard, wat een wegligging :} en ik ben echt geen snelheids-monster. O-)
Ook bij hard remmen scheelt het, vind ik.
Mooi spul voor dat geld :o
maar hebben zij nog wat afgsteld of is het gewoon dezelfde handeling die een motorgarage ook zou doen alleen veren en olie en verder niks
 
Nou ik ben benieuwd, als het klaar is wat je er van vind, ik denk dat je zegt, had ik het maar eerder gedaan.

ik had na mn vakantie al zoiets van.. had ik maar eerder met de afstelling gespeeld ;)... morgen ff kijken of ze @ hyperpro wijchen de tijd hebben en anders de lokale boer :Y
 
maar hebben zij nog wat afgsteld of is het gewoon dezelfde handeling die een motorgarage ook zou doen alleen veren en olie en verder niks

Ze hebben per merk/model/type een advies afstelling.
Vind je het niks kan de monteur (of jij later zelf) gaan afstellen.
Voor kan ik niks afstellen, achter wel iets.
 
hier nog eens ff de discussie over voorvork veren openen...

De linker keerring is lek dus die moet sowieso vervangen worden, dan laat ik de rechterkant ook maar meteen mee doen, toch maar een kleine moeite en de olie moet daar ook vervangen worden. Nu ben ik alleen aan het tobben om ook de voorveren te laten vervangen omdat het geheel dan toch open ligt, wat hebben jullie erin laten zetten? progressief of toch lineair :? :?

Meerendeel van de km's zijn woonwerk en vakanties met een normale tot matige snelheid en in de toekomst misschien een enkele circuitdag. Als ik me goed ingelezen heb, dan zijn progressieve veren hiervoor uitermate geschikt :? :?


het verschil tussen progressief en linear is iets persoonlijks, een maat van mij zweert bij linear en ikzelf wil het liefst progressief.
Ik denk dat de laatste het meest aantrekkelijke is voor jou, het biedt nl. in de eerste instantie een comfortabele veer weg en bij wat sportiever rijgedrag wordt deze wat stugger, maar in bijde gevallen zal het een enorme verbetering zijn voor je motor :Y

in de eerste instantie zou ik je aanraden de veren te vervangen en je kan er zelfs al voor kiezen wat dikkere olie in de vork te laten gieten, dat zal al een wereld van verschil maken. 2e stap zou kunnen zijn om je vork te laten reshimmen of zelfs het hele binnenwerk te laten vervangen, maar dat kost een hoop geld en staat niet in verhouding tot de winsten bij dagelijks woon-werk verkeer en een sportief dagje weekend.
Dan eerder nog een andere veer over de achterschokbreker om het setje compleet te maken.
Overigens is het vervangen van de keerringen los van het werk van veren vervangen, da's een heel ander klusje, maar als je poten daar toch liggen.. ;)

succes!
 
het verschil tussen progressief en linear is iets persoonlijks, een maat van mij zweert bij linear en ikzelf wil het liefst progressief.
Ik denk dat de laatste het meest aantrekkelijke is voor jou, het biedt nl. in de eerste instantie een comfortabele veer weg en bij wat sportiever rijgedrag wordt deze wat stugger, maar in bijde gevallen zal het een enorme verbetering zijn voor je motor :Y

in de eerste instantie zou ik je aanraden de veren te vervangen en je kan er zelfs al voor kiezen wat dikkere olie in de vork te laten gieten, dat zal al een wereld van verschil maken. 2e stap zou kunnen zijn om je vork te laten reshimmen of zelfs het hele binnenwerk te laten vervangen, maar dat kost een hoop geld en staat niet in verhouding tot de winsten bij dagelijks woon-werk verkeer en een sportief dagje weekend.
Dan eerder nog een andere veer over de achterschokbreker om het setje compleet te maken.
Overigens is het vervangen van de keerringen los van het werk van veren vervangen, da's een heel ander klusje, maar als je poten daar toch liggen.. ;)

succes!


:)

voor het vervangen van de keerringen moet toch de hele poot los... dus ook de veer eruit.. dus kleine moeite.. maar dikkere olie is idd ook een goede tip :).. achterveer wacht ik nog ff mee.. die voldoet voorlopig nog :)
 
Mijn fietsie is uit 2005. Volgens kalsbeek hebben ze in dit model alleen aluminium en carbon en geen titanium. Echter wil ik wel zo'n carbon plaatje bij de bochten erover zetten, maar dat moet ik nog navragen of dat uberhaupt mogelijk is.

Maar hoe klinken ze? Vergeleken met BOS of Akra :)

PS: Als ik kijk op de leovince site, dan is er gek genoeg nix voor de 900 hornet te vinden
 
Laatst bewerkt:

Luisteren Leo,s

En dan nog even de (oude) x-cone van gassie,zomaar voor de lol, 600 hornet
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geen verstand van vering, ik heb 2 jaar terug een Hyperpro combi kit (progessief) laten monteren in Werkendam (voor +achter) daarna: dag oud sjoppergevoel, hallo sportief brommerke.
kortom echt z'n geld waard, wat een wegligging :} en ik ben echt geen snelheids-monster. O-)
Ook bij hard remmen scheelt het, vind ik.
Mooi spul voor dat geld :o

Hoi Allemaal,
ben lang niet meer hier geweest maar ik sluit me aan bij Dilbert. Zowel voor als achter hyperpro laten plaatsen vorig jaar en een wereld van verschil. Absolute aanrader

heeft iemand trouwens ook dat als hij/zij flink doortrekt tot net in het rood dat hij wat rookt? volgens mijn kamaraad (z750)die achter mij rijdt 8-) bij mij wel .

kan zijn dat ik de memjet wat lager moet draaien maar de rook is blauw en niet zwart wat gebruikelijk is als hij te rijk loopt

groet
 
he hoe kom jij aan mijn filmpje
mooi he had de radio opstaan en poef weg geluid van de radio :9~~

Ik ben jack the Ripper :~))

Als je mijn barracuda, in het echt hoort daar ga je ook van :9~, ik mag nog legaal 97Db produceren :+ een oude kist heeft af en toe ook zijn voordelen.
 
Laatst bewerkt:
Heb een vraagje aan de horneteer

Schaam me dood dat ik na anderhalf jaar er achter kom dat er een soort haakjes onder mijn buddysit zitten

Kan aan beide kanten van mijn buddysit 2 haakjes open klappen voordat ik de buddysit er weer op doe

Wie weet waar die voor zijn??
 
Heb een vraagje aan de horneteer

Schaam me dood dat ik na anderhalf jaar er achter kom dat er een soort haakjes onder mijn buddysit zitten

Kan aan beide kanten van mijn buddysit 2 haakjes open klappen voordat ik de buddysit er weer op doe

Wie weet waar die voor zijn??
Je kunt daar zo n visnetje voor krijgen, en dan kun je wat kleine dingen meenemen. Een spindel zeg maar.
 
Laatst bewerkt:
Je kunt daar zo n visnetje voor krijgen, en dan kun je wat kleine dingen meenemen. Een spindel zeg maar.



full
 
Mijn fietsie is uit 2005. Volgens kalsbeek hebben ze in dit model alleen aluminium en carbon en geen titanium. Echter wil ik wel zo'n carbon plaatje bij de bochten erover zetten, maar dat moet ik nog navragen of dat uberhaupt mogelijk is.

Maar hoe klinken ze? Vergeleken met BOS of Akra :)

PS: Als ik kijk op de leovince site, dan is er gek genoeg nix voor de 900 hornet te vinden

Het verschil in klank? Geen idee... dat carbon plaatje schroefje erop met 2 inbusboutjes, dus er zitten 2 rvs moertjes op gelast.
Misschien is titanium uit de collectie? :z
 
Ik ben jack the Ripper :~))

Als je mijn barracuda, in het echt hoort daar ga je ook van :9~, ik mag nog legaal 97Db produceren :+ een oude kist heeft af en toe ook zijn voordelen.


Mooie piepkes Henk,keek op de duitse site van barracuda.
Die hebben diverse modellen voor de 900,ging dat gemakkelijk met bestellen
en betalen via duitsland,en hoe lang heb je gewacht?

Joep })
 
Onderkuipje net even erop gezet, hier de ( wat onduidelijke ) foto's:

22032011207.jpg


22032011208.jpg


Word nog een keer in kleur gespoten samen met het achterspatbord.

Volgende zal moeten worden:

7043.jpg


Daar is het wachten dan op voordat alles gespoten word.
 
yep :Y
als je dat kapje eraf schroeft zie je het dopje meteen zitten (aan de binnenkant van het kapje) kost een paar euro bij je lokale Honda dealer en zorg dat je 'm goed terug zet en maak de moer van je uitgaande bak-as ff vetvrij, dat scheelt iets ;)

je kabel smeren ter voorkoming maakt trouwens geen donder uit, je maakt het er niet snel beter op en het is de teller die 'm uiteindelijk molt

Vandaag even bij Goedhard zo'n dopje gehaald, en de oude was inderdaad versleten, probleem opgelost. Bedankt.

Nog even een vraag, heb een smoked LED achterlicht met ingebouwde knipperlichten gemonteerd, en deze knippert nu uiteraard te snel.

Voor heb ik wel normale knipperlichten, kan ik nu een ander relais erop zetten ?
Of moet ik voor de achterlichten apart een andere weerstand monteren ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan