*Hornet Plaza 14* The Horneteers are Back

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb wel meegemaakt dat ik benzinekraan op reserve moest zetten nadat ik niet verder kon rijden. Maar hij kon net wel starten.... ik moest wel doorgaan met starten...
Het lukte me pas na 4 keer, tussentijds even gewacht, te starten en daarna mijn weg te vervolgen.
Het kan zijn dat lampje wel werkte maar dat je niet goed kon zien in verband met fel schijnende zon??

Als je merkt dat je motor bijna geen fut meer hebt om verder te rijden dan kun je kraan omschakelen op reserve. Dan kun je lekker verder rijden zonder startproblemen. :Y

Ik heb inderdaad ook gewacht maar hij wilde niet starten en na een aantal keren proberen was de accu ook te zwak om nog te starten! Weet zeker dat lampje niet brandde dus waarschijnlijk wel stuk...

Gelukkig was er een behulpzame mede motorrijder die mij naar tankstation heeft gebracht en weer terug naar mijn hornet! Na brandstof te hebben bijgevuld geen probleem met starten!
 
Ik heb inderdaad ook gewacht maar hij wilde niet starten en na een aantal keren proberen was de accu ook te zwak om nog te starten! Weet zeker dat lampje niet brandde dus waarschijnlijk wel stuk...

Gelukkig was er een behulpzame mede motorrijder die mij naar tankstation heeft gebracht en weer terug naar mijn hornet! Na brandstof te hebben bijgevuld geen probleem met starten!
Nou, dan heb je geluk! :Y

Heb je nog garantie voor je motor aangezien je deze nog maar net hebt??
Dan kun je ze laten nakijken o.a. lampje.
 
Ik had hem nooit op reservestand staan, alleen als ik nodig hebt.
Ik tankte altijd tussen 200 - 240 km.
Stel je voor als je vergeten bent om te tanken, daar is die stukje veiligheid ook voor,
zodat je nog even door kan rijden op zoek naar tankstation!

;)

Ja zo als je ziet is jou veiligheid anders dan de mijne, zo gauw ik vergeet om te tanken, stop ik definitief met motorrijden. :+ (ps maar ik verwachte wel commentaar van jou kant)
 
Laatst bewerkt:
Kan iemand mij vertellen hoe ik (niet te duur) mijn taartschep aanpas? Moet ik daarvoor nieuwe knipperlichten en/of kentekenplaatverlichting voor aanschaffen?

Dank!
 
Afgelopen zaterdag kwam ik stil te staan op de ringweg groningen. Zonder waarschuwing van het brandstoflampje (wellicht kapot?).... brandstof op... :(

Toen de motor was uitgevallen heb ik de benzinekraan op reserve gezet... helaas... de motor wilde niet meer starten... klopt dit??? Of is het zo dat je, voordat de motor er mee op houdt, de benzinekraan op reserve moet hebben gezet?

thanks


Als je inderdaad zo lang doorrijdt dat ze er mee stopt, dan kan dit zich voordoen. Je hebt dan al tekenen gehad dat ze bijna leeg was, door het wegvallen van vermogen c.q. sputteren bij gas open draaien, of juist steeds verder het gas open moeten draaien om hetzelfde vermogen te houden.

Dat is het moment waarop je de benzinekraan om moet zetten. Wacht je te lang dan valt ze uit. Aangezien het een vacuumsysteem is, werkt het 'op reserve' zetten over het algemeen slecht (bij Hornets) als je stilstaat en de vlotterkamers leeg gereden hebt. Het makkelijkst is om de motor dan even een duwtje te geven, ze slaat dan meteen aan en trekt direct de vlotters weer vol. :]
 
Kan iemand mij vertellen hoe ik (niet te duur) mijn taartschep aanpas? Moet ik daarvoor nieuwe knipperlichten en/of kentekenplaatverlichting voor aanschaffen?

Dank!


Met een beetje huisvlijt kom je een heel eind bij de 900.

GroteFoto-ZWTPWZRF.jpg



Ben nog steeds op zoek naar de kentekenplaathouder die ik er graag op wil hebben, maar dat schijnt heel moeilijk te zijn. Heb de standaard maar bewerkt totdat ik de kentekenplaathouder die ik zoek tegen het lijf loop.

Volgende heb ik gedaan, kentekenplaathouder in zijn geheel verwijderd. kentekenplaatverlichting zo ver mogelijk naar boven verhuist (paar gaatjes dremelen in de KTPH, kentekenplaat zelf zover mogelijk naar boven verhuist en de KTPH ingekort tot net onder de knipperlicht bevestigingspunten.
Daarna de rubbers van de knipperlichten (+/- 2 centimeter in dikte) van de knipperlichten afgehaald en het geheel weer gemonteerd. (daarmee komen de knipperlichten iets meer naar binnen, staat net even wat mooier).
 
@LosBol: Dat ziet er prima uit. De enige KTPH die ik zie voor de hornet zijn van go-parts. Echter denk ik dat daar dus de huidige knipperlichten en ktp-verlichting niet op kan.

http://www.goparts.nl/thumbs_parts/NLA_PTH-009.jpg

PS: Die leo's klinken lekker he ;)


Ik ga ze morgen eens bellen, want ik heb deze al eens bij hun besteld en mijn geld terug gekregen omdat ze niet leverbaar meer zouden zijn...
 
Afgelopen zaterdag kwam ik stil te staan op de ringweg groningen. Zonder waarschuwing van het brandstoflampje (wellicht kapot?).... brandstof op... :(

Toen de motor was uitgevallen heb ik de benzinekraan op reserve gezet... helaas... de motor wilde niet meer starten... klopt dit??? Of is het zo dat je, voordat de motor er mee op houdt, de benzinekraan op reserve moet hebben gezet?

thanks

Ben zaterdag ook nog wezen rijden hier in Groningen, viel goed te doen met het weer he :)

Op je verhaal terug te komen... Ik heb precies hetzelfde gehad, reed op de snelweg en nam afslag Hoogkerk en opeens viel mn vermogen weg en kwam ik stil te staan bij de bushalte en ook het lampje van de benzine brandde niet bij mij.

Na em op reserve gezet te hebben ( het klonk qua geluid wel alsof het benzine op was maar het was mijn 2de rit pas op de Hornet dus kon tijdens het rijden het kraantje niet vinden ) heb ik geprobeerd om de motor te starten maar dat wou niet lukken en de accu had toen ook geen pit meer.

Na en minuut schelden heb ik em in zn 2 gezet en de Hornet vooruit geduwd koppeling op laten komen en ik kon weer rijden en 200m verderop begon het lampje van de benzine te branden :?

Zodoende tank ik nu elke x bij 200Km OF ik zet em op reserve bij 200Km en tank dan zo snel mogelijk.

Meer mensen die dit probleem ook wel es hebben gehad dat eerst het benzine op was voordat het lampje begin te branden ? wij 2 Gronnigers dus wel :P
 
Ben zaterdag ook nog wezen rijden hier in Groningen, viel goed te doen met het weer he :)

Op je verhaal terug te komen... Ik heb precies hetzelfde gehad, reed op de snelweg en nam afslag Hoogkerk en opeens viel mn vermogen weg en kwam ik stil te staan bij de bushalte en ook het lampje van de benzine brandde niet bij mij.

Na em op reserve gezet te hebben ( het klonk qua geluid wel alsof het benzine op was maar het was mijn 2de rit pas op de Hornet dus kon tijdens het rijden het kraantje niet vinden ) heb ik geprobeerd om de motor te starten maar dat wou niet lukken en de accu had toen ook geen pit meer.

Na en minuut schelden heb ik em in zn 2 gezet en de Hornet vooruit geduwd koppeling op laten komen en ik kon weer rijden en 200m verderop begon het lampje van de benzine te branden :?

Zodoende tank ik nu elke x bij 200Km OF ik zet em op reserve bij 200Km en tank dan zo snel mogelijk.

Meer mensen die dit probleem ook wel es hebben gehad dat eerst het benzine op was voordat het lampje begin te branden ? wij 2 Gronnigers dus wel :P


Volgens mij is de Hornet 600 met een lampje EN een kraantje maar 2 jaar gebouwd
 
welk type is dit ? En zit het gedeelte met de waarschuwingslampen erbij of is dit los te bestellen ?

Vond de mini ook mooi maar zag dat daar geen temperatuur meter opzit en ik wil tocch wel graag weten als die te hoog op loopt.

Die van koso lijkt me ook wel wat maar kwaliteit is het belangrijkste natuurlijk

motoscope light

Dat balkje met de diverse dashboardfunkties moet/kan je los erbij kopen.
 
Volgens mij is de Hornet 600 met een lampje EN een kraantje maar 2 jaar gebouwd

Dan zal Honda er zelf ook wel achter gekomen zijn dat het niet helemaal naar behoren werkt lijkt me...

welk type is dit ? En zit het gedeelte met de waarschuwingslampen erbij of is dit los te bestellen ?

Vond de mini ook mooi maar zag dat daar geen temperatuur meter opzit en ik wil tocch wel graag weten als die te hoog op loopt.

Die van koso lijkt me ook wel wat maar kwaliteit is het belangrijkste natuurlijk

motoscope light

Dat balkje met de diverse dashboardfunkties moet/kan je los erbij kopen.

Had em net 5 minuten geleden zelf ook gevonden, maar toch bedankt voor het meezoeken ! :D

Zag dat deze met magneetjes werkte om de snelheid van het voorwiel te kunnen lezen en dat is niet wat ik zoek jammer genoeg en ik wil eigenlijk ook een ingebouwde temperatuur meter.

Andere optie zou zijn ( dan ben ik zeker van kwaliteit ) AIM of starlane maar dat vind ik te duur worden.
 
Dan zal Honda er zelf ook wel achter gekomen zijn dat het niet helemaal naar behoren werkt lijkt me...Had em net 5 minuten geleden zelf ook gevonden, maar toch bedankt voor het meezoeken ! :D

Zag dat deze met magneetjes werkte om de snelheid van het voorwiel te kunnen lezen en dat is niet wat ik zoek jammer genoeg en ik wil eigenlijk ook een ingebouwde temperatuur meter.

Andere optie zou zijn ( dan ben ik zeker van kwaliteit ) AIM of starlane maar dat vind ik te duur worden.

Ik vond die van louis niet verkeerd, en die had volgens mij alle opties.
 
Laatst bewerkt:
Dan zal Honda er zelf ook wel achter gekomen zijn dat het niet helemaal naar behoren werkt lijkt me...Had em net 5 minuten geleden zelf ook gevonden, maar toch bedankt voor het meezoeken ! :D

Zag dat deze met magneetjes werkte om de snelheid van het voorwiel te kunnen lezen en dat is niet wat ik zoek jammer genoeg en ik wil eigenlijk ook een ingebouwde temperatuur meter.

Andere optie zou zijn ( dan ben ik zeker van kwaliteit ) AIM of starlane maar dat vind ik te duur worden.

De magneetjes werken niet slecht hoor, zolang je voorwiel aan de grond blijft tenminste })
Die dingen zitten muurvast in de bouten van je remschijf.
Misschien kun je ook de bestaande speedsensor gebruiken, ik weet niet wat het verschil is in signaal.

Zo'n vervangend dashboard kan inderdaad aardig in de papieren lopen.
 
Laatst bewerkt:
De magneetjes werken niet slecht hoor, zolang je voorwiel aan de grond blijft tenminste })
Die dingen zitten muurvast in de bouten van je remschijf.
Misschien kun je ook de bestaande speedsensor gebruiken, ik weet niet wat het verschil is in signaal.

Zo'n vervangend dashboard kan inderdaad aardig in de papieren lopen.

Yep! de teller was zeer nauwkeurig. Bijna geen afwijking als je 'm goed instelt. En wb kosten: was ongeveer 450 euro kwijt voor de hele set (incl dat losse lichtbalkje), maar wel met beurskorting...
 
De magneetjes werken niet slecht hoor, zolang je voorwiel aan de grond blijft tenminste })
Die dingen zitten muurvast in de bouten van je remschijf.
Misschien kun je ook de bestaande speedsensor gebruiken, ik weet niet wat het verschil is in signaal.

Zo'n vervangend dashboard kan inderdaad aardig in de papieren lopen.

MAgneetje kan je ook in je achterwiel zetten!
 
@Frasier; miss is dit wat? http://www.bva-auctions.com/auction/lot/2891/1422205?utm_campaign=2891-185&utm_medium=banner&utm_source=telegraaf

bieden maar! *D
 
Dan zal Honda er zelf ook wel achter gekomen zijn dat het niet helemaal naar behoren werkt lijkt me...Had em net 5 minuten geleden zelf ook gevonden, maar toch bedankt voor het meezoeken ! :D

Zag dat deze met magneetjes werkte om de snelheid van het voorwiel te kunnen lezen en dat is niet wat ik zoek jammer genoeg en ik wil eigenlijk ook een ingebouwde temperatuur meter.

Andere optie zou zijn ( dan ben ik zeker van kwaliteit ) AIM of starlane maar dat vind ik te duur worden.


KOSO 2010 (laden link duurt even pdf bestand)

Ken heb je hier eens na gekeken, je hebt hier ook een kabeltje bij, die je gewoon op het analoge deel onder aan je blok aansluit, en die zet dat analoge km signaal dan om via een spoeltje naar een digitaal signaal (KOSO)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan