Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
bij welk toerental ? stationnair ?Met de spanningsregelaar losgekoppeld meet ik over elke wikkeling ongeveer 25 volt AC (op de stekker die rechtstreeks van de dynamo komt). Lijkt wat laag, maar wel bij alle drie hetzelfde resultaat.
Zal straks nog eens bij een hoger toerental meten. De gegeven waarde was bij 3k.bij welk toerental ? stationnair ?
meet eens bij een hoger toerental (+4000)
Vergeten te vermelden, sorry! Ik meet bij alle drie open / oneindig.en meet weerstand van dynamo 3x naar massa
Dat is een aanname van de gebruiker boven je, maar heeft niets met mijn probleem te maken.Maar wanneer rij je nu met grootlicht?
Ik gebruik het nog geen uur per jaar......
Haal het dynamodeksel eens los, misschien zie je wat.Dat is een aanname van de gebruiker boven je, maar heeft niets met mijn probleem te maken.
Het probleem omzeilen door een LED lamp te gaan gebruiken is zoiets als bij een lekke voorband maar op je achterwiel te gaan rijden. Ik wil het gewoon oplossen, en niet omzeilen. Als ik binnenkort tijd heb gaat het dynamodeksel open en ga ik het daar eens inspecteren.
Als ik tijd heb gaat dat zeker gebeuren. Ding is toch toe aan een oliewissel.Haal het dynamodeksel eens los, misschien zie je wat.
Dat heb ik van de week gedaan, en ik ben verder op internet gaan zoeken.Haal het dynamodeksel eens los, misschien zie je wat.
Misschien laten controleren door een specialist, die hem ook opnieuw kan wikkelen.Dat heb ik van de week gedaan, en ik ben verder op internet gaan zoeken.
Ik trof geen verbrande rotzooi (daar zag ik ook foto's van), maar wel een afbrokkelende coating op de stator. Hier lees ik iets soortgelijks; https://cbrforum.com/forum/cbr-600f3-17/visually-inspecting-stator-98999/page2/#post823511
Betreft niet dezelfde motorfiets, al lijkt de stator op het oog identiek, en het merk en jaartal komen overeen. Ik ben nu op zoek naar een alternatief. Met een tweedehands stator uit een motor die net als de mijne 25 jaar oud is, is een coating die slecht geworden is niet ondenkbaar. Ik moet nog bedenken of ik het durf, maar in China hebben ze precies wat ik zoek.
Wat meet je nou eigenlijk, de inwendige weerstand van de multimeter?Vraagje; Hoeveel lekstroom mag een motor hebben? Als ik de meter aansluit, slaat de meter even kort uit naar 24mA en beweegt de toerenteller. Daarna valt de toerentellernaald terug en geeft de meter 1.6mA aan... Is dit oke? Motor is een ZX6R uit 2007.
Bekijk bijlage 1656980
Ik vraag het omdat alleen bij deze motor/accu de Optimate vaak in de recovery mode springt of een foutmelding geeft. Na een keertje of 5 á 10 opnieuw insteken gaat het goed en brand hij groen. Accu is uit Maart en functioneert verder prima.
Andere motor en mover-accu gaan wel gewoon goed...
1.6mA = 0.0016A
0.0016A x 24h x 28 (dagen) = ~1Ah
Dan raak je elke 4 weken 1Ah kwijt. Bij een accu van 10Ah (oid) lijkt me dat acceptabel.
Insteken optimate? Dan zou ik de aansluiting van de optimate bij die motor eens nalopen.
Wat meet je nou eigenlijk, de inwendige weerstand van de multimeter?
Mr. Bean is correct...Zo te zien stroom, geen weerstand. (de meter staat in 200mA stand...)
Zo te zien de stroom van de min-aansluiting (massakabel) naar de min-pool van de accu.
En als je dat doet als de accu niet aangesloten is op de motor?Dit is de enige met een vaste aansluiting, maar ook met de krokodillenklemmen, die ik bij de andere accu's gebruik, doet hij raar.
Ik zal hem binnenkort eens uitbouwen en laden met de multimeter er tussen en dan de spanning proberen te volgen. Helaas is het geen loggertje...En als je dat doet als de accu niet aangesloten is op de motor?