Met de nette (maar in mijn ogen ook de enige juiste) oplossing mag de dealer toch gewoon blijven staan?
wat ik me dan afvraag als de motor uit 2008 is, hoe komt dat boekje met die stempels uit 2012 en 750 mls bij de motor......
Terug met dat ding,je hebt er iig geen eerlijke info over gehad, ook al is tie goedkoper maakt niet uit ,je had gewoon duidelijke info moeten hebben over de herkomst ,imo genaaid
Dat valt nog te bezien
Hij heeft volgens mij geen info gehad dat het een import motor betreft, en dat vindt ik niet correct iig
20000km.
Ik heb besloten de motor toch te houden aangezien deze WEL de 20000km beurt heeft gehad en de banden ook nog goed zijn. De Yamaha dealer probeerde waarschijnlijk inderdaad een setje banden te verkopen.
De motor is in 2008 gebouwd en is in 2011 pas voor het eerst geregistreerd, internationaal.
De verkoper heeft mij er Bovag garantie bij gegeven.
Bedankt voor de hulp iedereen.
20000km.
Ik heb besloten de motor toch te houden aangezien deze WEL de 20000km beurt heeft gehad en de banden ook nog goed zijn. De Yamaha dealer probeerde waarschijnlijk inderdaad een setje banden te verkopen.
De motor is in 2008 gebouwd en is in 2011 pas voor het eerst geregistreerd, internationaal.
De verkoper heeft mij er Bovag garantie bij gegeven.
Bedankt voor de hulp iedereen.
Wat een gezeik om niks zeg, motor is gewoon eerste registratie 2011, en al het andere had de TS bij koop ook kunnen zien.
Beetje het idee van ik heb zelf nergens naar gekeken en nu heb ik spijt...
> banden met haarscheurtjes is inderdaad niet heel netjes, maar om iemand nou een oplichter te noemen daarom.
Meer dan netjes vind ik overdreven, maar netjes, zeker.In mijn ogen is de geboden oplossing van terugbrengen of houden en dan alsnog garantie dan ookmeer dannetjes
Dat klinkt nogal dreigend ... Vertel, wat zou er gebeuren? De MF-knokploeg op de stoep? Of zien jullie elkaar in de rechtszaal?Beetje het idee van non-conformiteit... Leees bijvoorbeeld Klachten na aankoop - ANWB
De koper heeft bij tweedehands goederen wel degelijk een onderzoeksplicht, maar de verkoper is verantwoordelijk voor de informatie die hij bij het artikel geeft, zeker als het een professionele partij is die iets verkoopt aan een particulier.
Als jij mij als professionele dealer een motor verkoopt en er een verkeerd bouwjaar bij vertelt en mij dan vervolgens zegt "dat had je dan zelf even moeten uitzoeken" dan was je nog niet van me af.
Hoezo dreigend? Ik zeg alleen dat ik het daar niet bij zou laten zitten, en dat ik daar niet zo maar genoegen mee zou nemen. Zo zou ik eens beginnen met zo'n dealer wijzen op zijn niet nagekomen informatieplicht en verzoeken om een betere oplossing.Dat klinkt nogal dreigend ... Vertel, wat zou er gebeuren? De MF-knokploeg op de stoep? Of zien jullie elkaar in de rechtszaal?
Kenteken wat MBM bij autoweek laat zien,als ik die bij RDW inklop.
HONDA
NC700XA
99-MD-JL
Een lelijke motor trouwens
20000km.
Ik heb besloten de motor toch te houden aangezien deze WEL de 20000km beurt heeft gehad en de banden ook nog goed zijn. De Yamaha dealer probeerde waarschijnlijk inderdaad een setje banden te verkopen.
De motor is in 2008 gebouwd en is in 2011 pas voor het eerst geregistreerd, internationaal.
De verkoper heeft mij er Bovag garantie bij gegeven.
Bedankt voor de hulp iedereen.
EDIT :motorzaak.
MAAAAAR----> Wat een sukkel en gehaktbal is de TS ?
> Model 2008 of 2011 hoezo zou de verkoper dat moeten weten? als het model verder niet gewijzigd is? Volgens mij vermeld 99% van de verkopers de datum eerste toelating als bouwjaar.
Kom nou ... Laatst maakte een medemoderator mij uit voor jankbal en dat mocht van jou.Dit had je ook achterwege mogen laten.
Dit soort beledigingen slaan nergens op en zijn ongepast. Je weet dat het niet toegestaan is op M-F.
TS heeft in de OP de bedrijfsnaam weggehaald nadat hij daarop gewezen is, en ook vermeld dat hij dat gedaan heeft.
Het zou stijlvol zijn van MadUwe en SR-71 om dat ook in hun posts nog even te doen (linkje en naam).
Kom nou ... Laatst maakte een medemoderator mij uit voor jankbal en dat mocht van jou.