Status
Niet open voor verdere reacties.

kevin1999

Rookie
10 jan 2024
15
2
Beste leden , Ik heb nog geen 2 maanden geleden een mooie Yamaha mt07 2023 aangeschaft.
ik ben bezig met mijn rijbewijs en ik hoef nog 1 examen af te leggen dan heb ik hem eindelijk.

Ik ben helemaal nieuw in deze wereld en niet heel veel onderzoek gedaan , nu heeft de verkoper van mij motor mij gegarandeerd dat ik op deze motor mocht rijden als ik mijn rijbewijs heb gehaald en dat het een prima begin motor is, dit heeft hij onlang meerdere keren verteld omdat ik heel erg twijfelde.

Nu ben ik na de aankoop er achter gekomen dat ik en de motor niet kan verzekeren omdat ik offcieel geen rijbewijs heb voor het type motor die ik heb ( Omdat ik nog geen 24 ben ). Als de motorzaak mij had verteld dat ik er niet op mocht rijden had ik hem hoogstwaarschijnlijk niet gekocht.

Ik heb hem te koop aan geboden aan ikwilvanmijnmotoraf omdat ik toch misschien voor een andere motor wil gaan of nog even wacht tot ik mijn rijbewijs heb.

zij bieden mij 7000 terwijl ik in totaal 11000 voor de motor heb betaald met alles er op en eraan. ( Val bescherming, Mivuitlaat, Windscherm) er staat nu net 56 kilometer op de teller en ik zit zelfs nog niet op de helft van de brandstof die getankt is door de motorwinkel bij het aflveren van de motor.

wat kan ik het beste doen en wat vinden jullie hiervan ? en heeft iemand tips voor mij ondanks ik nieuw ben in deze wereld en nog niet heel goed onderzoek heb gedaan, maar toch voel ik mij voorgelogen omdat het toch een bekende grote motorwinkel is en geen particuliere verkoop.

Groet,
 
Wat mij het meest verbaasd is dat je hem niet verzekerd krijgt. Jouw rijbewijs heeft geen invloed op de verzekering van een voertuig, want je bent in Nederland wettelijk verplicht om je voertuig te verzekeren. Dat je er nog niet op mag rijden omdat hij te zwaar is, is een ander verhaal.