Status
Niet open voor verdere reacties.

kevin1999

Rookie
10 jan 2024
15
2
Beste leden , Ik heb nog geen 2 maanden geleden een mooie Yamaha mt07 2023 aangeschaft.
ik ben bezig met mijn rijbewijs en ik hoef nog 1 examen af te leggen dan heb ik hem eindelijk.

Ik ben helemaal nieuw in deze wereld en niet heel veel onderzoek gedaan , nu heeft de verkoper van mij motor mij gegarandeerd dat ik op deze motor mocht rijden als ik mijn rijbewijs heb gehaald en dat het een prima begin motor is, dit heeft hij onlang meerdere keren verteld omdat ik heel erg twijfelde.

Nu ben ik na de aankoop er achter gekomen dat ik en de motor niet kan verzekeren omdat ik offcieel geen rijbewijs heb voor het type motor die ik heb ( Omdat ik nog geen 24 ben ). Als de motorzaak mij had verteld dat ik er niet op mocht rijden had ik hem hoogstwaarschijnlijk niet gekocht.

Ik heb hem te koop aan geboden aan ikwilvanmijnmotoraf omdat ik toch misschien voor een andere motor wil gaan of nog even wacht tot ik mijn rijbewijs heb.

zij bieden mij 7000 terwijl ik in totaal 11000 voor de motor heb betaald met alles er op en eraan. ( Val bescherming, Mivuitlaat, Windscherm) er staat nu net 56 kilometer op de teller en ik zit zelfs nog niet op de helft van de brandstof die getankt is door de motorwinkel bij het aflveren van de motor.

wat kan ik het beste doen en wat vinden jullie hiervan ? en heeft iemand tips voor mij ondanks ik nieuw ben in deze wereld en nog niet heel goed onderzoek heb gedaan, maar toch voel ik mij voorgelogen omdat het toch een bekende grote motorwinkel is en geen particuliere verkoop.

Groet,
 
Wat mij het meest verbaasd is dat je hem niet verzekerd krijgt. Jouw rijbewijs heeft geen invloed op de verzekering van een voertuig, want je bent in Nederland wettelijk verplicht om je voertuig te verzekeren. Dat je er nog niet op mag rijden omdat hij te zwaar is, is een ander verhaal.

Ik zou je aanraden om hem niet te verkopen, maar hem te laten begrenzen zodat je er wel op mag rijden. Wat ik ook vreemd vind is dat de MT-07 in een 35KW uitvoering bestaat en ik zou niet weten waarom een goede motorzaak je die niet gewoon zou verkopen als je duidelijk aangeeft een beginner te zijn.
 
Maar zou de verzekeraar dat ook niet kunnen inzien bij de kenteken check?
 
Dus, beste Kevin, leuk dat je je aanmeld.
Iets onderzoek was slim geweest maar dat is achteraf praten.

Vul even je kenteken in op de website van de RDW en kijk bij het motorvermogen hoeveel kW er op staat.
Als dit 35kW is mag jij er gewoon op rijden.

Laat het even weten dat vinden wij ook weer leuk om te horen!
 
Overigens is dit onzin, ik heb mijn eerste motor gekocht toen ik mijn rijbewijs nog niet had en gewoon kunnen verzekeren
U had een auto rijbewijs?
Ik kon namelijk mijn eerste motor ook niet verzekeren, die moest eerst op naam van de vriendin want die had wel beide rijbewijzen in bezit.

Dus misschien mist TS ook zijn B en/of zijn de regels inmiddels nog verder aangepast?
 
Ik denk dat er misschien iets anders aan de hand is.

Probeer je je motor all risk te verzekering terwijl je in of rondom een grote stad woont en geen binnenstalling hebt?

De MT07 is diefstalgevoelig en sommige motoren zijn niet tegen diefstal te verzekeren zonder binnenstalling.

Je motor sowieso niet verkopen via Ikwilvanmijnmotoraf, €7000 voor een 2023 MT07 is echt oplichting. Als je hem echt gaat verkopen zou ik dat lekker zelf doen, al zal je nooit je volle 11000 terugkrijgen.

Maar wat al eerder gezegd is. Je mag deze mptor gewoon rijden op A2! Alleen je moet hem dan op A2 laten zetten als dat niet al gedaan is.
 
Maar als je uit 1999 komt? Dan ben je toch al 24? :? Of is het jaartal in je username niet je geboortejaar?
Mag hopen dat je je geboortedatum nog weet, anders is er wel.meer aan de hand ..... :+

Niet heel handig om zelf geen onderzoek te doen, maar daar ben je vast wel achter. Dure grap.
En verder sluit ik me bij bovenstaande reacties aan.
 
Het is niet helemaal waar dat je 'gewoon' een verzekering op een voertuig zonder vereist rijbewijs kan afsluiten.
Er zijn verzekeraars die dat doen maar er zijn ook verzekeraars die dat niet doen.

Kwestie van uitzoeken bij verschillende verzekeraars.
 
Beste leden , Ik heb nog geen 2 maanden geleden een mooie Yamaha mt07 2023 aangeschaft.
ik ben bezig met mijn rijbewijs en ik hoef nog 1 examen af te leggen dan heb ik hem eindelijk.
gefeliciteerd, en welkom op MF :)
nu heeft de verkoper van mij motor mij gegarandeerd dat ik op deze motor mocht rijden als ik mijn rijbewijs heb gehaald en dat het een prima begin motor is, dit heeft hij onlang meerdere keren verteld omdat ik heel erg twijfelde.
ging hij er daarbij van uit dat je volledig A haalde, of heb je hem niet verteld dat je A2 zou halen?
Nu ben ik na de aankoop er achter gekomen dat ik en de motor niet kan verzekeren omdat ik offcieel geen rijbewijs heb voor het type motor die ik heb ( Omdat ik nog geen 24 ben ).
Wat mij het meest verbaasd is dat je hem niet verzekerd krijgt. Jouw rijbewijs heeft geen invloed op de verzekering van een voertuig, want je bent in Nederland wettelijk verplicht om je voertuig te verzekeren.
heeft de verzekeraar dit verteld toen de polis moest worden afgesloten??
zo ja, dan mag je toch op zn minst weten op welke gronden (geen rijbewijs is dat idd meestal niet).
een verzekeraar koppeld o.a. leeftijd, woonplaats, rijbewijs en vermogen van de motor aan elkaar en bepaald dan je premie.
in die zin snap ik het wel als ze wat tegensputteren als je bijv. een hayabusa zou willen verzekeren.
maar over het algemeen zouden ze je hierom niet mogen weigeren.
wel is het zo dat je jezelf niet kan meeverzekeren als hoofdbestuurder (omdat je het roze pasje nog niet hebt, en ja, daar controleert een verzekeraar wel op).
ik denk dat daar de crux zit, aangezien de verzekeraar weet dat je nog niet geslaagd bent, en je er (denk ik) niemand anders op laat rijden, die dan bij de verzekeraar als hoofdgebruiker zou worden gemeld.
toch voel ik mij voorgelogen omdat het toch een bekende grote motorwinkel is en geen particuliere verkoop.
dit hoeft niet zo te zijn.
voor t zelfde geld staat bij het kenteken idd vermeld dat je er wel degelijk op mag rijden.
en anders laat je m begrenzen, zodat je erop mag rijden.
bijkomend voordeel is dan als je na een paar jaar A onbeperkt hebt, enkel de begrenzing ongedaan hoeft te maken i.p.v. weer een andere motor hoeft te kopen...
 
Al krijg je hem verzekerd, als je een ongeval veroorzaakt heb je feitelijk niet het juiste rijbewijs. Ik begrijp ook niet helemaal waarom je niet meer uitzoekt voordat je 11.000 euro neerlegt voor een (eerste) motor. Maar goed, ik geeft überhaupt niet zo veel geld uit aan een motor. Maar goed, dat is een persoonlijke keuze.

Die MT-07 is volgens mij prima op 35 kw te begrenzen zonder dat je langs de RDW hoeft. Lijkt me de beste oplossing.
 
Is er bij aankoop vermeld dat je voor een A2 rijbewijs aan het gaan bent? Een verkoper moet toch niet gokken hoe oud en/of welk rijbewijs je hebt?
Je hebt misschien een A2 motor en als dat niet zo zou zijn, de verkoper had je net zo graag een A2 verkocht ipv een A...

Verkopen zou ik ook niet doen, ga je veel te veel op verliezen, als het een full power is gewoon effe terug naar de dealer en laten aanpassen naar A2
(gaat niet voor niets, maar doet minder pijn dan verkopen)
 
Beste leden , Ik heb nog geen 2 maanden geleden een mooie Yamaha mt07 2023 aangeschaft.
ik ben bezig met mijn rijbewijs en ik hoef nog 1 examen af te leggen dan heb ik hem eindelijk.

Ik ben helemaal nieuw in deze wereld en niet heel veel onderzoek gedaan , nu heeft de verkoper van mij motor mij gegarandeerd dat ik op deze motor mocht rijden als ik mijn rijbewijs heb gehaald en dat het een prima begin motor is, dit heeft hij onlang meerdere keren verteld omdat ik heel erg twijfelde.

Nu ben ik na de aankoop er achter gekomen dat ik en de motor niet kan verzekeren omdat ik offcieel geen rijbewijs heb voor het type motor die ik heb ( Omdat ik nog geen 24 ben ). Als de motorzaak mij had verteld dat ik er niet op mocht rijden had ik hem hoogstwaarschijnlijk niet gekocht.

Ik heb hem te koop aan geboden aan ikwilvanmijnmotoraf omdat ik toch misschien voor een andere motor wil gaan of nog even wacht tot ik mijn rijbewijs heb.

zij bieden mij 7000 terwijl ik in totaal 11000 voor de motor heb betaald met alles er op en eraan. ( Val bescherming, Mivuitlaat, Windscherm) er staat nu net 56 kilometer op de teller en ik zit zelfs nog niet op de helft van de brandstof die getankt is door de motorwinkel bij het aflveren van de motor.

wat kan ik het beste doen en wat vinden jullie hiervan ? en heeft iemand tips voor mij ondanks ik nieuw ben in deze wereld en nog niet heel goed onderzoek heb gedaan, maar toch voel ik mij voorgelogen omdat het toch een bekende grote motorwinkel is en geen particuliere verkoop.

Groet,

Als je binnenkort 24 wordt. Wachten met je A te halen tot je daadwerkelijk 24 bent. Anders zit je alsnog een tijd vast aan de halve Atjes.

Dan is al het geeikel voorbij.

db
 
gefeliciteerd, en welkom op MF :)

ging hij er daarbij van uit dat je volledig A haalde, of heb je hem niet verteld dat je A2 zou halen?


heeft de verzekeraar dit verteld toen de polis moest worden afgesloten??
zo ja, dan mag je toch op zn minst weten op welke gronden (geen rijbewijs is dat idd meestal niet).
een verzekeraar koppeld o.a. leeftijd, woonplaats, rijbewijs en vermogen van de motor aan elkaar en bepaald dan je premie.
in die zin snap ik het wel als ze wat tegensputteren als je bijv. een hayabusa zou willen verzekeren.
maar over het algemeen zouden ze je hierom niet mogen weigeren.
wel is het zo dat je jezelf niet kan meeverzekeren als hoofdbestuurder (omdat je het roze pasje nog niet hebt, en ja, daar controleert een verzekeraar wel op).
ik denk dat daar de crux zit, aangezien de verzekeraar weet dat je nog niet geslaagd bent, en je er (denk ik) niemand anders op laat rijden, die dan bij de verzekeraar als hoofdgebruiker zou worden gemeld.

dit hoeft niet zo te zijn.
voor t zelfde geld staat bij het kenteken idd vermeld dat je er wel degelijk op mag rijden.
en anders laat je m begrenzen, zodat je erop mag rijden.
bijkomend voordeel is dan als je na een paar jaar A onbeperkt hebt, enkel de begrenzing ongedaan hoeft te maken i.p.v. weer een andere motor hoeft te kopen...
Op het kenteken staat uit me hoofd 52kw , helaas geen 35 dus zal ik even moeten kijken of dat omgezet kan worden ingedaad ! thanks voor je reactie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan