Motorgerelateerde spijt?

Spijt dat ik mijn rijbewijs pas laat heb gehaald, maar blij DAT ik het gedaan heb!
Spijt dat ik niet genoeg verdien om mijn droommotor te kunnen kopen! 8)7

Maar ik geniet van elke gereden km!
 
FJR verkocht voor een recentere. Nooit moeten doen. Door de emissie eisen werd de "nieuwe" behoorlijk geknepen in het toerengebied waar ik vaak in rij. Daardoor wel wat moois aangeschaft. Dus geluk bij een ongeluk.
 
Nog steeds heel veel spijt van de verkoop van mijn st1100
3EB9A4D5-735C-4E38-8F6B-DAE5CC02595E.jpeg
9CC561A0-750C-4114-93DD-E9E970989635.jpeg
 
Spijt is een groot woord, maar ik had graag eerder een superbike stuur op m’n Triumph sprint RS geplaatst. 5 jaar mee gereden waarvan een half jaar met superbikestuur. Toen andere keuzes gemaakt.

Daarnaast weinig spijt. Mooie motoren verkocht, leuke motoren weer gekocht.. zo gaat dat.
 
Ik had mijn vorige motor niet all risk verzekerd.
Ongeluk gehad en ben toen medeschuldig verklaart. Hierdoor heb ik 5 maanden geen motor kunnen rijden.
 
Financieel gezien spijt dat ik ooit aan motorrijden ben begonnen, man het mag allemaal wat kosten. Voor de rest is het de mooiste hobby die er is.
 
Niet direct spijt van maar ik vind het wel jammer dat ik geen roodwitte '98er R1 heb gekocht.
En ik dat ik de mijne ooit heb verkocht. Andere motoren waren leuk, maar als ik die mis dan kan ik gewoon een ander exemplaar kopen. Heb m'n R1 10 jaar gehad, stond er toppie bij. Die krijg ik simpelweg nooit meer terug. Af en toe kijk ik wel eens of hij niet toevallig op marktplaats staat :')
10414883_588849291232210_8435645756735033251_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
de verkoop van mijn CBX 1000, had ik nooit moeten doen, een goeie is nu 15.000 waard, buiten dat was het een van mijn best klinkende motoren en ik vind het ook nog eens het mooiste motorblok ooit, lekker dikke 6 in line.
Bekijk bijlage 1841918Bekijk bijlage 1841920
Een prolink voor 15.000 is wel héééél duur betaald. Voor een 8-9000€ zijn er al zeer goede te koop. Wat betreft het uiterlijk van het blok moet ik je wel gelijk geven, hier een foto van mijn blok.
kloppend hart.jpg
 
En ik dat ik de mijne ooit heb verkocht. Andere motoren waren leuk, maar als ik die mis dan kan ik gewoon een ander exemplaar kopen. Heb m'n R1 10 jaar gehad, stond er toppie bij. Die krijg ik simpelweg nooit meer terug. Af en toe kijk ik wel eens of hij niet toevallig op marktplaats staat :')Bekijk bijlage 1841948
Er staan er nog steeds te koop. Of wil je persé je oude motor?
 
Reed in de jaren 70 probleemloos met
Moto Guzzi v7 california. Door half Europa. Olie checken. Benzine erin. En gaan. Maar ondanks waarschuwing van vrienden moest en zou ik een keer een Harley 🙈. Nieuw gekocht bij destijds Maaskant in Rotterdam. Een 1200 electra ! In die tijd had ik alleen een motor. In 3 maanden tijd nog nooit zoveel naar Rotterdam gereden !! Voor garantie. Alles van die kloot motor ging kapot. Als t kon reed ik dat tering hok naar Maaskant en met de trein naar huis. Achterhoek ! Week later was dat konijnenhok klaar. En 2 weken later kon ik met een andere gebrek weer naar Rotterdam. Na 4 maanden t hok verkocht 4500 km op de teller met 3000 gulden verlies. Hier heb ik 45 jr na dato nog spijt. Wat een schijt motor was dat. Had ik maar naar mijn vrienden geluisterd. Maar ik wist t beter met mijn eigenwijze kop.
 
Dat moet en kan niet anders dan een AMF-Electra zijn geweest.
In de AMF-periode was kwaliteit niet het belangrijkste punt op de lijst.
Electra's zijn eerlijke toerbakken en normaal gesproken draaien ze tonnen, niet voor niks reden er veel politiekorpsen mee.
Maar je zult maar net een maandagmorgen model hebben..
 
Dat moet en kan niet anders dan een AMF-Electra zijn geweest.
In de AMF-periode was kwaliteit niet het belangrijkste punt op de lijst.
Electra's zijn eerlijke toerbakken en normaal gesproken draaien ze tonnen, niet voor niks reden er veel politiekorpsen mee.
Maar je zult maar net een maandagmorgen model hebben..
Ja klopt. AMF- Harley Davidson. Chroom bladderde spontaan Hoog olie verbruik. Haperende startmotor. Schokbreker lek Lekkage benzine. Zijn wat dingen die ik mij zo herinner. En de prijs. !!! 14.950 gulden. Ter illustratie. Een nieuwe Kawasaki z1 900. Kostte toen 8990 gulden.
 
Goh, spijt. Ja toch wel, spijt van verkoop van:

- mn 1e Laverda 750SF
- Duc 900 Superlight had ik ook nog graag gehad.
- Kawa KX250 crosser van 1995, door Jan de Groot klaargemaakte ex GP-fiets van Tallon Vohland.
- mn 1e Enduro Kawa KX250 van 1993, superfijne enduro waar ik misschien wel de meeste lol heb gehaf van alle fietsen die ik ooit gehad heb.

En daarnaast ook wel spijt van het volledig kortrijden van mn Ducati 848 Evo van 2013 circuitfiets.
Duc kwam uit de 848 Challenge uit Engeland, ex Mike Edwards. Nog nooit zo'n fijne circuitfiets gereden. Helaas in 2015 volledig afgeschreven na megacrash op Assen.
 
Goh, spijt. Ja toch wel, spijt van verkoop van:

- mn 1e Laverda 750SF
- Duc 900 Superlight had ik ook nog graag gehad.
- Kawa KX250 crosser van 1995, door Jan de Groot klaargemaakte ex GP-fiets van Tallon Vohland.
- mn 1e Enduro Kawa KX250 van 1993, superfijne enduro waar ik misschien wel de meeste lol heb gehaf van alle fietsen die ik ooit gehad heb.

En daarnaast ook wel spijt van het volledig kortrijden van mn Ducati 848 Evo van 2013 circuitfiets.
Duc kwam uit de 848 Challenge uit Engeland, ex Mike Edwards. Nog nooit zo'n fijne circuitfiets gereden. Helaas in 2015 volledig afgeschreven na megacrash op Assen.
Zo ……… das een hoop spijt. Nu
Inmiddels wat voorzichtiger geworden met verkopen ? Ik heb destijds mijn 996 R circuitfiets aan Martijn Duijkers verkocht. En zo’n klote pani terug gekocht. Ook dat had ik beter niet kunnen doen.
 
Er staan er nog steeds te koop. Of wil je persé je oude motor?
Zou dan specifiek om m'n oude gaan, daarvan is de versnellingsbak gereviseerd, remmen, vering, dynokit, alle juiste opties er op. Maar als ik kijk welke prijzen ze nu vragen 🙈 Vraagprijzen van 8000 euro, heb de mijne +- 6 jaar geleden verkocht voor +- 2800€.
 
Zou dan specifiek om m'n oude gaan, daarvan is de versnellingsbak gereviseerd, remmen, vering, dynokit, alle juiste opties er op. Maar als ik kijk welke prijzen ze nu vragen 🙈 Vraagprijzen van 8000 euro, heb de mijne +- 6 jaar geleden verkocht voor +- 2800€.
8000 is gewoon teveel. Misschien in Engeland dat je dat krijgt maar hier echt niet.
Ik heb er ook nog een staan. Helemaal origineel maar durf echt geen 8k te vragen. Dat durf ik wel maar dan weet ik ook dat hij er nog heel lang zal staan.
Originaliteit is wel steeds belangrijker
 
Spijt dat ik in een puur rationele bui tegen mijn vrouw heg gezegd dat die andere motor er echt niet hoeft te komen en we de komende jaren wel onze verduurzamingslening ( isoleren en dat soort zaken) eerst af gaan betalen… tja veel slimmer natuurlijk…maar veel minder leuk..dus ga de Varadero uit 99 maar goed onder handen nemen en proberen er nog wat jaartjes mee te doen.
 
22 jaar ST1100...dezelfde... gereden, ingeruild op een nieuwe FJR AE maar die vering en zadel bleef bagger, kommer en kwel.
Na nog geen 2 jaar weer ingeruild voor een R1250GS
 
Laatst bewerkt:
Spijt dat ik in een puur rationele bui tegen mijn vrouw heg gezegd dat die andere motor er echt niet hoeft te komen en we de komende jaren wel onze verduurzamingslening ( isoleren en dat soort zaken) eerst af gaan betalen… tja veel slimmer natuurlijk…maar veel minder leuk..dus ga de Varadero uit 99 maar goed onder handen nemen en proberen er nog wat jaartjes mee te doen.

Als je echt veel meer bespaart en de centen weer opzij legt voor eenn brommer..top. ga je het bespaarde geld voor wat anders gebruiken...sja.. dan zonde.

Hier omgekeerd. Ik vertik het om 4 k meer te betalen voor mn gewenste brommer die 2 jaar trg 4 k minder was. Ben het gespaarde geld in het investeren in div beleggingen en leuke dingen doen. :Y
Mn huidige ducati is niks mis mee voor de rest. Puur luxe eigenlijk....triest:Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan