Status
Niet open voor verdere reacties.
Is er bij aankoop vermeld dat je voor een A2 rijbewijs aan het gaan bent? Een verkoper moet toch niet gokken hoe oud en/of welk rijbewijs je hebt?
Je hebt misschien een A2 motor en als dat niet zo zou zijn, de verkoper had je net zo graag een A2 verkocht ipv een A...

Verkopen zou ik ook niet doen, ga je veel te veel op verliezen, als het een full power is gewoon effe terug naar de dealer en laten aanpassen naar A2
(gaat niet voor niets, maar doet minder pijn dan verkopen)
inderdaad, als ik heb verkoop heeft het me 4000 euro gekost om hem in de garge te laten staan voor 2 maandnen haha , zeker niet waard , ik ga even contact opnemen morgen met de dealer ! thanks
 
Dus, beste Kevin, leuk dat je je aanmeld.
Iets onderzoek was slim geweest maar dat is achteraf praten.

Vul even je kenteken in op de website van de RDW en kijk bij het motorvermogen hoeveel kW er op staat.
Als dit 35kW is mag jij er gewoon op rijden.

Laat het even weten dat vinden wij ook weer leuk om te horen!
Dankjewel ! helaas staat er bij mij 52 of 53 kw op uit mijn hoofd dus ik zal inderdaad jullie advies moeten opvolgen want verkopen zou een dure grap zijn.. zoveel geld verliezen voor 2 maanden in mijn garage te hebben gestaan '( dankjewel voor je tips !
 
Dus, beste Kevin, leuk dat je je aanmeld.
Iets onderzoek was slim geweest maar dat is achteraf praten.

Vul even je kenteken in op de website van de RDW en kijk bij het motorvermogen hoeveel kW er op staat.
Als dit 35kW is mag jij er gewoon op rijden.

Laat het even weten dat vinden wij ook weer leuk om te horen!
Heb je helemaal gelijk in , gaf ik ook al aan ... maarja ik ben meer van het doen en dan denken :( niet handig dus haha , bedankt voor je goede tip in iedergeval en ik ga even kijken wat ik kan doen bij de motor deaker ! thanks
 
Dankjewel ! helaas staat er bij mij 52 of 53 kw op uit mijn hoofd dus ik zal inderdaad jullie advies moeten opvolgen want verkopen zou een dure grap zijn.. zoveel geld verliezen voor 2 maanden in mijn garage te hebben gestaan '( dankjewel voor je tips !
Wanneer wordt je 24?

db
 
Al krijg je hem verzekerd, als je een ongeval veroorzaakt heb je feitelijk niet het juiste rijbewijs. Ik begrijp ook niet helemaal waarom je niet meer uitzoekt voordat je 11.000 euro neerlegt voor een (eerste) motor. Maar goed, ik geeft überhaupt niet zo veel geld uit aan een motor. Maar goed, dat is een persoonlijke keuze.

Die MT-07 is volgens mij prima op 35 kw te begrenzen zonder dat je langs de RDW hoeft. Lijkt me de beste oplossing.
Als je het geld en je kan het missen ,waarom niet :) maar je hebt gelijk hoor , zeker als ik er dan achteraf achter kom dat ik een fout heb gemaakt ... medemogelijk gemaakt door een dealer die niet transparant is geweest onlangs ik het meerdere keren heb gevraagt of ik er op mag rijden ondanks de leeftijd en het rijbewijs wat ik nog niet heb.
 
Tegen wordig krijg je een code 80 tot je 24 bent , daarna gaat je rijbewijs automisch over naar A en hoef je dus niet opnieuw examen te doen
Dan kan je m toch sowieso paar maanden laten staan tot code 80 weg is…? Desnoods even schorsen dan heb je geen verzekeringsplicht.
 
Heel zuur allemaal, maar bij zulke bedragen had je de boel natuurlijk zelf beter moeten onderzoeken.

Voor de rest eens met @Wesselzm
heb je zeker gelijk in ! dat zie ik ook achteraf pas in na het goede vertrouwen van de erkende motor dealer ... bedankt voor je tip in iedergeval :)
 
Wanneer wordt je 24?

db
nog anderhalf jaar te gaan voor mij ... dan zal ik hem weer om moeten zetten naar wat meer vermogen . maar het lieft ga ik natuurlijke met mooie dagen al rijden en als ik mijn laatste examen heb gedaan.
 
Dan kan je m toch sowieso paar maanden laten staan tot code 80 weg is…? Desnoods even schorsen dan heb je geen verzekeringsplicht.
Ja dan zit ik toch weer met een diefstal risico... je weet het maar nooit maar daar heb ik inderdaad ook over na gedacht , bedankt voor je reacie !
 
Als je binnenkort 24 wordt. Wachten met je A te halen tot je daadwerkelijk 24 bent. Anders zit je alsnog een tijd vast aan de halve Atjes.

Dan is al het geeikel voorbij.

db
Nope ! gelukkig zit dat niet meer zo , je krijgt nu een code 80 achter je naam , als je 24 word veranderd deze automatisch naar A rijbewijs en kun je een nieuwe aanvragen bij de gemeente, en hoef je dus niet opnieuw examen te doen . maar ik begrijp je reactie !
 
Ja dan zit ik toch weer met een diefstal risico... je weet het maar nooit maar daar heb ik inderdaad ook over na gedacht , bedankt voor je reacie !
Ah oke ik had ook die anderhalf jaar niet gelezen. Dan ff terug laten keuren bij een motorzaak (misschien wil de zaak waar je m gekocht hebt t wel gratis voor je doen) en over anderhalf jaar weer op vol vermogen zetten.
 
zeker waar , thanks voor je reactie, ik ga het advies van jullie opvolgen voor de beste uitkomst

Uit pure galligheid zou ik deze motor schorsen tot ik er op mag rijden en tot die tijd een andere goedkope motor kopen waar ik wel op mag rijden.

Als je dan je eerste motor plat legt (de eerste motor heeft daar een hogere kans op) dan is het niet een gloednieuwe motor. Na anderhalf jaar is die "proberen te slapen op het asfalt" kans al aardig verminderd.

Nu ga je misschien twee keer de motor om laten zetten van vermogen wat per keer misschien al tegen de €1000 gaat.

Voor 2k kun je een grappig ding hebben en aan het eind heb je nog steeds twee motoren.

db
 
Uit pure galligheid zou ik deze motor schorsen tot ik er op mag rijden en tot die tijd een andere goedkope motor kopen waar ik wel op mag rijden.

Als je dan je eerste motor plat legt (de eerste motor heeft daar een hogere kans op) dan is het niet een gloednieuwe motor. Na anderhalf jaar is die "proberen te slapen op het asfalt" kans al aardig verminderd.

Nu ga je misschien twee keer de motor om laten zetten van vermogen wat per keer misschien al tegen de €1000 gaat.

Voor 2k kun je een grappig ding hebben en aan het eind heb je nog steeds twee motoren.

db
Moet je daar wel de ruimte voor hebben.
 
Gewoon terug naar de dealer en proberen om voor elkaar te krijgen dat hij hem omzet naar 35kw en als je vol vermogen mag rijden weer terug.
Wellicht iets opperen als de 1e keer op jouw kosten en de 2e keer voor hem.
Als het gewoon een grote bekende dealer is lijkt het mij sterk dat hij daar niet in meegaat.
Dat kost je het minst en heb je toch die fijne motor die je in eerste instantie ook voor ogen had.
 
Uit pure galligheid zou ik deze motor schorsen tot ik er op mag rijden en tot die tijd een andere goedkope motor kopen waar ik wel op mag rijden.
Voor 2k kun je een grappig ding hebben en aan het eind heb je nog steeds twee motoren.

db
Dit klinkt nog niet eens zo gek!
Mits je portemonnee dit natuurlijk toelaat. Als je uiteindelijk je normale rijbewijs hebt kan de 2e motor verkopen, dan heeft dat avontuur niet zoveel gekost.

Ik kan niet in jouw portemonnee kijken maar ik zou dit zeker overwegen.
 
Wat een verhaal, volgende keer beetje beter opletten. Voordat resent mijn motor kocht heb ik ook naar alle bijkomende kosten gekeken. Als je hem nu niet op jou naam kunt verzekeren, wellicht op naam van een familielid? En misschien kan je hem wel bij Quakel Assuradeuren verzekeren. Succes!
 
Inderdaad, vreemd verhaal.
De Mt 07 is gewoon als 35 Kw model nieuw te koop, en later om te zetten naar vol vermogen.

Schorsen zou ik niet doen, in de tussentijd is de garantie ook verlopen.
 
Als de verkoper jou heeft verzekerd dat je er op mag rijden dan zou ik met dat verhaal terug naar de motorzaak gaan.

Opper het idee dat ze hem terugzetten naar 35 kW (en anders kost het de kop ook niet)

Zeker niet onverzekerd op gaan rijden. Dat is fraude en een misdrijf
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan