Status
Niet open voor verdere reacties.
Zeker niet onverzekerd op gaan rijden. Dat is fraude en een misdrijf
En mocht je een ongeluk krijgen dan ben je echt de lul. Maar inderdaad, gewoon op laag vermogen laten zetten. En het lijkt me dat de dealer dat ook nog wel met in ieder geval korting of gratis wil doen.
 
Ik hoop trouwens niet dat de motor onverzekerd en ongeschorst in je garage staat? Dat was 10 jaar geleden al 390 euro... en het duurt geen 1,5 jaar voordat 'ie komt. Ik had hem al binnen 3 maanden.
 
Dat is ook een punt ja. In de tussentijd schorsen. Want de bekeuring voor een onverzekerd voertuig is niet leuk
 
Beste leden , Ik heb nog geen 2 maanden geleden een mooie Yamaha mt07 2023 aangeschaft.
ik ben bezig met mijn rijbewijs en ik hoef nog 1 examen af te leggen dan heb ik hem eindelijk.

Ik ben helemaal nieuw in deze wereld en niet heel veel onderzoek gedaan , nu heeft de verkoper van mij motor mij gegarandeerd dat ik op deze motor mocht rijden als ik mijn rijbewijs heb gehaald en dat het een prima begin motor is, dit heeft hij onlang meerdere keren verteld omdat ik heel erg twijfelde.

Nu ben ik na de aankoop er achter gekomen dat ik en de motor niet kan verzekeren omdat ik offcieel geen rijbewijs heb voor het type motor die ik heb ( Omdat ik nog geen 24 ben ). Als de motorzaak mij had verteld dat ik er niet op mocht rijden had ik hem hoogstwaarschijnlijk niet gekocht.

Ik heb hem te koop aan geboden aan ikwilvanmijnmotoraf omdat ik toch misschien voor een andere motor wil gaan of nog even wacht tot ik mijn rijbewijs heb.

zij bieden mij 7000 terwijl ik in totaal 11000 voor de motor heb betaald met alles er op en eraan. ( Val bescherming, Mivuitlaat, Windscherm) er staat nu net 56 kilometer op de teller en ik zit zelfs nog niet op de helft van de brandstof die getankt is door de motorwinkel bij het aflveren van de motor.

wat kan ik het beste doen en wat vinden jullie hiervan ? en heeft iemand tips voor mij ondanks ik nieuw ben in deze wereld en nog niet heel goed onderzoek heb gedaan, maar toch voel ik mij voorgelogen omdat het toch een bekende grote motorwinkel is en geen particuliere verkoop.

Groet,
Staat de motor nog bij de dealer of al bij je thuis? Thuis; en dan in de achtertuin of in de schuur dan kun je je motor schorsen.

Dealer: Anders de situatie nog eens voorleggen aan de verkoper/leidinggevende aldaar.
Vragen wat hij er nu van vindt? En wat ze voor je kunnen betekenen om het op te lossen.

Je nieuwe motor verkopen via "ikwilvanmijnvervoermiddelaf.nl" is natuurlijk van het zotte.
Daar zal toch wel een tussenweg voor te vinden zijn. Dan zal het je iets kosten, maar dat is dan leergeld.

En wat is je leeftijd dan, want een motor kopen en nog geen 24 zijn betekent wel dat je onderzoeksplicht hebt naar het kopen van een motor/verzekeren/rijbewijs en dergelijke :? :9

Maar komt vast wel goed
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: lapo
Lijkt me toch dat als je op een normale manier met de dealer praat en één en ander uitlegt, dat de dealer er niet heel moeilijk over zal doen om 'm naar minder vermogen om te zetten. En net wat hierboven al een keer eerder is gezegd, mocht hij het niet uit service willen doen dan kun je altijd nog een 50-50 constructie voorstellen. Dat hij het nu gratis doet en jij hem straks weer betaald als het op vol vermogen moet of vice versa. Komt vast goed hoor. :)
 
Laatst bewerkt:
@Kevin
Dankjewel ! helaas staat er bij mij 52 of 53 kw op uit mijn hoofd dus ik zal inderdaad jullie advies moeten opvolgen want verkopen zou een dure grap zijn.. zoveel geld verliezen voor 2 maanden in mijn garage te hebben gestaan '( dankjewel voor je tips !
Dan moet hij toch terug gezet. Even een paar keer rustig ademhalen, even de dealer bellen en je verhaal uitleggen.
Geef aan dat je is verteld dat je er op mag rijden maar dat dit niet zo is door de 35kW regeling.
Ik mag aannemen dat de dealer je een voorstel doet om de ecu te laten aanpassen en dit ook door te voeren op het kenteken.
Spreek dan zwart op wit af wat je dit gaat kosten en ook wat het kost om later weer naar vol vermogen te zetten.
Ik mag ervan uitgaan dat er maar 1 keer berekend wordt en als het een nette dealer is en hij zat fout ga ik uit van een excuses en gesloten portemonnee.

Als de dealer je hiermee laat zitten ben ik zeer nieuwsgierig waar je hem gekocht heb...
 
Nope ! gelukkig zit dat niet meer zo , je krijgt nu een code 80 achter je naam , als je 24 word veranderd deze automatisch naar A rijbewijs en kun je een nieuwe aanvragen bij de gemeente, en hoef je dus niet opnieuw examen te doen . maar ik begrijp je reactie !
Je hoeft zelfs geen nieuw rijbewijs aan te vragen. Op je rijbewijs staat Categorie A met achterop code 80. Eens je dat hebt hoef je enkel te wachten tot je 24 bent.
 
Beste leden , Ik heb nog geen 2 maanden geleden een mooie Yamaha mt07 2023 aangeschaft.
ik ben bezig met mijn rijbewijs en ik hoef nog 1 examen af te leggen dan heb ik hem eindelijk.

Ik ben helemaal nieuw in deze wereld en niet heel veel onderzoek gedaan , nu heeft de verkoper van mij motor mij gegarandeerd dat ik op deze motor mocht rijden als ik mijn rijbewijs heb gehaald en dat het een prima begin motor is, dit heeft hij onlang meerdere keren verteld omdat ik heel erg twijfelde.

Nu ben ik na de aankoop er achter gekomen dat ik en de motor niet kan verzekeren omdat ik offcieel geen rijbewijs heb voor het type motor die ik heb ( Omdat ik nog geen 24 ben ). Als de motorzaak mij had verteld dat ik er niet op mocht rijden had ik hem hoogstwaarschijnlijk niet gekocht.

Ik heb hem te koop aan geboden aan ikwilvanmijnmotoraf omdat ik toch misschien voor een andere motor wil gaan of nog even wacht tot ik mijn rijbewijs heb.

zij bieden mij 7000 terwijl ik in totaal 11000 voor de motor heb betaald met alles er op en eraan. ( Val bescherming, Mivuitlaat, Windscherm) er staat nu net 56 kilometer op de teller en ik zit zelfs nog niet op de helft van de brandstof die getankt is door de motorwinkel bij het aflveren van de motor.

wat kan ik het beste doen en wat vinden jullie hiervan ? en heeft iemand tips voor mij ondanks ik nieuw ben in deze wereld en nog niet heel goed onderzoek heb gedaan, maar toch voel ik mij voorgelogen omdat het toch een bekende grote motorwinkel is en geen particuliere verkoop.

Groet,
Terug naar de dealer en inruilen.Als hij eerlijk is dan maakt hij daar geen probleem van en krijg je een andere bike aan de gelijkwaardige prijs
 
Het bekende verhaal....................
Een newby gooit iets over de schutting en daarna met noorderzon verdwenen.
De bloedhonden blijven er dan nog een tijdje mee vechten.
Vind t altijd wel jammer. Hoor wel graag hoe dit soort dingen aflopen… net als die nieuwe motor die niet nieuw bleek enzo…
 
Tja, de jonge honden worden vaak verjaagd door de bloedhonden. Als gelijk een bende MF veteranen op je nek springt maak je ook wel dat je weg komt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan