Ik ben de trotse eigenaar van een Suzuki GSX 750F uit 1989 (ben maar een arme student). Ze heeft intussen 80.000 km gelopen, en sinds kort voel ik vreemde tikken in de steps.
Ik voel de tikken ongeveer 1 keer per seconde, in beide steps, maar ik kan ze niet horen.
Ik voel het alleen als de motor kracht moet leveren, dus tijdens het optrekken of bij een constante snelheid. Zodra ik het gas dicht draai houdt het meteen op.
Vooral tussen de 3000 - 4500 toeren zijn de tikken vrij hard, maar boven de 4500 toeren houdt het helemaal op (dan voel ik dus helemaal geen tik meer).
Wanneer de motor ontkoppeld is of in de vrij staat en 4000 toeren draait, voel ik ook niets tikken.
De rijsnelheid en versnelling lijken geen invloed te hebben op de frequentie / kracht van de tikken. Wel heb ik het idee dat het minder erg is als ze nog koud is (de eerste 3-4 km of zo), maar dat weet ik niet zeker.
Wat zou dit kunnen zijn? Ik heb nog geen tijd gehad om naar de dealer te gaan (kan morgen pas).
De laatste tijd is de motor wel een ander geluid gaan maken, waarschijnlijk de distributieketting, maar dat kon volgens de monteur van die garage geen kwaad. Kan het daar iets mee te maken hebben?
Ik voel de tikken ongeveer 1 keer per seconde, in beide steps, maar ik kan ze niet horen.
Ik voel het alleen als de motor kracht moet leveren, dus tijdens het optrekken of bij een constante snelheid. Zodra ik het gas dicht draai houdt het meteen op.
Vooral tussen de 3000 - 4500 toeren zijn de tikken vrij hard, maar boven de 4500 toeren houdt het helemaal op (dan voel ik dus helemaal geen tik meer).
Wanneer de motor ontkoppeld is of in de vrij staat en 4000 toeren draait, voel ik ook niets tikken.
De rijsnelheid en versnelling lijken geen invloed te hebben op de frequentie / kracht van de tikken. Wel heb ik het idee dat het minder erg is als ze nog koud is (de eerste 3-4 km of zo), maar dat weet ik niet zeker.
Wat zou dit kunnen zijn? Ik heb nog geen tijd gehad om naar de dealer te gaan (kan morgen pas).
De laatste tijd is de motor wel een ander geluid gaan maken, waarschijnlijk de distributieketting, maar dat kon volgens de monteur van die garage geen kwaad. Kan het daar iets mee te maken hebben?