Dejong
Rookie
Hallo ik ben vanavond samen met die gozer van de GSX750r naar onze clubpechvogel geweest om te kijken wat en hoe het probleem is aan zijn motor.
Het zit zo, het hele blok zat onder de olie en als je hem start dan komt er flink veel rook van onder de buddy.
na verwijderen van tank, luchtfilterhuis en nog meer in de weg zittende spullen zijn we gaan kijken waar de olie vandaan komt, het blok is op dit moment droog en volgens ons zit alles waar het moet zitten [slangen e.d.].
Als de motor draait dan komt er heel veel naar olie stinkende rook uit de [carter]ontluchting, dit verspreid zich verder via het luchtfilter........slang los gemaakt en nu blaast de rook vanuit het kleppendeksel door wat volgens mij ook een ontluchting moet zijn.
Voor de rest zitten alle slangen en leidingen op zijn plaats en lekken geen olie.
Na alles nagekeken te hebben blijkt dat er olie verschijnt tussen het kleppendeksel en het huis waaronder de nokkenaslager schaalen zitten.
Maar dit is niet duidelijk te zien, om dit te verwijderen moet je dus het blok laten zakken anders kun je op geen enkele manier iets lossen, is geen handig blok om aan te werken trouwens.
nu de vraag!!!!!!!!!
Hoe komt het dat er uit de ontluchtingsslang bovenop het kleppendeksel veel blauwe rook komt, dit duidt toch op flinke slijtage van de zuigerveren of op lekkage van de kleppen, uit de uitlaat komt geen blauwe rook en ook klinkt het blok voor de rest niet vreemd.
Natuurlijk zou je het zelf moeten zien om een mening te geven want zo vertellen is moeilijk, ik weet zeker dat Andre er geen probleem mee heeft dat er nog een keer iemand komt kijken, wie o wie helpt hem weer op weg naar een oplossing als die te ontdekken is???????
hij heeft al pech genoeg gehad en wil super graag mee toeren!!!!!!!!
Ik hoor er vast van als iemand iets weet.
Louis.
Bron van herkomst adv http/www.clubnet.nl/community/default.asp?club=Zeeuwse+motorvriendenclub%2E
Het zit zo, het hele blok zat onder de olie en als je hem start dan komt er flink veel rook van onder de buddy.
na verwijderen van tank, luchtfilterhuis en nog meer in de weg zittende spullen zijn we gaan kijken waar de olie vandaan komt, het blok is op dit moment droog en volgens ons zit alles waar het moet zitten [slangen e.d.].
Als de motor draait dan komt er heel veel naar olie stinkende rook uit de [carter]ontluchting, dit verspreid zich verder via het luchtfilter........slang los gemaakt en nu blaast de rook vanuit het kleppendeksel door wat volgens mij ook een ontluchting moet zijn.
Voor de rest zitten alle slangen en leidingen op zijn plaats en lekken geen olie.
Na alles nagekeken te hebben blijkt dat er olie verschijnt tussen het kleppendeksel en het huis waaronder de nokkenaslager schaalen zitten.
Maar dit is niet duidelijk te zien, om dit te verwijderen moet je dus het blok laten zakken anders kun je op geen enkele manier iets lossen, is geen handig blok om aan te werken trouwens.
nu de vraag!!!!!!!!!
Hoe komt het dat er uit de ontluchtingsslang bovenop het kleppendeksel veel blauwe rook komt, dit duidt toch op flinke slijtage van de zuigerveren of op lekkage van de kleppen, uit de uitlaat komt geen blauwe rook en ook klinkt het blok voor de rest niet vreemd.
Natuurlijk zou je het zelf moeten zien om een mening te geven want zo vertellen is moeilijk, ik weet zeker dat Andre er geen probleem mee heeft dat er nog een keer iemand komt kijken, wie o wie helpt hem weer op weg naar een oplossing als die te ontdekken is???????
hij heeft al pech genoeg gehad en wil super graag mee toeren!!!!!!!!
Ik hoor er vast van als iemand iets weet.
Louis.
Bron van herkomst adv http/www.clubnet.nl/community/default.asp?club=Zeeuwse+motorvriendenclub%2E