hulp gevraagt

Dejong

Rookie
24 mei 2002
1
0
Middelburg
Hallo ik ben vanavond samen met die gozer van de GSX750r naar onze clubpechvogel geweest om te kijken wat en hoe het probleem is aan zijn motor.
Het zit zo, het hele blok zat onder de olie en als je hem start dan komt er flink veel rook van onder de buddy.
na verwijderen van tank, luchtfilterhuis en nog meer in de weg zittende spullen zijn we gaan kijken waar de olie vandaan komt, het blok is op dit moment droog en volgens ons zit alles waar het moet zitten [slangen e.d.].
Als de motor draait dan komt er heel veel naar olie stinkende rook uit de [carter]ontluchting, dit verspreid zich verder via het luchtfilter........slang los gemaakt en nu blaast de rook vanuit het kleppendeksel door wat volgens mij ook een ontluchting moet zijn.
Voor de rest zitten alle slangen en leidingen op zijn plaats en lekken geen olie.
Na alles nagekeken te hebben blijkt dat er olie verschijnt tussen het kleppendeksel en het huis waaronder de nokkenaslager schaalen zitten.
Maar dit is niet duidelijk te zien, om dit te verwijderen moet je dus het blok laten zakken anders kun je op geen enkele manier iets lossen, is geen handig blok om aan te werken trouwens.
nu de vraag!!!!!!!!!
Hoe komt het dat er uit de ontluchtingsslang bovenop het kleppendeksel veel blauwe rook komt, dit duidt toch op flinke slijtage van de zuigerveren of op lekkage van de kleppen, uit de uitlaat komt geen blauwe rook en ook klinkt het blok voor de rest niet vreemd.
Natuurlijk zou je het zelf moeten zien om een mening te geven want zo vertellen is moeilijk, ik weet zeker dat Andre er geen probleem mee heeft dat er nog een keer iemand komt kijken, wie o wie helpt hem weer op weg naar een oplossing als die te ontdekken is???????
hij heeft al pech genoeg gehad en wil super graag mee toeren!!!!!!!!
Ik hoor er vast van als iemand iets weet.
Louis.

Bron van herkomst adv http://www.clubnet.nl/community/default.asp?club=Zeeuwse+motorvriendenclub%2E
 
QUOTE
Na alles nagekeken te hebben blijkt dat er olie verschijnt tussen het kleppendeksel en het huis waaronder de nokkenaslager schaalen zitten.
Maar dit is niet duidelijk te zien, om dit te verwijderen moet je dus het blok laten zakken anders kun je op geen enkele manier iets lossen, is geen handig blok om aan te werken trouwens.
nu de vraag!!!!!!!!!

Het lijt erop dat hij meer dan 1 probleem heeft waaronder bovenstaande. Een lekke afdichting onder het kleppendeksel dat er voor de afdichting van je bougie gat zorgt. Als die lek is loopt er olie in je bougie gat en dus een hoop rook.
Gizmo ik wordt een er een beetje flauw van dat jij mijn antwoorden telkens bekritiseerd zonder dat je zelf voldoende kennis van zaken hebt. Het is goed dat je reageerd maar het kan ook wel op een normale manier.
Trouwens die emission control zet GEEN druk op je kleppendeksel maar de lucht gaat via een gaatje in de uitlaatpoort DIRECT de uitlaat in.

Van goede kritiek leert (bijna) iedereen, alleen moet het soms iets netter gebracht worden.

Als er olie in je bougieruimte loopt door een kapotte klepdekselpakking, dan komt deze hierlangs NIET! in je verbrandingskamer terecht, waardoor deze dan ook niet opgebruikt kan worden.
Dit klopt natuurlijk alleen als je bougie goed is vastgedraait en niet lekt.

Tevens moet ik er aan toevoegen dat er hier meerdere antwoorden staan die alleen interessant klinken, maar die kant noch wal raken., triest dat deze mensen iemand met interessante domme praat op het verkeerde been zetten.
Groeten Paul.
 
Terug
Bovenaan Onderaan