Hulp nodig met spuitwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

nongrada

MF'er
26 okt 2011
207
0
Mantgum
Dag motorliefhebbers,

ik ben een paar dagen geleden begonnen met het spuiten van mijn kappen.

het gaat om een suzuki gsx 600 f.

eerst alles geschuurd.
toen alles nageschuurd met korrel 150.

stof en vetvrij gemaakt.

geprimed.

gespoten met motip autolak.

er zit een mooie egale laag op maar helaas
kan je de krassen van het schuurpapier door de lak heen zien.
en dat is natuurlijk niet de bedoeling!

hoe kan ik dit oplossen?
wil eigenlijk er niets meer van zien.

zal ook nog proberen een foto te uploaden.
 
korrel 150 is veeeel te grof. Ben zelf ook geen spuiter maar als ik wat spuit dan minimaal met korrel 600 nat schuren, en dat is bij mat zwart of iets dergelijks. Als het echt netjes moet dan nog een fijnere korrel..
 
Idd, ik zou iets heel fijns schuurpapier nemen, en daarvoor nog eens pruimer erop spuiten, goed laten drogen en dan nog eens schuren, als het goed is zie je dan niets meer van het vorige.
 
ja dat die korrel 150 veel te grof was kwam ik ook achter :(

oke maar als ik het goed begrijp,
iets van korrel 600+ papier pakken.
maar eerst primen
opschuren

en dan moet het beter zijn?

dan moet ik ook opnieuw lakken toch of beschadig je de lak niet met korrel 600 + ?
 
(veel) te grof inderdaad. Is ook lastig om dat weer weg te schuren uit kunststof omdat dat best diepe krassen zijn. Korrel 400 neemt nog aardig wat materiaal af en laat bijna geen krassen achter. Dan inderdaad met korrel 600 of 800 naschuren en het wordt spiegelglad.

Succes!
 
Vergeet het, die krassen krijg je er niet uit voor je handen eraf liggen.

Haal een bus of twee Motip Spray Putty. Dat in dunne (ik herhaal, dunne!) lagen aanbrengen. Daarmee vul je je het overgrote deel van de krassen wel weer op. Nu ook weer, terugschuren met 800 paper en desnoods nog weer putty aanbrengen.

Als eenmaal alles gedekt en geschuurd is primer erover en dat ook weer met 800 schuren. Waar je door de primer gaat opnieuw primer aanbrengen, je wilt immers wel een goed dekkende onderlaag anders krijg je (met de meeste kleurlakken) kleurverschil.

Dan de kleur erop en blanke lak om het af te werken :Y Ik schuur zelf altijd de kleurlak nog op met 2000 paper voor ik blanke lak aanbreng, maar dat is een keuze die je kunt maken :)
 
Ik doe kunststof regelmatig polijsten, en 150 is idd grof, maar krijg je weg hoor.....
240-400-600-800-1200....dat is goed genoeg om kunststof weer helemaal glad te krijgen.....
Daarna ga ik nog door voor hoogglans met 2000-4000, en dan met abralon 2500 en 4000...dan heb je een spiegel hoor..ook diepe krassen werk ik zo weg
 
wss heeft hij daarvoor met bakstenen er tegenaan gegooid
128908088225917184.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan