Door zijn eigenwijze reacties in alle topics van TS lijkt het me voor de hand liggend dat je wel een beetje Zot moet wezen om te proberen zijn probleem op te lossen.waarom niet naar Vos Oss of de Lange rijden?
Wellicht dat je daar ook mee mag kijken wat ze doen zodat je wat van je motor leert
haal de carbs er maar vanaf en haal ze uit elkaar / sorteer alles in zakjes zodat jij weet hoe het weer goed in elkaar moet en kom deze kant op :
leesvoer :
ultrasoon reinigen
aan kleppen stellen en wat niet meer begin ik niet aan.
There comes the monkey out off the sleeve
There comes the monkey out off the sleeve
TS is redelijk creatief met de waarheid is mij opgevallen
Ik denk dat het weer de bougies zijn want dat was het de vorige keer ook meen ik mij te herinneren
Als je niets zinnigs te melden hebt, reageer dan simpelweg niet. B.V.D.
Choke is een apart gedeelte in de carburateur en het stationair gedeelt is ook appart
Dan kan het dus zijn dat de motor met choke (die je met de hand bediend) wel loopt en zonder niet/ slecht want dan krijgt de fiets geen benzine (op 1 of meer cilinders want iedere cilinder heeft zn eigen carb)
Plus dat het een veel voorkomend probleem is dat sproeiers dicht gaan zitten na een tijd niet gebruikt te zijn door de geweldige benzine die we tegenwoordig hebben
Ik kan niet met zekerheid zeggen of het ook zo is vanachter de comp maar zo als ik het lees dan zou ik beginnen met het in de carbs te zoeken
Ik begin ook metteen te twijfelen bij "het is GOED gedaan" meestal betekend dat de eigennaar zelf heeft lopen prutsen wat niet erg is maar zeg het dan want dat scheeld een hoop zoeken (vorige eigennaar is er ook zo eentje)
Zot kent zijn pappenheimers en is idd af en toe een beetje bot maar de beste man heeft wel kennis van zaken (Japanse motorfietsen)
Alles weer terug gemonteerd.
Bougie electrode afstand iets verkort. Carbs waten brandschoon. Alle naalden etc ook gangbaar.
Nu start de motor bijna niet meer. Hij verzuipt enorm met backfire uit carbs en benzinedamp en knallen uit de uitlaat.
Een enkele keer blijft hij lopen als ik alle benzine uit de carbs heb laten draaien. Zodra ik de benzinekraan open draai verzuipt hij weer. De gaskleppen zijn dan meteen zeiknat. Ik laat hem nu een nachtje dampen en sluit morgen opnieuw alles aan. Wellicht een vacuüm probleem.
Beste Nick,
gixxer harry e.a zijn behoorlijk technisch onderlegd, maar niet altijd even .... duidelijk in hun antwoorden of uitlegAls je dus 'nieuwe' carburateurs onder garantie 'gekregen' hebt die net als de oude ? geen klacht geven met de choke erop .....
dan komt er dus nav bovenstaande vraag een opmerking van aap uit de mouw, omdat hij dus waarschijnlijk al vermoedde dat er daar ergens niet goed zit.
Mijn inziens, en van meer personen die op jouw topics gereageerd hebben, kan je de motor het beste naar de motorzaak brengen.
ik heb niet meer gelezen waarom je niet terug wilt naar mc rijen, zo te lezen hebben ze er al aardig wat tijd ingestopt maar heb je ze nog niet de kans gegeven een werkende motor af te leveren.
Of sterker, eisen dat ze een werkende motor afleveren.
Als je er zelf aan gezeten hebt, zullen ze misschien niet alles onder garantie doen.
Als er voor jou een reden is om bovenstaand niet te doen , dan hoor ik dat graag.
succes
owja : [afbeelding]
Lukt je toch aardig.Het is niet mijn bedoeling geweest vervelend over te komen hoor,
groeten
Lukt je toch aardig.
Het woordje ''groeten'' versterkt het alleen maar.
Zal wel aan je toetsenbord liggen, die dingen doen soms onvoorspelbare uitspraken. Kun je niets aan doen.
Nee, niet altijd.de groeten doen is toch gewoon netjes...
Meneer Harry... zou het niet zo kunnen zijn dat een of meerdere bougies snel slijten door een verkeerde afstelling/ ontsteking of wat dan ook? Dus dat het vervangen van bougies tijdelijk kon helpen?
Je hebt in elk geval geen zinnigere tip kunnen geven dan: ik denk dat je het in de carb moet zoeken... en dat terwijl de carb tig x gereinigd was en uiteindelijk zelfs vernieuwd is.
kritiek leveren kan je overigens als de beste...
Ik zou het prettig vinden als je gewoon meedenkt, en anders gewoon niet reageert.
Grt