1. Met name het tweede gedeelte van dit jaar heb ik nog lekker wat km’s kunnen maken,
maar voor nu is de vaart er wel zo’n beetje uit.
De beste dagen
(voor wat betreft het recreatierijden) van 2016 liggen achter ons. Echter; de voorpret voor jou, alsmede Monster Ed en Zen zijn voor 2017 natuurlijk des te groter.
Heeft u al wel de inrijperiode van 1000 km aangetikt?
2. Zeker,
zeker.
Kan niet anders zeggen dat
(ook) deze Husqvarna een zéér gebruiksvriendelijke motorfiets is, om mee te recreëren. Daarbij hebben mij drie zaken aangenaam verrast. Zoals Zen reeds eerder terecht aanhaalde; de wendbaarheid van deze fiets. Een feest om mee te sturen, zo kunnen we thans constateren.
Tweede punt, de versnellingsbak. Het is werkelijk-waar-fantastisch, hoe lichtvoetig je zelfs met lompe schoenen deze bak kunt beroeren. Bij geen enkele versnelling hoeft er geharkt, geschoffelt en/of grof geweld worden gebruikt, om op het juiste moment in het goede verzet te komen.
And last but not least het oliegebruik. Of olie
verbruik zo u wilt. Welnu; daar kunnen we – in mijn specifieke geval – kort over zijn. Dat is er namelijk niet. En met name dit laatste was voor mij toch wel een klein puntje van zorg bij aanschaf van deze 701. Volkomen onterecht, zo blijkt nu.
3. Mooi toch?
Hoe of het leven soms kan lopen. Had u waarschijnlijk aan het begin van dit jaar ook niet gedacht, ergens in november/december 2016 met een 701 SuperMoto huiswaarts te keren.
——
Mijn verhaal zit iets anders in elkaar. Daarvoor maak ik even een kleine sprong terug in de tijd.
We schrijven februari 2015, wanneer ik voor het eerst
in real life wordt geconfronteerd met de nieuwe Husqvarna 701 SuperMoto op de Utrechtse Motorbeurs.
De verkoopprijs is dán nog niet bekend, maar dat boeit me allemaal niet zoveel. Nee, feitelijk ben ik aangenaam verrast bij het zien van deze Husky.
De Zweedse kleurencombinatie van weleer – vormgeving van het zadel – kleine pinkers, gepositioneerd op de juiste plaats – het in ’t oog springende LED-achterlicht – de knipoog naar het verleden, vormgegeven door de fors uitgevallen kunststof kappenset aan beide zijden van de motorfiets – materiaalkeuze – enz., enz. Ik maak uit de losse pols wat foto’s en neem rustig de tijd om de gehele fiets goed in mij op te nemen. Later die dag verlaat ik de beursvloer met een voldaan gevoel hetgeen er allemaal te zien is geweest.
November 2015. Via diverse media-kanalen wordt melding gemaakt van het feit dat er bij een aantal – nieuw aangestelde - Husqvarna-dealers in het land de nieuwe 701 Enduro en SuperMoto’s zijn gearriveerd.
December 2015. Ná een winkelsessie, tijdens de laatstgenoten kerstvakantie, besluit ik
(samen met mijn vrouw), tóch nog “even” een Husqvarna-dealer
(die “toevallig” op de route lag) een subtiele kerstgroet te brengen.
Januari 2016. Nieuwjaar en goede voornemens, wie
heeft kent ze niet.
Ik op mijn beurt had er ook 1. Een 701 om precies te zijn.
Een aangenaam gesprek en uitermate sympathiek voorstel van de dienstdoende Husqvarnaverkoper deden mij in deze maand besluiten om tot aanschaf van de bewuste motorfiets over te gaan.
Tot op de dag van vandaag geen spijt van deze aankoop. Ik kijk dan ook – evenals Monster Ed, Zen en uw personage – met veel plezier uit naar het nieuwe motorseizoen van 2017.