Husqvarna TE300

Welke olie gooien jullie in tweetakt? Voor in de versnellingsbak uiteraard.
In het boekje staat 15w50 (geloof full syntheet). Maar als ik zoek, staan op alle olie bv 4T.
 
Groot gelijk heb je, als het kan waarom niet ;)
Die offroadritten is wel een dingetje nu ja :/
Je moet me trouwens echt eens een x laten zien waar je hier in de buurt offroad rijd hoor ;)
Wist ik het maar!!!
De kuil moet open :(
 
Weet iemand hier in NL goede enduro plaatsen om me een dagje te vermaken?
 
Cross country Heerde, als het door gaat tenminste.. 4t olie mag in de bak, bij veel viertakten is dat immers ook zo. Wel zou ik hem aan de dikke kant houden. De krukas loopt er niet in , en voor tandwielen is dikker beter. Zelf rij ik met putoline gear oil (80w90) maar daar vindt je koppeling misschien iets van.
 
Laatst bewerkt:
Ik rij nu 12 jaar met een 4T 450EXC en gebruik ook de putolie tot grote tevredenheid. Met de 15W50 (motul) ,wat ik nog steeds in het krukasgedeelte gebruik, had ik problemen met de koppeling als de motor nog koud was. Met de Putoline 75w is dit bijna weg. Staat nu 310uur /13000kms op en geen enkel probleem de de bak of koppeling gehad. Ook de platen nog nooit hoeven te vervangen. Btw, ik rij 85% off-road en liefst niet in de zomermaanden.
Voor een versnellingsbak kun je ook het beste een echte versnellingsbakolie gebruiken en niet een olie die alles zou moeten kunnen. Het is imho altijd "compromis olie". Natuurlijk werkt het, is al vaker bewezen en voorgeschreven, maar is het het ook beste voor de bak?
 
Bedankt voor de berichten! Ik heb me ingeschreven voor een enduro rit in oktober. Hopelijk gaat die door!
 
Een daglicentie. Geen transponder.

Maar mogelijk kan ik niet meer mee rijden.

Mijn gloednieuwe TE lekt olie....deze week hopelijk op garantie laten fixen.
Ik baal als een stekker... :(
 
De powervalve gasket hoogtwaarschijnlijk!
Hier vanuit die spleet
 

Bijlagen

  • IMG20200927152931.jpg
    IMG20200927152931.jpg
    928 KB · Weergaven: 19
Ja dat krijgt de dealer weer in orde voor het weekend. Is het geen onverbrande benzine ? Wil daar ook wel eens langs druppen.
 
Nee, duidelijk olie. Maar ik geloof dat ik hem inderdaad voor het weekend weer kan ophalen. Dus dat is mooi! Ik kan niet wachten om zaterdag mijn eerste echte kilometertjes te maken met een dikke tweetakt. :9
 
Nee, duidelijk olie. Maar ik geloof dat ik hem inderdaad voor het weekend weer kan ophalen. Dus dat is mooi! Ik kan niet wachten om zaterdag mijn eerste echte kilometertjes te maken met een dikke tweetakt. :9

Bij wie heb je'm eigenlijk gekocht?
Gelukkig dat t snel gefixed is! ;)
 
Nee, duidelijk olie. Maar ik geloof dat ik hem inderdaad voor het weekend weer kan ophalen. Dus dat is mooi! Ik kan niet wachten om zaterdag mijn eerste echte kilometertjes te maken met een dikke tweetakt. :9

Hopelijk heb je bericht gehad dat de enduro's niet doorgaan? Of ga je naar de KTM dag?
 

Het houdt niet over....
 
Nog niet bijgewerkt volgens mij, staan nog meerdere enduro's in. Ik ga denk ik maar eens kijken of er in het buitenland nog wat te doen is. Duitsland is dichtbij, wellicht dat daar nog wat te doen is.
 
Ik denk dat er wat verwarring is. Een enduro is in Nederland per definitie een wedstrijd. Alle ritten zonder wedstrijd element noemen we off-the-road (OTR) ritten.
Oke ahhh...en die otr ritten gaan soms wel door. Afhankelijk per gemeente denk.
 
Ja, het verschil zit er deels in dat bij een enduro je op vaste plekken een verzameling van mensen hebt. Bij de tijdsproeven en tankstops staan meerdere teams kort op elkaar. Bij een otr heb je in principe geen helpers e.d. Die allemaal op dezelfde plek staan.
 
Jammer genoeg hier ook de Off the road rit in Veghel afgelast. Gelukkig gaat 11 oktober de cross country in Nederweert-Eind wel door.
En komend weekend de KTM dag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan