DirkJan73
MF veteraan
- 28 aug 2008
- 2.436
- 2
@TTRikki, het is wel een eindje sturen. Maar in combinatie met een weekendje Luxemburg prima te combineren. Oef dan moet ik Frans praten slik. Dat gaat niet goed komen. "Euh je Suisse Dirkjan und euhm le Husqvarna euh braucht un tienduizend kielometre maintenance? Oui?"
Van de ene kant, onderhoud is klaarblijkelijk niet bepaald goedkoop, van de andere kant, je hebt wel een exclusieve toffe motorfiets.
Omruilen voor een 1200GS of zoiets, nee, teveel smuck voor mijn doen. In ieder geval, dat vind ik nu. Ik houd wel van het minimalistische van de TR650. Understated maar stijlvol. Wat niet nodig is, heeft hij ook niet (vakje voor de schijfrem zou wel handig zijn geweest maar er is echt 0 ruimte)
Het scheelt, ik heb geen echte dealerbinding, mijn ervaringen zijn niet bijzonder positief. Ok, mijn Honda bracht ik naar TenKate in Nieuwleusen, dat beviel redelijk goed. Ook een flink eindje rijden, maar heb logeeradresjes in de buurt dus geen probleem.
@Euroloodvrij, heb het ABS nog niet getest, ben er een klein beetje huiverig voor. Ben het er helemaal mee eens, een fan-tas-tische motor. Laatst op de de G650GS gezeten, nou ben blij dat ik die niet heb gekocht! Ik weet niet wat het was, het voelde absoluut niet goed aan. Ja, het is geen toerbuffel. Maar ik heb het idee dat mijn houten kont begint te wennen. Mijn ervaringen: voor langere afstanden liever een harder dan een veel te zacht zadel, daar kreeg ik ook last van. Zit nog te twijfelen over het ruitje. Het fijne is van de "naked" dat hij geen turbulentie heeft. Zo lekker rustig aan mijn kop, en onder de 100 km/h is het lekker luisteren naar het roffeltje. Bij mij zwabbert het achterspatbordje wel heen en weer, stevig zou ik hem dan inderdaad niet willen noemen. Als het te erg gaat worden monteer ik het zijkofferrach er op, dan heb je een bijzonder stevig geheel.
Wat mij opviel, is dat die trillingen van het blok zo lekker aanvoelen. Aanwezig, maar niet irritant. Na een flinke rit geen enkele last van tintelende vingers gehad. Echt top!
Heb mij nog niet echt bezig gehouden met het verbruik overigens, maar als ik een schatting moet doen zit ik toch rond de 1:20-25. Veel binnendoor, dus veel ahm.... het gas erop. En dan het gas dicht. En dan het gas erop. Enfin, jullie kennen het
Van de ene kant, onderhoud is klaarblijkelijk niet bepaald goedkoop, van de andere kant, je hebt wel een exclusieve toffe motorfiets.
Omruilen voor een 1200GS of zoiets, nee, teveel smuck voor mijn doen. In ieder geval, dat vind ik nu. Ik houd wel van het minimalistische van de TR650. Understated maar stijlvol. Wat niet nodig is, heeft hij ook niet (vakje voor de schijfrem zou wel handig zijn geweest maar er is echt 0 ruimte)
Het scheelt, ik heb geen echte dealerbinding, mijn ervaringen zijn niet bijzonder positief. Ok, mijn Honda bracht ik naar TenKate in Nieuwleusen, dat beviel redelijk goed. Ook een flink eindje rijden, maar heb logeeradresjes in de buurt dus geen probleem.
@Euroloodvrij, heb het ABS nog niet getest, ben er een klein beetje huiverig voor. Ben het er helemaal mee eens, een fan-tas-tische motor. Laatst op de de G650GS gezeten, nou ben blij dat ik die niet heb gekocht! Ik weet niet wat het was, het voelde absoluut niet goed aan. Ja, het is geen toerbuffel. Maar ik heb het idee dat mijn houten kont begint te wennen. Mijn ervaringen: voor langere afstanden liever een harder dan een veel te zacht zadel, daar kreeg ik ook last van. Zit nog te twijfelen over het ruitje. Het fijne is van de "naked" dat hij geen turbulentie heeft. Zo lekker rustig aan mijn kop, en onder de 100 km/h is het lekker luisteren naar het roffeltje. Bij mij zwabbert het achterspatbordje wel heen en weer, stevig zou ik hem dan inderdaad niet willen noemen. Als het te erg gaat worden monteer ik het zijkofferrach er op, dan heb je een bijzonder stevig geheel.
Wat mij opviel, is dat die trillingen van het blok zo lekker aanvoelen. Aanwezig, maar niet irritant. Na een flinke rit geen enkele last van tintelende vingers gehad. Echt top!
Heb mij nog niet echt bezig gehouden met het verbruik overigens, maar als ik een schatting moet doen zit ik toch rond de 1:20-25. Veel binnendoor, dus veel ahm.... het gas erop. En dan het gas dicht. En dan het gas erop. Enfin, jullie kennen het