Hyosung dat is het deel 2 van 9

Vandaag lekker met de 650 naar m'n werk gegaan en morgen met de 250. Wou vandaag gaan met de 250, maar was bang dat ik een aantal km-ters/uur moest inleveren in verband met tegenwind.
 
ik word een beetje jaloers door die filmpjes :P niet dat ik zover zou willen toeren op een 125´je.
maar voor later dan op een echte motor :)
 
Gewoon in het voorjaar meedoen met hyosung club tourritten, als Twickler navigeert kom je overal *D En qua snelheid wordt wel rekening gehouden met 125cc, rij zelf 25Kw en kon makkelijk meekomen
 
25kw is wel meer als het dubbele dan mijn 11kw :P

Wat Leontoeter zegt klopt. 8-)
Het gaat bij de www.hyosung-motorclub.nl niet om de prestaties van de motor of berijder.
Dus je bent van harte welkom en het rijtempo is niet hoger dan toegestaan. ;)
Veiligheid en gezelligheid voorop
Het tempo wat je op de filmpjes ziet gaan we hier in dit land nooit redden, gezien de eindafrekening bij het rijk.
Wij leven hier nml in een controllestaat. Er wordt hier meer gecontroleerd dat in de voormalige Sovjet Unie :X


 
Laatst bewerkt:
"Er wordt hier meer gecontroleerd dat in de voormalige Sovjet Unie"

hahahahaha over die opmerking lig ik nu al voor de 2e keer strak van het laggen
 
We wonen hier niet in de DDR maar in de NDR.. Nederlandse Democratische Republiek.. :)
 
Hallo heren en dames Hyosung rijders.

Ik heb bij Fred in Hillegom een leuke gele Comet uit 2004 zien staan. Ziet er helemaal tiptop uit en Fred heeft net de cilinderkoppen aangepast.
Nou vroeg ik me af of dit toevallig een motor is van 1 van de forumleden hierzo of dat iemand weet van wie deze motor geweest is.

Het kenteken = ML-XL-45

Ik ga komende week als het weer het toe laat sowieso een proefrit maken.
Maar ik zou het leuk vinden om met de oude eigenaar in contact te komen, zodat hij me wat meer over de historie kan vertellen.

En ja, als ik die kanarie koop hebben jullie er uiteraard een lid bij in de Hyosung club.

die wie wat weet mag het roepen.

Groeten Michel
 
Hallo heren en dames Hyosung rijders.

Ik heb bij Fred in Hillegom een leuke gele Comet uit 2004 zien staan. Ziet er helemaal tiptop uit en Fred heeft net de cilinderkoppen aangepast.
Nou vroeg ik me af of dit toevallig een motor is van 1 van de forumleden hierzo of dat iemand weet van wie deze motor geweest is.

Het kenteken = ML-XL-45

Ik ga komende week als het weer het toe laat sowieso een proefrit maken.
Maar ik zou het leuk vinden om met de oude eigenaar in contact te komen, zodat hij me wat meer over de historie kan vertellen.

En ja, als ik die kanarie koop hebben jullie er uiteraard een lid bij in de Hyosung club.

die wie wat weet mag het roepen.

Groeten Michel


Geen flauw idee van wie die is.
Maar als de koppen aangepast zijn is het een prima fiets.
Je kunt nu ook lid worden hoor............... eenmaal gereden= verkocht ;)

 
Mooie fiets die gele 650, ik zou zeggen doen.
Ik heb zelf alleen ervaring met de 125cc versie maar het is een prachtmotor om te zien,
en als het kan ga ik er ook op rijden vanaf de 35kw tijd. (A2 rijbewijs over 2 jaar)
 
Hallo heren en dames Hyosung rijders.

Ik heb bij Fred in Hillegom een leuke gele Comet uit 2004 zien staan. Ziet er helemaal tiptop uit en Fred heeft net de cilinderkoppen aangepast.
Nou vroeg ik me af of dit toevallig een motor is van 1 van de forumleden hierzo of dat iemand weet van wie deze motor geweest is.

Het kenteken = ML-XL-45

Ik ga komende week als het weer het toe laat sowieso een proefrit maken.
Maar ik zou het leuk vinden om met de oude eigenaar in contact te komen, zodat hij me wat meer over de historie kan vertellen.

En ja, als ik die kanarie koop hebben jullie er uiteraard een lid bij in de Hyosung club.

die wie wat weet mag het roepen.

Groeten Michel

Ik heb ook nog een gele Hyosung te koop staan, minder dan 10 duizend km's gelopen. Stuur maar even een berichtje als je interesse hebt.
 
Hey Marcel, weer prachtige filmpjes van je laatste trip.
Hallo forum leden, ik zag wat berichtjes over 35kW en uitdraaien van vermogensbanken die eventueel geldig zouden zijn voor de verzekering.

Het allerbelangrijkste is dat de papieren van de motor ( straks de het creditkaart kenteken) en je rijbewijs in overeenstemming zijn. Rij je met een A1 rijbewijs dan met de motor erbij kloppen op kenteken, waarom?? Oom agent in heel Europa moet kunnen zien of je een geldig rijbewijs hebt wat past bij het voertuig dat je berijdt. Dit is nu vrijwel hetzelfde in heel Europa één systeem van rijbewijs en straks met het credit kaart kentekenbewijs is het overal hetzelfde.
Een uitdraai van een vermogensbank heeft geen enkele rechtsgeldigheid want oom agent kan de juistheid ervan niet controleren, dus stoppen met het uitdraai verhaal. Tenzij dit vermeldt is op het kenteken bewijs via het RDW , importeur en dealer. Maar het moet op het kenteken staan. Wat verzekeringen vinden is geen maat want die gaan pas nadenken als er een ongeluk ( zeker met gewonden) is gebeurd en als ze zien dat het politie rapport vermeldt GEEN GELDIG RIJBEWIJS VOOR HET BEREDEN VOERTUIG , kun je de "toezegging" en dat gelul over de uitdraai wel vergeten.

Het A2 rijbewijs is max 35kW en nog wat extra eisen kW per kilogram die weet ik ff niet uit het hoofd.
Er zou sprake van zijn dat motoren niet terug geregeld mochten worden dus onze GT650i of de laatste Delphi2 van 2013 zouden niet in aanmerking komen voor A2 , maar nu heb ik toch begrepen dat we ze mogen terug brengen in vermogen , dit omdat het originele voertuig niet meer dan het dubbele vermogen van 35kW mag hebben , nou dat is 70kW en dat hebben ze niet. Zijn op kenteken 54kW , in de rest van Europa mag dit ook maar in NL ben ik nog aan het onderzoeken. De 250 motoren vallen er zeker in maar zou voor Hyosung in Nederland mooi zijn als we toch terug mogen regelen.

Maar neem van mij aan dat uitdraaien bij het kenteken geen enkele waarde hebben , kenteken en rijbewijs moet overeenstemmen.
Groet
Fred Dijksman
FD-Motoren
 
Hey Marcel, weer prachtige filmpjes van je laatste trip.
Hallo forum leden, ik zag wat berichtjes over 35kW en uitdraaien van vermogensbanken die eventueel geldig zouden zijn voor de verzekering.

Het allerbelangrijkste is dat de papieren van de motor ( straks de het creditkaart kenteken) en je rijbewijs in overeenstemming zijn. Rij je met een A1 rijbewijs dan met de motor erbij kloppen op kenteken, waarom?? Oom agent in heel Europa moet kunnen zien of je een geldig rijbewijs hebt wat past bij het voertuig dat je berijdt. Dit is nu vrijwel hetzelfde in heel Europa één systeem van rijbewijs en straks met het credit kaart kentekenbewijs is het overal hetzelfde.
Een uitdraai van een vermogensbank heeft geen enkele rechtsgeldigheid want oom agent kan de juistheid ervan niet controleren, dus stoppen met het uitdraai verhaal. Tenzij dit vermeldt is op het kenteken bewijs via het RDW , importeur en dealer. Maar het moet op het kenteken staan. Wat verzekeringen vinden is geen maat want die gaan pas nadenken als er een ongeluk ( zeker met gewonden) is gebeurd en als ze zien dat het politie rapport vermeldt GEEN GELDIG RIJBEWIJS VOOR HET BEREDEN VOERTUIG , kun je de "toezegging" en dat gelul over de uitdraai wel vergeten.

Het A2 rijbewijs is max 35kW en nog wat extra eisen kW per kilogram die weet ik ff niet uit het hoofd.
Er zou sprake van zijn dat motoren niet terug geregeld mochten worden dus onze GT650i of de laatste Delphi2 van 2013 zouden niet in aanmerking komen voor A2 , maar nu heb ik toch begrepen dat we ze mogen terug brengen in vermogen , dit omdat het originele voertuig niet meer dan het dubbele vermogen van 35kW mag hebben , nou dat is 70kW en dat hebben ze niet. Zijn op kenteken 54kW , in de rest van Europa mag dit ook maar in NL ben ik nog aan het onderzoeken. De 250 motoren vallen er zeker in maar zou voor Hyosung in Nederland mooi zijn als we toch terug mogen regelen.

Maar neem van mij aan dat uitdraaien bij het kenteken geen enkele waarde hebben , kenteken en rijbewijs moet overeenstemmen.
Groet
Fred Dijksman
FD-Motoren
goed dat je dit onder de aandacht brengt , het kenteken bepaalt wat voor een motor het is en het rijbewijs of je er mee mag rijden.


ik heb am = alle motoren :+
 
Hey Marcel, weer prachtige filmpjes van je laatste trip.
Hallo forum leden, ik zag wat berichtjes over 35kW en uitdraaien van vermogensbanken die eventueel geldig zouden zijn voor de verzekering.

Het allerbelangrijkste is dat de papieren van de motor ( straks de het creditkaart kenteken) en je rijbewijs in overeenstemming zijn. Rij je met een A1 rijbewijs dan met de motor erbij kloppen op kenteken, waarom?? Oom agent in heel Europa moet kunnen zien of je een geldig rijbewijs hebt wat past bij het voertuig dat je berijdt. Dit is nu vrijwel hetzelfde in heel Europa één systeem van rijbewijs en straks met het credit kaart kentekenbewijs is het overal hetzelfde.
Een uitdraai van een vermogensbank heeft geen enkele rechtsgeldigheid want oom agent kan de juistheid ervan niet controleren, dus stoppen met het uitdraai verhaal. Tenzij dit vermeldt is op het kenteken bewijs via het RDW , importeur en dealer. Maar het moet op het kenteken staan. Wat verzekeringen vinden is geen maat want die gaan pas nadenken als er een ongeluk ( zeker met gewonden) is gebeurd en als ze zien dat het politie rapport vermeldt GEEN GELDIG RIJBEWIJS VOOR HET BEREDEN VOERTUIG , kun je de "toezegging" en dat gelul over de uitdraai wel vergeten.

Het A2 rijbewijs is max 35kW en nog wat extra eisen kW per kilogram die weet ik ff niet uit het hoofd.
Er zou sprake van zijn dat motoren niet terug geregeld mochten worden dus onze GT650i of de laatste Delphi2 van 2013 zouden niet in aanmerking komen voor A2 , maar nu heb ik toch begrepen dat we ze mogen terug brengen in vermogen , dit omdat het originele voertuig niet meer dan het dubbele vermogen van 35kW mag hebben , nou dat is 70kW en dat hebben ze niet. Zijn op kenteken 54kW , in de rest van Europa mag dit ook maar in NL ben ik nog aan het onderzoeken. De 250 motoren vallen er zeker in maar zou voor Hyosung in Nederland mooi zijn als we toch terug mogen regelen.

Maar neem van mij aan dat uitdraaien bij het kenteken geen enkele waarde hebben , kenteken en rijbewijs moet overeenstemmen.
Groet
Fred Dijksman
FD-Motoren


Ik verwacht niet van Hyosung dat ze voor die halve apenkop met 15 of 35kw een nieuw typegoedkeur in 't leven gaan roepen met alle kosten van dien. Op 't kentekenbewijs ga je 't niet krijgen als de leverancier de motor nooit bij de RDW (of andere Europese instantie die mag keuren) heeft aangeboden met het teruggevorderde vermogen.
Een nieuw typegoedkeur kost duizenden euro's, niet echt rendabel voor een merk met zo weinig afzet als Hyosung.... en dan alleen omdat dit rijbewijs in NL geldt....

Als Hyosung niet zelf de motor aanbiedt bij de RDW voor een teruggetuned vermogen, is de enige oplossing zelf de motor terug te tunen en aan te tonen via een vermogensuitdraai. De geldigheid hier van laat ik in 't midden, maar er is geen andere oplossing.
Het vermogen op 't kenteken is ook niet gedefinieerd, achterwiel pk's of krukas pk's, DIN gemeten vermogen of niet enz enz.
Zelf jaren lang rond gereden op een BMW R45 met op papier 26kw (met m'n 25kw rijbewijs). Keurig met uitdraai ruim beneden de 25kw, de verzekering was hier van op de hoogte en deed nergens moeilijk over. Ook niet na 2 aanrijdingen, waar politie en alles bij geweest is...
Stiekem had de motor toen zelfs meer dan 25kw...

Wil je op safe spelen, dan moet je 't niet doen, maar het kan prima. Het systeem met de kw's op kenteken is (zeker voor oudere motoren) zo lek als een mandje door niet gestandaardiseerde meetmethodes. Ik heb ooit een KTM 600 LC4 gehad met wel 11kw op 't kenteken. Maak dat de kat wijs...
 
ik hoop dat het op een legale manier te doen is om op een 35kw hyosung 650 te rijden.
zou mijn a2 periode een stuk leuker maken, Anders toch maar een yamaha xt660 om de tijd te overbruggen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan