Ideeën Bus (topic)

zeg Pierre,

is het ook mogenlijk (of misschien is het een goed idee) om te kiezen of je een topic bij het openen alleen zichtbaar wilt laten voor MF leden en dus niet voor gasten?

reden dat ik dat vraag is mijn nieuwe motor(project), eigenlijk zou ik hier graag een topic over openen, maar het is ook vrij bekend dat hier de 'verkeerde' geïntresseerden meelezen.
die kunnen zich natuurlijk ook aanmelden, maar dat is toch net even een stapje verder dan ze wellicht ook doen, dus dan lijkt het me handig dat wie niet ingelogd is, dat topic dan ook niet kan zien.
beetje zoals OT nu is.
Het staat op de planning om iets vergelijkbaars te gaan realiseren, nog uitgebreider dan je zelf voorstelde. :) Maar door overige projecten zal dit de eerstkomende maanden nog niks worden.
 
Het staat op de planning om iets vergelijkbaars te gaan realiseren, nog uitgebreider dan je zelf voorstelde. :) Maar door overige projecten zal dit de eerstkomende maanden nog niks worden.


welke overige projecten O-) :P
 
Het staat op de planning om iets vergelijkbaars te gaan realiseren, nog uitgebreider dan je zelf voorstelde. :) Maar door overige projecten zal dit de eerstkomende maanden nog niks worden.


...en iets minder uitgebreid, volgende week dan? O-)
hehe, tis wel een winterproject hé ;)

nou ja, het is niet anders, ik kijk nog wel even wat ik doe dan.
zowiezo goed op de achtgrondjes letten bij het foto's nemen :)

en als ik er even over nadenk, je zou het bv. ook nog kunnen koppelen aan je motorstek-vrienden lijst, of á la hyves, toestemming vragen aan de TS om mee te kunnen lezen.
voor mij hoeft dat niet zo, wat ik niet openbaar wil hebben zet ik niet op een openbaar forum, maar aangezien jullie er toch mee bezig zijn..
en ik kan me voorstellen dat sommigen daar misschien wel behoefte aan hebben.
 
Laatst bewerkt:
welke overige projecten O-) :P
You'll read it when it's done ;)
en als ik er even over nadenk, je zou het bv. ook nog kunnen koppelen aan je motorstek-vrienden lijst, of á la hyves, toestemming vragen aan de TS om mee te kunnen lezen.
voor mij hoeft dat niet zo, wat ik niet openbaar wil hebben zet ik niet op een openbaar forum, maar aangezien jullie er toch mee bezig zijn..
en ik kan me voorstellen dat sommigen daar misschien wel behoefte aan hebben.
Daar zitten wij ook aan te denken. :)
 
wat ik hier op mf doe, is wat de meesten hier doen ...

doordeweeks een beetje (of veel) slap oh-en in de regionale topics, in het weekend afspreken en samen ritjes rijden.

een digitale fotocamera is standaard uitrusting en ik kom altijd terug met een zooitje foto's.
verder staat de gps aan, die houdt voor me bij waar ik allemaal geweest ben.
achteraf schrijf ik nog even een kort verslag van een rit.

nu komt het:
dit wil ik graag allemaal bij elkaar zien, in een ritverslag.
ik doe dit nu met everytrail, zie hier voor een voorbeeld

dit zou ik graag in motorstek zien.

het lijkt vreselijk ingewikkeld, maar het is het niet.
ik heb het al eens onderzocht, en bij gebrek aan beter wil ik dit op een eigen webserver gaan draaien.
het gaat als volgt:
bij google vraag je een key aan om de kaart te laten zien.
gpslog converteer je met gpsbabel naar gpx formaat
deze kan je laten zien met een gpx naar gmap viewer, er slingeren meerdere rond op het net.
dit geheel combineren op een pagina met verhaaltje en fotos.
 
wat ik hier op mf doe, is wat de meesten hier doen ...

doordeweeks een beetje (of veel) slap oh-en in de regionale topics, in het weekend afspreken en samen ritjes rijden.

een digitale fotocamera is standaard uitrusting en ik kom altijd terug met een zooitje foto's.
verder staat de gps aan, die houdt voor me bij waar ik allemaal geweest ben.
achteraf schrijf ik nog even een kort verslag van een rit.

nu komt het:
dit wil ik graag allemaal bij elkaar zien, in een ritverslag.
ik doe dit nu met everytrail, zie hier voor een voorbeeld

dit zou ik graag in motorstek zien.

het lijkt vreselijk ingewikkeld, maar het is het niet.
ik heb het al eens onderzocht, en bij gebrek aan beter wil ik dit op een eigen webserver gaan draaien.
het gaat als volgt:
bij google vraag je een key aan om de kaart te laten zien.
gpslog converteer je met gpsbabel naar gpx formaat
deze kan je laten zien met een gpx naar gmap viewer, er slingeren meerdere rond op het net.
dit geheel combineren op een pagina met verhaaltje en fotos.
Heel coole suggestie, en dit staat ook op ons lijstje van zaken die we willen bouwen: een manier om routes met elkaar te delen. Het is dus zeker mogelijk dat dit nog een keer gaat komen; momenteel zijn we echter druk met andere zaken dus het zal niet op korte termijn worden toegevoegd.
 
ja, dat zou ook heel mooi zijn als je routes kon delen.

natuurlijk zijn er al heel wat sites die dat bieden, maar het zou toch een hele welkome aanvulling op mf zijn.

vooral als je er ook een waarding aan kan geven, dan zie je gelijk of een route een aanrader is of niet.
probleem daarbij is dat bv. een sportieve rijder een andere waarding zal geven dan bv. een rustige toerder of een offroader. je zou een paar categorieen mee moeten nemen in de weging van de waardering. (dit laatste heb ik nog niet op andere sites gezien)
 
Bon plan ufootje!!
Ik hoop dat we het snel hier mogen aanschouwen.. maar ik vertrouw erop dat de modjes hun uiterste best doen en het druk zat hebben met eigen/andere/belangrijkere zaken... tot die tijd zullen we geduld moeten hebben, elkaar moeten mailen of via andere kanalen moeten delen.
 
Idee/vraag:

- Is het mogelijk om een notificatie mogelijkheid te "knopen" aan priveberichten?

Helaas mis ik soms een bericht omdat ik deze over het hoofd zie. (Of bestaat er al iets terwijl ik het nog niet ontdekt heb...)
 
Idee/vraag:

- Is het mogelijk om een notificatie mogelijkheid te "knopen" aan priveberichten?

Helaas mis ik soms een bericht omdat ik deze over het hoofd zie. (Of bestaat er al iets terwijl ik het nog niet ontdekt heb...)


als je een PM krijg staat die direct op je scherm .....
 
als je een PM krijg staat die direct op je scherm .....

...maar dan moet je wel op de website zijn. En als je niet op MF kijkt, mis je het bericht. Het idee erachter is dat je, net als bij een topic notificatie, een e-mail notificatie krijgt. Een prive bericht is feitelijk een topic voor twee personen, dus het moet mogelijk zijn om er een e-mail notificatie aan te knopen...
 
Idee/vraag:

- Is het mogelijk om een notificatie mogelijkheid te "knopen" aan priveberichten?

Helaas mis ik soms een bericht omdat ik deze over het hoofd zie. (Of bestaat er al iets terwijl ik het nog niet ontdekt heb...)
Nog niet, maar dit staat op de planning. :)
 
Kan de contactenlijst op alfabet worden gezet, of nog beter in mappen (bijv van de topics waar de contacten voor zijn).
Of is dit ook al mogelijk en heb ik het over het hoofd gezien... :)
 
Euhm, die lijst ís alfabetisch?
:$ daar ben ik inmiddels ook achter, nu ik even 25 namen heb toegevoegd... dat was eerst nog niet zo goed zichtbaar vanwege alle nummers en tekens die anderen aan het begin hadden staan.
 
:$ daar ben ik inmiddels ook achter, nu ik even 25 namen heb toegevoegd... dat was eerst nog niet zo goed zichtbaar vanwege alle nummers en tekens die anderen aan het begin hadden staan.

loser.jpg
 
Ik had het ooit al eens geopperd, maar...

Een apart subforum voor reviews en testen van forum gebruikers over kleding, accessoires (b.v. bagage, helmen, ...), enzovoorts.

Nu vind je op internet maar heel weinig productreviews (bekendste is webbikeworld.com), maar misschien is het wel leuk om ervaringen van MF'ers te horen... :)
 
Eerder teveel :Y Als dat mogelijk is.


valt wel mee oor ;)

Aantal berichten geplaatst:3.423
Gemiddeld aantal berichten per dag:1,23
Tijd besteed op dit forum:8 dagen, 17 uren en 7 minuten
Geregistreerd op:donderdag 14 juni 2001 02:00 (7 jaren, 7 maanden, 25 dagen en 18 uren geleden)



k doe meer mn best O-) O-)

Aantal berichten geplaatst:6.075
Gemiddeld aantal berichten per dag:7,45
Tijd besteed op dit forum:1 maand, 4 dagen, 10 uren en 31 minuten
Geregistreerd op:dinsdag 14 november 2006 10:27 (2 jaren, 2 maanden, 25 dagen en 8 uren geleden)


;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan