Iedereen moet een wheelie kunnen!

Iedereen moet een wheelie kunnen!

  • Ja, inderdaad!

    Stemmen: 39 30,0%
  • Nee, gekkigheid!

    Stemmen: 72 55,4%
  • Wheelie?

    Stemmen: 19 14,6%

  • Totaal aantal stemmers
    130
Status
Niet open voor verdere reacties.
...
want je moet toch de grenzen van je machine kennen..
Ik weet niet waar de grenzen van mijn motor liggen. Simpelweg omdat de grenzen van mijn motor verder liggen dan mijn eigen durven. Blijf ik binnen de grenzen van mijn eigen durven, blijf ik vanzelf binnen de grenzen van wat de motor kan.
weten wat je er allemaal mee kan..
Ik kan lezen en schrijven met mijn motor. Ik weet hoe snel 'ie kan, hoe langzaam 'ie kan en hoe ik ermee kan/moet maneuvreren. En mijn motor kan verder dan ik, maar dat heb ik nog nooit nodig gehad.
Zodat je lekkerder op de motor zit,
Ik zit heerlijk op mijn motor. Vakanties van 3000km in een week zijn geen uitzondering. Als ik niet lekker op mijn motor zou zitten, was dat niet mogelijk.
vol vertrouwen..
Ik vertrouw mijn motor, voor hoever ik 'm moet vertrouwen.
dat je ook in gevaarlijke situaties weet wat je moet doen..
Daar hebben ze VRO's voor uitgevonden. Daarbij ben ik in de 29 jaar dat ik inmiddels rond rij nog nooit, maar dan ook echt nog nooit, in een situatie gekomen dat ik een wheelie nodig had.
Dus hierbij de vraag, verplicht wheelie kunnen of niet?
Naar wat ik hierboven heb omschreven, lijkt me dat volledige onzin.
En dan zeg ik heus niet dat je dit op de openbare weg moet kunnen en gaan doen, gewoon bij de lessen of apart een keer op een afgesloten oefenterrein aan werken..
Zie je het al voor je?





Oh køt, het is vrijdag.....
 
Ik deed op de tweede rijles al dubbele Superman-salto's. Over verkeersdrempels. Als je op je rijexamen nog geen Grand Prix kan winnen mag je jezelf geen motorrijder noemen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb wel eens een cursus trial rijden gedaan: een aanrader om een indruk te krijgen wat er allemaal kan met een (trial)motor. Daarbij wordt een wheelie gemaakt/geoefend om over een stapel boomstammen heen te kunnen komen met de motor.

Met mijn eigen motor ga ik me niet aan een wheelie wagen...
 
Laatst bewerkt:
Ja, inderdaad. Het is gewoon motorbeheersing. Belangrijker: stoppies bij 250+ moeten verplicht worden. Pas als je dat kunt, durf je echt te remmen.
 
Mijn vriendin klaagt altijd als ik hem niet overeind krijg :+

hmmm mischien ligt het aan je vriendin.... stuur haar een keertje langs ls het zo dat het mij bij/op haar dan ook niet lukt weten we meteen het probleem :+ ;)

overigensheb ok tijdens mijn lessen ook wheelies geleerd maar dat was idd na het afstemmen van de kleding met de motor maar voor het hoofdstuk possen.... klopt dat?
 
Laatst bewerkt:
Ik had de sliding bij een boom niet onder de knie.........nog steeds niet trouwens O-) :+
 
Ik hoef geen wheely te kunnen maken, daar heb ik een motor voor. Als ik de verstelhandgreep op de rechter stuurhelft in de juiste stand zet, komt het voorwiel vanzelf in de lucht. _O-
 
wat een rare oefeningen
20 jaar geleden moest je nog een bochtje achteruit rijden
en dat was geen goldwing
we leerden ook om het wiel aan de grond te houden en dat was knap lastig
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan