Bikerdude67
Rookie
- 24 jun 2009
- 21
- 0
Hey, Meangreengirl, dank voor je reactie. Springen was ik nog niet van plan (hooguit eraf ;-) Is naar jouw weten de KLR vergelijkbaar? Hij lijkt hetzelfde als de KLX maar zonder de upsidedown voorvork. Ik zoek een knappe zonder al te veel gebruiksporen en kijk ook naar de XT 600 overigens. Er is vrij weinig te koop van de Kawa zag ik al.
hallo , heb een tijdje met de klr 650 als woon-werk gereden, prima ding niet te duur.
goede bagage mogelijkheden tot aan zijkoffers toe zijn te verkrijgen.
wel is hij zwaar (170 kg) en is alleen de achterveer-voorspanning te regelen.
de klr is t/m 2004 gemaakt en dan nog goed te betalen, een xl bv is zowiezo al veel ouder.
klx 650 is sportiever en ouder, volgens mij ook wel minder after-maerket spul wat betrekt de bagage.
Vind ik ook mooi maar dan zou dit dus de definitieve motor worden en moet ik ermee op vakantie kunnen. Weet jij nog een interessant KLX te koop? Moet er wel een met knipperbollen en startmotor zijn, dus niet de R versie.
Volgens mij heb ik afgelopen zaterdag nog een klx ingehaald op de crossbaan.
allround is tie wel...
KLR maken ze nog steeds hoor......Dit is modelletje 2009
[afbeelding]
Mooie machines hoor!
Maar hier zie je dus duidelijk dat het meer allroad dan offroad gericht is.
Hallo,
Ik rij sinds 1993 een klx 650 C. Dus met elektrische start.
Ik heb hem gebruikt voor op de weg, allroad, vakantie, offroad.
Offroad, wat word daar mee bedoelt. Buiten bestaande wegen en paden?
Denk je aan een KNMV offroad ritten te rijden? Als je alleen daar aan de kun je beter een lichtere motor kopen, als je dan ook een op een crosscircuit kom. Alhoewel er zijn er ook die met BMW etc rijden. Je steil aanpassen. Plezier hebben daar gaat het om.
Zelf rij ik voornamelijk allroad, over lands onverharde wegen en paden. Plus binnendoor asfalt als verbinding.
Op vakantie had ik hem te zwaar bepakt subframe gebroken. Tevens wel een plastic plaat op zadel gelegd, gewichtsverdeling, 2 dagen 1600 km gereden.
Starten, zorg altijd dat je benzinekraan dicht heb als je hem langer wegzet, liefst de cab even leeg gezogen.
Vering de vering is te slap voor en achter, voor noeiwe veren erin en dikker ander luchtkamer hoogte. Achter vervanings veer. 1993 model mijn model hebben ze onder garantie nieuwe schokbreker erin gezet, bij ee goed richel trok hij de filterbak stuk. Garantie, maar die andere 1993's hebben ze zeker niet terug geroepen.
Technisch, kunnen uitlaatkop problemen hebben, juiste klepspelling en olie hoogte is belangrijk.
Zo heeft ieder ander merk ook zijn voor en tegens, over het algemeen positief.
Ja, zo'n elec starter is wel fijn.
Voor heel veel tech info onderstaand forum.
Anders een mailtje naar mij.
Kijk ook eens in duitsland, daar heb je meer klx's en.
Gerald, hoe herken ik of een schokbreker vervangen had moeten worden als ik een 94 fiets vind?
Of een BMW 650 GS Paris Dakar?tsja, ben er niet helemaal weg van. Ben een tijdje naar een KTM 950 op zoek geweest, was erg lelijk maar ik vind um nu zelfs erg mooi. Ik moet er wel bij zeggen dat ik eens de trotse eerste bezitter van de eerste generatie BMW R1100GS was (ja die met die rare snavel), vond ik ook mooi. Dus het kan aan mijn smaak liggen. Omdat we inmiddels weer jaren en vele motoren verder zijn ben ik nu aan dus aan het kijken voor een leuke off road voor niet te veel geld waarmee ik af en toe woon-werk kan doen (zonder snelweg) en eens kan beginnen met off road rijden (altijd willen doen). Volgend jaar wil ga ik weer een weekje op de motor op vakantie en dan koop ik wel wat meer all-road erbij, vandaar dat het budget wat beprekt is. Dus als ik eens goed rondkijk dan zou het tussen KLX/KLR of XT 600 worden. Of weet jij beter opties. Voorlopig heb ik alleen nog XT's bekeken en ze zijn allemaal afgeragd, ondanks de mooie verkooppraatjes.