Iemand ervaring met KLX 650 als all round motor

aha, ik weeg ongeveer 86 kilo en daar passen waarschijnlijk wel 2 aziaten in. Ik ging er al vanuit de voorveren de vervangen door WP progressieven en de achter veer idem (of Hyperpro). Zit je lekker hoog en duikt minder. Lastige is om een goede KLX te vinden voor maximaal 2K.
 
Gerald, dat is een interessante site. Staan veel KLX-en voor interessante prijzen. Nu nog een beetje topografie bestuderen, om niet ergens in Beieren te bieden.

Dank
 
Als je weet, hoe je moet importeren.

Je moet er wel naar toe rijden, met een kar. Kost ook geld.

thuis aangekomen een afspraak maken met de RDW
laten keuren en en dan nog misschien BPM betalen. Weet ik niet zo is een tijdje geleden dat ik een freewind uit D heb gehaald. 97 met 8500 km piekfijn, voor 1950 euro, was toen aan rdw en zooi geloof ik ergens 250 euro kwijt.


Mooiste is als je niet zo'n verbouwde klx koopt, eigenlijk moet dat niet zo'n probleem zijn.


Waar woon je zelf?
 
Laatst bewerkt:
Gerald,
volgens mij is invoer maximaal 160 Euro plus BPM, dat is het tenminste voor een auto. De motor die ik zoek komt toch uit een bouwjaar dat de BPM al minimaal is dus dat moeten de kosten niet zijn. Overigens ben ik op zoek naar een trailer voor 1-2 motoren. Handig voor nu en eventuele andere fietsjes die ik ergens vandaan kan halen. Tussendoor weer verhuren en zie daar, ben je weer snel uit de kosten.
 
Alleen een achterveer hyperpro opzetten is weggegooid geld.
Vervanging van schokbreker is dan een idee.
Zijn andere opties. Ben ik zelf ook aan het onderzoeken. Heb hierin ieder geval een showa uit een husky liggen die er in past, nu alleen nog de goede veer erbij vinden.
Die husky poot heeft mij toen 30 euro gekost, incl vervoer uit D. En dan is de compressie en rebound ook nog te verstellen.

voorvork.
wp is de slapste progessieve veer die er is 4.2 naar 5.6

eigenlijk moet bij 85 kilo rijdersgewicht en gewone tank de vering beginnen bij 0.47 kg dus 4.7

wilbers is 4.5-5.5
hyperpro heeft nog zwaardere, zelfs een cross en street uitvoering.
dan ook andere olie en luchtkamerhoogte veranderen.
 
Gerald,
Ik heb destijds op mijn Africa Twin WP in de voorvork gedaan, en voelde super aan, vrij hard zelfs. De Hyperpro veer heb ik op de standaard achterveer (Showa) van de AT gezet en dat was voor bij voldoende, ondanks dat hij in en rebound niet te verstellen was. Inclusief porto en olie was ik voor 240 Euo klaar voor het totaal. Een relatieve lage investering met super resultaat. Ik ben niet off road met deze AT gegaan, dus kan je niet vertellen of dat ook een verbetering was. Ik vond een volledig nieuwe achterveer een beetje aan de prijs, zeker als ie volledig instelbaar zou zijn (rond de 600 Euro). Ik denk overigens dat de keuze toch voor de XT uitvalt. Er is veel meer voor te krijgen en dat telt ook zwaarder mee. Verder krijg ik de indruk, na vele fora gelezen te hebben dat de XT betrouwbaarder is dan de KLX. Volgend jaar ga ik kijken voor een beter tour off the road voor erbij (KTM 950 Adventure of zo). Ik zie dat die fietsen bij de Germanen voordeliger geprijst zijn dan hier. Naar mijn weten zijn onze oosterburen iets zuiniger op de motoren dan in NL.
 
Hey Gerald, jij lijkt er veel verstand van te hebben.
Ik had eens een vraag maar ik zie geen emailadres en kan je ook geen pm sturen.

Weet jij of het blok van een KLX R type onder een KLX C past?
Ik krijg van verschillende dealers verschillende antwoorden.
De cilinderkop van mijn KLX C is kapot, en dat is bijna niet te vinden. :X


Kijk hier eens naar, vragen wel 199 Euri :o excl verzendkosten
http://cgi.ebay.nl/Zylinderkopf-Kaw...eile?hash=item518bbec110&_trksid=p3286.c0.m14
 
maar er zijn in Duitsland op e-bay tal van shops die KLX-en demonteren en in onderdelen weer verkopen. Ik heb zelf erg goede ervaring met zaken doen op e-bay.
 
Meangreengirl, wat je ook kunt overwegen is een hele fiets uit Duitsland te halen, niet op kenteken laten zetten, onderdelen overzetten die je nodig hebt en de rest los verkopen. Je moet even sleutelen en geduld hebben maar ik weet zeker dat je uiteindelijk goedkoper uit bent. De onderdelen voor de KLX zijn in NL wat schaars.

p.s. ik ga vanavond naar een 94 KLX kijken met 24dkm op de teller. Volgens de verkoper, helaas geen oud vrouwtje, is ie helemaal top, maar dat hebben we verkopers vaker horen zeggen. Dus misschien heb ik goed nieuws vanavond. Anders wordt het toch de XT ben ik bang.

Heeft iemand een idee hoelang een KLX kan rondrijden zonder revisie? Er vanuitgaande dat er weinig tot geen off road mee gereden wordt. Ik heb van de Duitse XT sites vernomen dat een XT 600 E vanaf 50 dkm aan de beurt kan zijn, bij " normaal" gebruik.
 
Laatst bewerkt:
Ik sta ook op het punt een KLX 650 R met excel SM velgen te kopen, met kickstart dus.
Heb er al op gereden, leek prima, geen rare geluiden. Hij zag er ook "wel oke" uit. Weinig roestplekken, wel wat gebruikers sporen natuurlijk.

MAAR:
- geen tellerset, alleen digitaal tellertje dus kmstand onbekend en geen contactslot
- remlicht werkt niet

http://www.speurders.nl/overzicht/m...rd-klx-650-a-gereserveerd-50663168.html?q=KLX

2100 euro wel oke?

Ik kan hem ook voor 1900 euro kopen, dan krijg ik de crosswielen er niet bij.
Dan kan ik ergens anders wel een KLX650C er bij kopen met kapot blok, compleet met kenteken en papieren voor 250, ik neem aan dat veel onderdelen wel uitwisselbaar zijn?
 
er zijn zaken die uitwisselbaar zijn maar veel ook niet.

Onderbouw c blok past in r, maar veel dingen moeten dan aangepast worden.

R heeft geen accu dus accu erin maar dan heb je weer de verkeerd filterbak, je wilt toch het grote filter van de R houden.

en en en.......


hoe loopt hij, is de kop goed, daar is meestal de meeste slijtage te verwachten.
je kan er geen overmaatse zuiger in zetten. nikasillaag.
wel kan je van de c op de r zetten dan wel een overmaatse zuiger mogelijk.


Wat betreft de motor, voor de weg zitten er geen knipperlichten op.
voor een bepaald leeftijd niet verplicht, maar toch wel handig, want je mag niet met je been richting aan geven.
spiegels?
nummerplaat mag officieel zo ook niet te vlak,
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 2 KLX-C's gehad. Zwakke punt? Kleppenlichters geloof ik uit mn hoofd..Als die gaan wandelen heb je kopschade. Tevens aan te raden de nokkenasketting verstelling handmatig te maken. Want na 10.000km begint de ketting al goed te ratelen terwijl er nog niks aan de hand is. Vervangen vd ketting werkt maar HEEL tijdelijk. Als je er normaal mee rijd, kun je aardig wat gewone km's maken met de KLX zonder revisie ja. De R heeft andere voorvork, andere overbrenging(tandwiel grootte), andere uitlaat (+3pk). Tevens kunststof tank en kickstart, minder metertjes, ander kontje..Ik heb de C tzt om laten bouwen tot óók kickstart, ala R. Grappig..
Origineel is de C voorvork erg slap ja. Mijne had een XR vork erin.
Als ze lang stilstaan moet je weten hoe je een C start. Truukje..Anders trek je de accu geheel leeg..Terwijl hij in 1x kan starten, zelf na paar maanden stand.
De 93-er R modellen waren wel eens lastig met warme start.
De KLX heeft, itt de XR ed, een CV carb. Minder felle gasreactie dus, maar wel stabiel.
Met de C is een kruissnelheid van 110 oid goed te doen. (kwa blok heel houden).
 
Laatst bewerkt:
Als ze lang stilstaan moet je weten hoe je een C start. Truukje..Anders trek je de accu geheel leeg..Terwijl hij in 1x kan starten, zelf na paar maanden stand.
De 93-er R modellen waren wel eens lastig met warme start.
De KLX heeft, itt de XR ed, een CV carb. Minder felle gasreactie dus, maar wel stabiel.
Met de C is een kruissnelheid van 110 oid goed te doen. (kwa blok heel houden).

Argh..zwijg me over die warme start, daar heb ik lang mee gesukkeld.
Dat is bij mij ook een probleem. Ik los het op door voor het uitzetten even een peut gas te geven en dan direct het contact uit.
De keer daarop is het tikken en weg, nooit geen problemen meer.

En voor de koude start na lang stilstaan...effe de fohn erop en hij is weg ;)

Aanduwen ...probeer het niet gewoon, je krijgt hem niet aan de gang , hoeveel man er ook duwt.
1 duwt, de ander laat de koppeling opkomen en springt in amazonezit op het zadel waardoor de motor goed in de veren gaat.
Wel mee oppassen, het kan gevaarlijk zijn doordat de motor ineens "springt".

110 km is goed te doen. Ik ben vanuit duitsland over de snelweg zo ( bijna helemaal :X ) naar huis gereden.
Nu heb ik wel een plexiglas schermpje dat je in en uit kan schuiven achter de kap. Ingeschoven zie je er niks meer van, uitgeschoven pakt het net de wind van je borst af, dat scheelt ontzettend veel!
 
Oke bedankt voor de info!

Ik zit echt te twijvelen... heb net mn GSXR 750 verkocht en wil nu dus iets goedkopers gaan rijden (arme student he?)

Maar het blok maakt erg weinig geluid, je zou verwachten dat het goed is.. Maar als hij dus naar zn gootje gaat heeft Max geen motor meer :P Of moet je het echt gek maken voor dat dat gebeurd? En kan je dat ook aan zien komen? (Door klapperende ketting dus?)

Plannen zijn om hem voornamelijk als supermotard te gebruiken op het asfalt en af en toe een keer een enduro rit er mee te gaan doen met crossvelgen er onder.

Ohja, de kickstartkeerring zweette ook een beetje, kan wel? Of moet ie dan vervangen worden? En hoeveel werk is dat :X

Goeie ondertitel Meangreengirl :+
 
Laatst bewerkt:
Kopschade, wat is er dan aan de hand.

De nokkenassen glijlagering is niet goed meer, dit komt dan door te weinig olie.
Blok juist afvullen.
Nokken nokkenas invreten op klepplaatjes. dit komt omdat de kleppen dan te krap staan.
Bij afstellen op zo groot mogelijke speling zetten volgens werkplaatsboek. Is ook een gebrek aan olie op het klepplaatje, omdat er geen olie meer tussen kan komen.
En word dus warm.

Het voor langere tijd wegzetten, benzinekraan dicht en even door laten lopen zodat veel benzine uit de vlotterbak opverbruikt is. Geen gas geven bij het starten!!. Heb het hier over een C.

Zo heeft elke motorfiets zijn eigenaardigheden.

Voor de C voorvorkpoten, zijn progressieve veren te koop en dan ook dikkere olie 10 dikte gebruiken met een luchtkamer van 100mm boven de olie.
 
Mevrouw Mean,

Heeft u ook een mooi plaatje van uw ruitje?

Groeten Gerald.

Kopje zit er weer op?
 
Mevrouw Mean,

Heeft u ook een mooi plaatje van uw ruitje?

Groeten Gerald.

Kopje zit er weer op?

Ik heb een kop in overijssel gevonden met behulp van een crosser op hyves. (geen idee of hij ook hier zit eigenlijk)
Die wordt nu gereviseerd en ik hoop hem binnenkort te krijgen. Dan kan mijn motor éindelijk gemaakt worden *O*

Een foto van het ruitje heb ik denk ik nog niet, maar zodra ik mijn motor terugheb zal ik er eens een foto van maken.
Dat schermpje gebruik ik alleen op de snelweg met hogere snelheden, het is echt ideaal. Het pakt de wind van mijn borst weg en gaat meer over mijn hoofd.
Het zit vast met vleugelmoertjes op aluminium geleiders achter de kap van de koplamp. Naar beneden geschoven zie je er dus niets van.
 
Aanduwe nooit doen. Te veel compressie zo'n dikke 4takt.
De C start zó makkelijk als je het trucje weet..
Enneh niet op het olielampje letten in neutraal, das normaal!
Ik zou met een C geen endureritten doen. Dan zeul je veel te veel overbodig gewicht mee. Alleen met een R. Bovendien is de C's vertanding niet offroad gericht.
Je hoort gauw genoeg of het blok bijgeluiden heeft. Verder zijn ze eigelijk probleemloos. Alleen olie goed vol houden. Als zo'n stamper écht heet word kan hij aardig wat olie gebruiken.
Je kunt andere veren in de C vork doen. Of gelijk een lichtere vork erin zetten.
Ik had mijn C zoveel mogelijk gestript, al dat overbodige gewicht..;)
 
Aanduwe nooit doen. Te veel compressie zo'n dikke 4takt.
De C start zó makkelijk als je het trucje weet..
Enneh niet op het olielampje letten in neutraal, das normaal!
Ik zou met een C geen endureritten doen. Dan zeul je veel te veel overbodig gewicht mee. Alleen met een R. Bovendien is de C's vertanding niet offroad gericht.
Je hoort gauw genoeg of het blok bijgeluiden heeft. Verder zijn ze eigelijk probleemloos. Alleen olie goed vol houden. Als zo'n stamper écht heet word kan hij aardig wat olie gebruiken.
Je kunt andere veren in de C vork doen. Of gelijk een lichtere vork erin zetten.
Ik had mijn C zoveel mogelijk gestript, al dat overbodige gewicht..;)

Waarom zou je hem niet aanduwen? Dat gaat prima, maar gewoon oppassen.
Wij hebben het al zo vaak gedaan.
Erg lastig als je ergens staat en je motor start niet en je hebt geen kickstarter. :/

Verder heb je het steeds over een erg handig truukje......wat let je om het hier te plaatsen?
Worden we allemaal wijzer van toch? ;)

Verder.....het is en blijft een enduro.
En die kun je allemaal het zand insturen. Anders had het geen enduro geheten :X
Zo lang je geen competities rijdt of aan de paris dakar mee wilt doen kun je de KLX C prima het zand in sturen.
Jawel, hij is zo'n 20 kg zwaarder maar voor plezier ritjes offroad gaat het prima.
Mijn vriend is een ex motorcrosser en heeft over het strand gedrift en hem over smalle bospaadjes gejaagd.Dit was op SM wielen, dus met enduro wielen kun je nog meer "spelen"
Ja, voor er echt mee te springen kun je beter iets anders pakken , tot 1 meter gaat het goed :+

Dus als beginnend offroader , die ook fatsoenlijk op de weg wilt rijden, is de KLX C prima!
 
Ik vind de C maar zwaar met z'n 153k..Verharde paadjes ok, maar écht mul zand? Ikke niet! Écht ervaren crossers kunnen met een harley nog offroad rijden, maar in het mulle put je jezelf alleen maar uit lijkt me met teveel kilo's. En de vertanding is ook niet ideaal voor écht offroad. De C is geen enduro, staat veelal te boek als allroad. Net als de NX650, KLR, enz.
Ik heb nooit startproblemen gehad met mijn C dus aanduwen is nooit nodig geweest.
Truc: kraan open, schuin houden naar RECHTS, ff wachten(al rechtshoudend), evt paar keer gas, starten(zonder gas, met choke).
Meestal in 1x lopen ookal staat hij 3mnd stil!:)
 
Hmmm... dat laaste vind ik wel intressant, heb namelijk sinds kort ook een klx 650 R en loopt geweldig. Alleen dat starten pfffff lukt me echt nog niet helemaal goed :P... Laatst was hier een enduro rit van de toerenteller, ik sta thuis klaar alles aan en dan... dat ding aan trappen. echt na 1 minuut had ik een zwembad op mn voorhoofd, maar ik ga je trucje proberen en hoop dat het werkt. Maar verder tis vind ik zelf een geweldig ding, super mooi geluid, echt iedereen kijkt je hier in het dorp aan als je vol gas langs komt
 
Ik heb dan ook een C.

Ach, ook wel eens dat hij even niet goed wil starten, te vochtig.
Wanneer heb ik dat niet, motor staat altijd op de zijstandaard.

Bij het stallen doe ik eerst de benzinekraan dicht en laat hem nog een tijdje lopen, is nu ook een gewone procedure geworden, dan benzine kraan open, choke open en starten, geen gas geven. En hij loopt, mocht het niet lukken kun je altijd de benzinebak van de cab even leeg laten lopen. Dan zonder choke, kraan dicht, even laten starten. Op je gemak even wachten, kraan open en dan starten.

Dus niet hij zal en moet, eerst benzinebakje leeg laten lopen.

Hou dan altijd een inbussetje in je sleutelsetje.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan