Iemand motorroutes in Polen (om en nabij Krakau)?

Bochtenkoning

MF veteraan
16 dec 2001
1.805
17
Eindhoven
We zijn van plan om volgende week ri. Polen te gaan, hebben een hotel in Krakau. Auschwitz staat op de lijst om te bezoeken maar we willen ook graag in de regio :] rond gaan toeren.
Ik heb echt een hele berg met motorroutes door de jaren heen verzameld maar ben routes in Polen maar weinig tegengekomen. Van de routes die ik wel kan vinden staat de omschrijving in het Pools :? en veelal blijkt het geen echte route, meer een van-naar beschrijving. Ja, zoekfunctie is hier gebruikt maar helaas.

Vandaar mijn vraag of er MF'ers zijn met leuke motorroutes. Liefst omgeving Krakau of in de buurt. Alvast bedankt!
 
Was een paar jaar geleden in Krakau (had ik meer van verwacht/ wel Schindler bezoeken) en Auschwitz. (erg indrukwekkend)
Rond Krakau is alleen maar plat. Ga je zuidwaarts dan kom je al snel in de heuvels/ bergjes. Beetje idee van Ardennen...............(?)
Neem een goede kaart en zoek naar de kronkelweggetjes. Rond Zakopane moet er best wel iets leuks van te maken zijn.
 
Je kan vandaar uit prima het Wolfgebergte in (Tjechie). Of Slowakije.
 
De routes die ik heb staan in mijn Google Drive (linkje), heb er kaartjes bij gemaakt zodat je kan zien hoe de route loopt en waar die start.

Ben uiteraard bij met de reacties maar kan nog steeds routes (liefst .gpx) gebruiken.
 
Voor zover ik Polen heb gezien, midden, oost en het zuidelijk randje is het land vooral plat en leeg.
Honderden km's rijd je door Noord-Groningen. Langs de zuidgrens was het wel heuvelachtig en leuk.

Als je een route bijv in Kurviger.de zet, of daarin maakt heb je ook gelijk het hoogteprofiel.
Kan je ook goed zien of je door Noord-Oost-Polder gaat rijden of door Ardennen-heuvels. :]
 
Omgeving Krakau is wat rijden betreft weinig aan, zoals al gezegd, het is vooral plat. Omgeving Zakopane viel mij persoonlijk ook tegen, je hebt er natuurlijk wel bergen maar verwacht geen eindeloze slingerwegen. De hoge Tatra is niet zo groot, dus de meeste wegen liggen er omheen ipv er doorheen.

Slowaakse kant van de Tatra vond ik zelf mooier, ook de iets daar onder gelegen Lage Tatra was mooi, maar verwacht geen wegen zoals in de Alpen.
 
Ja Mazurië lijkt me ook heel mooi.
Maar dat is aan de andere kant van Polen. Beetje uit de richting.
Op mijn route naar St.Petersburg (wat nog steeds niet gaat lukken :X) had ik M. ook in de planning.

Maar zoals hierboven bevestigd is er rond Krakau weinig te doen op de motor. Langs de zuidgrens wordt het leuker.
Niets hoeft je te belemmeren om dan ook even Slowakije in te rijden, want daar gaan de bergjes gewoon verder.
 
Met alle respect voor de Groningers maar inderdaad, voor een landschap als Noord-Groningen gaan we niet zo'n eind rijden...
Dank voor de reacties, boodschap is duidelijk, we gaan richting het zuiden met de tourtjes! ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan