Iemand wat steenwol over omgeving amsterdam?

Loop even bij een plaatselijke aannemer naar binnen en vraag of ze wat voor je hebben liggen.
Die gasten kopen dat spul in per vrachtwagen, mag jij gerust wel een stukje voor je demper hebben hoor.
 
freek.jpeg
 
Bij ons in de club worden meestal van die metaal-krullige pannensponzen van de action gebruikt.
Verbrand niet, makkelijk te monteren en per "portie" verpakt.


dat kan ook ja, maar dan krullen van rvs ,
ik heb van een "ervaringsdeskundige"gehoort dat dat nogal roest en das niet zo geweldig voor je demper
 
Bij brommer/scooter zaken hebben ze vulling voor de demper liggen.
Dit spul dus: http://www.scooterdiscounter.nl/sco...toebehoren/dempervulling-keramisch-60x40.html

Ik heb afgelopen zaterdag een demper ingekort en opnieuw gevuld. Wat ik eruit heb gehaald was precies hetzelfde als de keramische mat van de link. Dus het juiste materiaal voor weinig, geen geknooi met action spullen. Waarvan je niet weet wat het doet.


dan hoop ik echt dat dat niet de keramische wol van een aantal jaren geleden is,
dat is na enig onderzoek gebleken schadelijk voor je longen,
het advies luide toen, behandelen zijnde asbest
 
Ik heb industriele wol nu van mn neefje.
Staat 50 meter op de doos dus ik kan er ff mee voort :P
Ze gebruiken het voor industriele leidingen wat ik eruit begreep
 
Even een flinke kick, maar heeft het geholpen (is de uitlaat stiller geworden)?

Ter info voor mezelf, voor een project heb ik twee megaton uitlaten maar moet om de week om 05:00 naar mijn werk en mijn buren gaan dat niet fijn vinden })
 
Ik heb industriele wol nu van mn neefje.
Staat 50 meter op de doos dus ik kan er ff mee voort :P
Ze gebruiken het voor industriele leidingen wat ik eruit begreep

ff reageren op een oude post... :P

Basaltwol... dat wordt het meest gebruikt in dempers...
 
De staalwol van de action is uitstekend. Is van RVS dus roest niet. Ik gebruik het in mijn RVS dempers, gewoon om de geperforeerde buis heen wikkelen. 3 verpakkingen met 4 bolletjes staalwol erin per demper ongeveer, 6 verpakkingen kost ongeveer 5 euro.

Gaat erg lang mee, blaas je er niet uit net zoals steenwol EN glaswol, dit afhankelijk van aantal cilinders, vorm demper enz. dus geen algemeen recept. Bij mij geeft het een mooi vol, zwaar geluid zonder blikkerige hoge tonen. Is er nog nooit uitgebrand. Maximale demping pas na een hondertal kilometers ivm beroeting staalwol.
 
Je maakt hem er minder blikkerig van, maar wordt hij ook iets stiller met meer dempingswol/staalwol?
 
Terug
Bovenaan Onderaan