• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

ignitech ontsteking (Hulp Gevraagd)

2tanktfan

Die hard MF'er
Lid geworden
11 mrt 2011
Waarderingsscore
0
hallo,
ik rij classic races met een omgebouwde suzuki gt500 (suzuki TR500). mijn oom en
vader rijden allebei op een yamaha tr3. nu rijden we samen allebei met een ignitech
ontsteking, maar ik heb er niet zo heel erg veel verstand van om een curve te maken.
zijn er misschien mensen die mij een beetje een duw in de richting kunnen geven om een
curve te maken voor de suzuki. de suzuki gaat tot 8000 toeren.

groet arnold broekhuizen

Een curve zit normaal gesproken al geprogrammeerd in de cdi unit van een electronische ontsteking,heb je een programmeerbare dan moet je die door iemand met een dynobank
laten programmeren op de motor om zo de ideale afstelling te krijgen die bij de motor past.
neem eens contact op met een aantal zaken die een dynobank hebben ,misschien kan iemand
dat bij hun.

Arnold

ik heb je vorig jaar al verteld dat je de soes op een dyno ,het beste kan afstellen.

Gewoon bij Pieter Smit neergooien dat ding.
Gissen is missen(kapot)

Je hebt alles wat je nodig hebt op de CD staan. Kwestie van lezen. Op het 2 ventiler BMW forum staan uitgebreide beschrijvingen van mensen die curves geprogrammeerd hebben.

De motor zo even ergens afgooien van programmeer jij mijn Ignitech even gaat je klauwen met geld kosten.
De tuner zal ook de benodigde software en USB driver moeten zoeken.

ja oke, maar wat ik nog steeds niet snap van de ignitech ontsteking. wat basis
voor ontsteking inhoud, ze praten allemaal over een waarde maar wat betekend
basis voor ontsteking.

ik dacht zelf dat je daar mee de ontsteking exact op tijd kon zetten met de lamp erbij.
maar als ik de basis voor ontsteking verzet dan blijft het streepie op de zelfde plek staan.
dus mij visie is, als je de ontsteking op tijd wil zetten met de lamp moet je als nog je grond plaat verzetten.

ik hoor graag meningen

groet arnold

hallo,
vananvond maar weer eens proberen om de ontsteking goed te krijgen. ik maakte een hele
domme fout, ik kreeg de streepjes niet boven elkaar maar dat komt omdat ik een streepje
op de grondplaat gemaakt had en de pick-up verschoof ook dan ook mee.

ik ga het volgende doen, de klok op de zuiger dan het bovenste dooie punt opzoeken.
dan een graden schijf op de onststeking, dan ga ik 23 graden terrug.
dan zet ik een streepje op de rotor en maar een beugeltje vast op het carter die
precies bij het streepje zit. dan meet ik de waarde na met de graden schijf van de base
advance, en maak een curve 23 graden en geef de base advance in. dan starten en kijken
met de lamp waar het streepje zit.

Groet arnold broekhuizen

Elektronische ontstekingen worden normaal op BDP gezet. De vervroeging zit in het kastje zelf. 23 graden klinkt voor mij als maximale vervroeging, al zou ik daar nog 5 graden bijtellen voor de stationair vervroeging.

zo morgen naar hierden hulshorst, lekker racen bij de demo van de sam.

ben van de week nog bezig geweest en kwam er achter dat ik het gewoon verkeerd deed,
de ontsteking op tijd zetten.

ik had het streepje op de grondplaat gemaakt en een streepje op de rotor, alleen als dan de pick-up ook op de grond plaat zit kan je schuiven wat je wilt met je grond plaat maar dan krijg je de ontsteking nooit op tijd.

ik heb het volgende gedaan. een plaatje op het carter gemaakt dat is mijn vaste punt, en een streep op de rotor gezet.ik heb het bovenste dode punt opgezocht met een klok. een graden schijf op mijn krukas gezet en hem 25 graden verzet. toen de streepjes erop gezet, toen heb ik een curve van 25 graden gemaakt en de motor gestart. het streepje stond nog niet helemaal tegen over de andere. maar toen ik de grond plaat verschoof gebeurde er nog niet veel ik kom gewoon niet recht tegen over dat andere streepje.

maar mijn visie is als ik de grond plaat verschuif dan staat de base advance toch ook niet goed meer. nu was ik vanmiddag even bij jos dijkman, en vroeg hem wat Positive polarity of CPS betekent. helaas kon hij mij er geen duidelijk antwoord op geven maar ik vind het raar dat ik de de streepjes niet exact tegen over elkaar krijg.

groet arnold

Positive polarity slaat op de de pool van de pulsdraad van jouw ontsteking (inductie/hall)sensor, die heb ik op automatisch staan.
CPS= camshaft position sensor.
Ik kan je overigens niet met een curve helpen die moet ikzelf ook uitzoeken, de mijne zit dan ook op een auto.

Terug
Bovenaan Onderaan