ijskoude rijders

lrothheut

MF'er
23 dec 2007
220
0
Kruibeke, Belgie
vandaag 160 km bij -2gr gereden omdat de snelweg ( E313) door herstellingen alleen maar files veroorzaakte. Dus 20 km files getrotseerd met als resultaat een bijna onderkoeld lichaam... Aantal motorrijders op de heenweg: 0
Aantal motoren op de terugweg: 3
Buiten koude vingertoppen en eenmaal thuis een door en door koud gevoel, doch 2 uur sneller thuis.
De Silverwing 600 gaf geen krimp, weeral de meerdere over zijn piloot...
Zijn er nog die-hards die grote afstanden afleggen zonder handvatverwarming (of deftige hersenen) bij vrieskou met harde wind?
Of ben ik hier de enige idioot....
Morgen voor het werk naar Mechelen, met de scooter afzien en me op Motor-scooter
weer afreageren/verontschuldigen/verantwoorden.
Ik snak naar de lente, en jullie?
 
Buiten koude vingertoppen en eenmaal thuis een door en door koud gevoel, doch 2 uur sneller thuis.
Zijn er nog die-hards die grote afstanden afleggen zonder handvatverwarming (of deftige hersenen) bij vrieskou met harde wind?
Of ben ik hier de enige idioot....
Ik snak naar de lente, en jullie?
Je bent niet de enige die door rijd :]
Lente zou fijn zijn in het licht vertreken en thuis komen, ipv in het donker vertreken en thuis komen.
 
Blij dat ik niet alleen rij, alleen niet veel collega's gezien...
In Belgie is er smogalarm, dus snelheid beperkt tot 90km/h. Daardoor minder snel verkeer en daardoor minder koude bij hoge snelheden. Rij zelf maar 100km/h nu.
Morgen weer 110km bollen, gelukkig bij droog weer.
Groetjes van (frozen)silverwing.
 
Ik vind het echt te koud.. dus ik stap in het koekblik tot de lente zich laat zien.
Bij 3 graden zat ik al te trillen op de motorscooter. Ik wordt een mietje, vroeger reed ik nog toen het onder nul was. :)
 
Vandaag nog twee maal 50 kilometer gereden(met 100/120) Ik vind het te koud...heb wel nog zomerhandschoenen aan omdat ik een hekel heb aan die lompe dingen.
 
Laatst bewerkt:
Ik rijd ook nog iedere dag dat er geen sneeuw ligt. het is nu -4.7 graden maar met mijn handschoentjes en bivakmuts is het aardig te doen!

Net toevallig 1 motor gezien op de heenweg! De eerste sinds 2 weken!
full
 
Laatst bewerkt:
@irothheut: ge zij unne echte bikkel, gij! 160 km (was dat totaal of enkele reis?) is inderdaad best veel met deze temperaturen. Ik ga vandaag waarschijnlijk 80km (40 heen en terug) doen, maar dat telt niet want ik heb handvatverwarming en termoscud. *D Dat is "vals spelen" als je in het klassement der titanen wilt komen. ;)

Vind je het niet eng met al die gaten in de weg? Ik was van het weekend bij mijn zwager in Belgie maar amai daar zijn sommige wegen momenteel ECHT slecht!
 
vandaag 160 km bij -2gr gereden omdat de snelweg ( E313) door herstellingen alleen maar files veroorzaakte. Dus 20 km files getrotseerd met als resultaat een bijna onderkoeld lichaam... Aantal motorrijders op de heenweg: 0
Aantal motoren op de terugweg: 3
Buiten koude vingertoppen en eenmaal thuis een door en door koud gevoel, doch 2 uur sneller thuis.
De Silverwing 600 gaf geen krimp, weeral de meerdere over zijn piloot...
Zijn er nog die-hards die grote afstanden afleggen zonder handvatverwarming (of deftige hersenen) bij vrieskou met harde wind?
Of ben ik hier de enige idioot....
Morgen voor het werk naar Mechelen, met de scooter afzien en me op Motor-scooter
weer afreageren/verontschuldigen/verantwoorden.
Ik snak naar de lente, en jullie?


ik heb ooit bij min 14 een half uurtje gereden... heb 3jaar motor gereden door alles wat ze me hebben voorgeschoteld omdat ik toen geen auto had (herinner jezelf de winter van 96-97 :X )
maar nu.... no fXXking way... ik ben idd een sissy geworden :$
het is toch chappeau voor de mensen die het toch (al dan niet vrijwillig) doen :}
grtz
tom
 
Ik ben ook nog lekker onderweg.
Gisteren na het tanken wel een erg koude rechterhand die tijdens mijn rit naar huis (40km) niet meer warm werd.
ik heb geen thermoscud of handvat verwarming en vind het tot nu toe ook niet nodig.
Wel een stuk of 4 motoren zien rijden, wat voor de A7/A8 tussen Hoorn en Amsterdam erg weinig is.
 
Ik stap ook nog elke dag op de burgman 200, en zie inderdaad bijna geen collega motorrijders, woon-werk is voor mij maar 10km heen en 10km terug maar ik rij nog steeds met zomer handschoenen! :Y
 
Ik rij met mijn scootertje ook gewoon door, ruim 10 km enkele rit. Zonder handvatverwarming, handkappen of thermoscud, maar met een motorpak met extra binnenvoering, tussenseizoenhandschoenen en een jethelm. Ik ben gelukkig niet zo koudegevoelig, ik zal eerder in de zomer klagen over de warmte. Het enige wat mijn scooter thuis kan houden is sneeuw en ijzel.
 
heb deze winter nog maar 2x niet kunnen rijden sinds ik mijn motor rijbewijs hebt vier jaar ivm de het weer allarm en toen waren ook het openbaar vervoer stil gelegt en een taxi kon je ook nergens vinden.
verder rijd ik altijd.
heb sinds de winter denk ik ongeveer 20 motorijders in totaal gezien op de weg.
 
Ik rij met mijn scootertje ook gewoon door, ruim 10 km enkele rit. Zonder handvatverwarming, handkappen of thermoscud, maar met een motorpak met extra binnenvoering, tussenseizoenhandschoenen en een jethelm. Ik ben gelukkig niet zo koudegevoelig, ik zal eerder in de zomer klagen over de warmte. Het enige wat mijn scooter thuis kan houden is sneeuw en ijzel.


Hier van hetzelfde, de scoot blijft alleen binnen als het echt te glad is door sneeuw en/of ijzel.
Ik rij ook zonder handvatverwarming en met een jethelm.
Zo'n 40km per dag, het laat zich nog redelijk doen.
 
De laatste dagen is het prima weer, natuurlijk niet warm maar de straat is droog; het is niet glad en dat is het belangrijkste.
De afgelopen weken heb ik meermalen de scooter moeten laten staan omdat het 's morgens echt spekglad was in de straat; in die omstandigheden is een vierwieler in het voordeel en gelukkig heb ik die ook...
's Middags was het meermalen prachtig motorweer en dan was ik met de auto. |( |(

Daar moet nodig iets voor uitgevonden worden...
 
De laatste dagen is het prima weer, natuurlijk niet warm maar de straat is droog; het is niet glad en dat is het belangrijkste.
De afgelopen weken heb ik meermalen de scooter moeten laten staan omdat het 's morgens echt spekglad was in de straat; in die omstandigheden is een vierwieler in het voordeel en gelukkig heb ik die ook...
's Middags was het meermalen prachtig motorweer en dan was ik met de auto. |( |(

Daar moet nodig iets voor uitgevonden worden...

MP3
 
Afgelopen dagen weer met de B200 op pad geweest. Enkele reis naar m'n werk is ongeveer 25min, dus tegen de tijd dat ik het koud ga krijgen mag ik weer naar binnen. 't is net te doen zo, alleen als het glad op de weg is blijft de 2-wieler absoluut binnen.
Voor de rest goed warm aankleden en gaaaan.
 
Vraagje over rijden in de kou.. Koude vingers zijn makkelijk te voorkomen (zoek m'n vorige post maar op) maar een vizier dat bemist haast niet. Ik heb al maskers etc geprobeert, allerlei luchtgaten etc maar rijden met open vizier blijkt de enige optie - en da's niet fijn in de vrieskou - ik draag contactlenzen dus het risico dat ik af en toe stekeblind ben is groot.

Nu vraag ik me af - zijn motorfiets-brilletjes in de helm misschien de oplossing? Past zoiets uberhaupt in een full-face helm (zonder vizier)?
Best mooi spul, maar ja.. Halcyon Compact Chrome Motorcycle Goggles - Black Leather
Zie hier voor minimalistische versie: http://classicpartsltd.com/goggles/modern-goggles/airfoil-goggles/folding-motorcycle-goggle.html
 
Ga jij met een MP3 rijden als de straat spekglad is van de ijzel ? Zo'n derde wiel zal best helpen maar als het echt glad is ga je er gewoon mee onderuit.

Het grootste gevaar met de motor vind ik nog niet eens om zelf onderuit te gaan; als je heel kalm rijdt is dat doorgaans alleen maar duur aan geschaafd en gescheurd plastic.

Het grootste gevaar vind ik de andere weggebruikers; met de auto vind ik het al link hoe sommigen met achterlijke snelheid voorbij stuiven, met de motor wil ik die figuren absoluut niet bij me in de buurt hebben; als je wat gebeurt knallen ze zo over je heen...
 
Ook in de gladheid ben ik met de burgman op pad geweest met als resultaat een klein schuivertje.
Gelukkig glee de scoot op zijn rechterkant en zaten er alleen een paar krasjes op de bocht van de uitlaat.
De reden dat ik ook in gladheid ga is inderdaad ook omdat ik s'middags, als de gladheid weg is, geen zin heb om in de file te staan, met die gedachte bikkel ik s'ochtends lekker door.
 
Wel een beetje zonde als je er net voor een hoop euries aan hebt laten verspijkeren. Maar goed met dit weer kan het glad zijn op de meest onverwachte plekken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan