Ijzeren kist op sissybar?

Vermundr

Rookie
30 apr 2014
3
0
Heerlen
Ik heb vandaag een Suzuki intruder 800 gekocht.
En ik merkte dat er een ijzeren kist op de sissybar bevestigd was, volgens de eigenaar zat deze er altijd al op maar hij weet ook niet waar deze voor is.
Iemand een idee?
Foto zit bijgevoegd.
full
 
ik gok dat er een snufje koolstof ( en/of andere ( non )metallische elementen door het hete ijzerpapje heen geroerd is, en daarom gok ik op staal.
Ik ben niet zo van het gokken.
Als er minstens 1.9% koolstof in zit mag het staal genoemd worden.
Zolang dat niet zeker is vind ik het een beetje kort door de bocht om iemand uit te lachen en te verbeteren dat het geen ijzer zou zijn maar staal.
Ik vind dan een onderbouwing wel op zijn plaats.
 
Ik lach hem niet uit, maar:

nee hoor, een snufje.. en dan bedoel ik dat het al staal heet als het percentage koolstof 0.002% is.

Puur ijzer wordt eigenlijk niet gebruikt voor deze toepassing, omdat het ( onder andere ) te snel oxideert.

maargoed, ijzer/staal kettingwiel/tandwiel.. etc...

de kracht van mf....
 
Laatst bewerkt:
Ik lach hem niet uit, maar:

nee hoor, een snufje.. en dan bedoel ik dat het al staal heet als het percentage koolstof 0.002% is.

Puur ijzer wordt eigenlijk niet gebruikt voor deze toepassing, omdat het ( onder andere ) te snel oxideert.

maargoed, ijzer/staal kettingwiel/tandwiel.. etc...

de kracht van mf....
Ik doelde ook niet op jou.
Het ging om deze reactie.
DA NEMO in "Ijzeren kist op sissybar?"

Als het staal is is het staal, het ging me een beetje op de manier waarop.
Bedankt voor je uitleg.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Daar zit een grote chick magnet in. Hoef je niet alleen te rijden.

in sommige gevallen schijnt er echter ook iets minder nuttigs in te zitten echter constructiefoutje denk ik:

http://www.cyclefish.com/forum/Bike...t/1998-suzuki-intruder-800-help-130277-1.html

quote van bovenstaande website:

This is the emmisions control box found on California models and others perhaps? Take the two hoses that go to it and plug them into a plastic vacuum T from the auto parts store, leaving the third hole of the T open. Tuck it all away and remove the box from your sissy bar. Ugly box gone... :)
Bike should run fine
 
Correctie: dit klopt natuurlijk niet. staal met >2.14% koolstof, wordt beschouwd als smeedijzer.

Dit wel: Ijzer legeringen met minder of gelijk aan 2.14% koolstof staan bekend als staal.

En bijv. weinig koolstof en chroom + nickel toegevoegd = rvs

Dat bakje is uiteraard om toch je behoefte te kunnen doen onderweg als er een agent steeds achter je blijft plakken. Een minipiesbak dus!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan