Ik heb weer een motor!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gefeliciteerd! :)
Enne je hoeft je echt niet te verontschuldigen dat je geen supersport hebt gekocht hoor :P
Als je lang genoeg op deze "F" geoefend hebt ruil je hem gewoon in tegen een "R" *D

:) Hierna wordt het denk ik een SoepSoepkip SV650, zit nog te twijfelen tussen een N en een S. S is wel veel mooier. Van de week eentje gehuurd, reed erg goed zelfs voor 25kw.
 
Gefeliciteerd, leuke motor :] Ik heb zelf toen ik op zoek was naar vervanging nog op een gsx750 gereden. Rijdt erg lekker :}
 
Als het goed is heb ik 'm vrijdag staan. En dan wordt het echt BALEN balen balen.... maargoed, hij staat er dan straks al en er naar kijken is niet zo goed als rijden, maar nu heb ik tijd genoeg om 'm te poetsen ! (al is dat nog niet nodig ;( )

Onderin is de motor wat mak, wil je rustig rijden dan moet je 'm gewoon onder de 6000 tpm houden, wil je lekker doortrekken dan moet je boven de 7000tpm blijven. de RF600R van Gertjan rijd een stuk feller, maargoed eerst deze en daarna iets fellers. :)

zal binnenkort nog wel wat mooie pics plaatsen.
 
gefeliciteerd met de aankoop van je gsxf.

al lid van de gsxf club?

www.gsxfclub.nl

Ik heb me aangemeld maar ik mag er niet bij van Bert. Nou dan niet hoor. Zielige vertoning omdat ik een keer heb gezegd dat de club duf was hier op motor-forum. (vanwege de filmpjes die collector liet zien van de tourritten en omdat ik al eerder vroeg of ik eens op het forum mocht kijken en vragen over hoe en wat over de motor toen ik nog zat te twijfelen wat ik nou zou kopen).

Er zijn mensen en zielige mensen. Ben blij dat ik niet bij de club mag.

P.S. Zal ook wel komen omdat ik zei dat ik dat van die briefjes op motoren plakken/leggen een beetje achterlijk vond. Ik zei dat ik in elk geval nooit zo'n briefje op m'n motor hoopte aan te treffen. Je houd toch ook niet van Jehova's aan de deur?! :)


edit : http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php?id=4662

Och ik was ook wel wat negatief, maarja I didn't start it ;) Ik mocht in eerste instantie niet even 'binnen' kijken hoe het een en ander gaat.

Bij een dealer mag je een proefrit maken, in de winkel krijg je je geld terug bij nieuwe artikelen maar bij deze club moet je eerst een motor kopen en dan pas mag je kijken. Heb ik de motor voor nix gekocht. ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Op woensdag 22 mei 2002 00:22 schreef JK het volgende:Ik heb me aangemeld maar ik mag er niet bij van Bert Wolf. Nou dan niet hoor. Zielige vertoning omdat ik een keer heb gezegd dat de club duf was hier op motor-forum. blablabla....

Tja, wie kaatst.... Tis idd wel erg triest als je daardoor niet bij hun cluppie mag. Zou me er niet druk om maken, er worden genoeg andere dingen georganiseerd.

Veel plezier met de fiets! Zal wel goed rijden, want is toch een Bandit-blok of niet?
 
Tja, wie kaatst.... Tis idd wel erg triest als je daardoor niet bij hun cluppie mag. Zou me er niet druk om maken, er worden genoeg andere dingen georganiseerd.

Veel plezier met de fiets! Zal wel goed rijden, want is toch een Bandit-blok of niet?

Blijft triest ja. Maargoed, dan weet ik waar hij voor staat. Ben blij dat ik er niet bij mag eigenlijk :)

Het blok is deels van een Bandit ja. Gebaseerd op het blok van de 1987'er GSX750R. Zelfde slag, andere boring dacht ik. Rijd prima hoor, onderin een mak lammetje, bovenin een fel kreng.
 
Is geen Bandit blok...die heeft blok van de nieuwe F...met meer koppel...

Sinds wanneer is de Bandit op de markt? De nieuwe F van 1998. Anders heb ik dus het blok van de oude GSXR 750. Bandit is trouwens watergekoeld, GSXF is lucht/oliegekoeld. Maarja dan heb ik het over de cilinders.
 
Sinds wanneer is de Bandit op de markt? De nieuwe F van 1998. Anders heb ik dus het blok van de oude GSXR 750. Bandit is trouwens watergekoeld, GSXF is lucht/oliegekoeld. Maarja dan heb ik het over de cilinders.

wat wil je anders koelen?
je stepjes ;)
 
De oudste bandit is van 1995 (tenminste tot zover gaat MotorOccasion.nl terug). Misschien toen het oude blok en nu het nieuwe blok van de 600F. Mijn blok heeft 86pk op krukas, dus begin 70 op achterwiel. Nieuwe 600F heeft 80pk op krukas. Maar ik neem aan dat ze bij de bandit onderin veel meer koppel los laten, mijn 600f lijkt bij het wegrijden in lage toeren wel een 25kw fiets :]
 
Sinds wanneer is de Bandit op de markt? De nieuwe F van 1998. Anders heb ik dus het blok van de oude GSXR 750. Bandit is trouwens watergekoeld, GSXF is lucht/oliegekoeld. Maarja dan heb ik het over de cilinders.

De Bandit 600 is er vanaf 1995 en is (naar mijn weten) nog steeds olie/luchtgekoeld ;)

edit: je was er zelf al achter...
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd JK, het is een knappe fiets. Daar mag je mee gezien worden 8-) .

Een donker ruitje en kleine knippers zouden het wel afmaken (hoewel een andere uitlaat ook niet zou misstaan).

[wijze raad mode] Pas wel op met rijden zonder geldig rijbewijs, want daar zou je wel een heeeeel erg spijt van kunnen krijgen. [/wijze raad mode]
 
:) Hierna wordt het denk ik een SoepSoepkip SV650, zit nog te twijfelen tussen een N en een S. S is wel veel mooier. Van de week eentje gehuurd, reed erg goed zelfs voor 25kw.

Hij heeft de GSX-F nog niet in de schuur staan, of hij begint alweer over een andere fiets ;)

Maar veel plezier ermee... :]
 
28 maart: Misschien dat ik wel een GSX600F ga kopen, maar ik ga in elk geval niet bij die club. Mij te duf, en als je bij het forum wil komen om wat technische informatie te zoeken over de fiets, dan mag dat niet, je moet eerst een GSXF hebben. nee laat maar dan.

Beste Jan Kees,

Het is mogelijk lid van onze club te worden als je een GSX 600F of een GSX 750F hebt. Op het moment dat je die nog niet had, heb je geprobeerd je toch te laten registreren en in het aanmeldingsformulier vermelde je dat je van plan was een "GSX 600F oud model" te kopen. Ik heb je daarom niet ingeschreven maar ben een email-dialoog met je aangegaan om er achter te komen welke info je zoekt en op welke punten ik onze website m.b.t. je vragen kon aanpassen. Terwijl die dialoog gaande was heb je op dit forum bovenstaande reaktie gepost. Prima, da's jouw mening en die mag je uiten. Daar ga ik niet verder op in. Op dat moment heb ik onze dialoog gestaakt en heb van jou verder niets meer vernomen.

Dat je ons met Jehova's vergelijkt is een opmerking waarvoor je je over een jaar of 60 bij Jehova zelf mag verantwoorden.

18 Mei heb je me weer een email gestuurd, wederom een verzoek tot inschrijving als lid omdat je nu een GSX 600F hebt.

Ik hoop dat je er begrip voor hebt dat ik je opmerking "Misschien dat ik wel een GSX600F ga kopen, maar ik ga in elk geval niet bij die club." bij deze ter harte neem en na beraad met enkele leden hebben we besloten om je GEEN lidmaatschap te verlenen.

Uit dit topic blijkt dat je niet "man enough" om flamen achterwege te laten en dat onze beslissing de juiste is geweest.

Veel plezier met je F'fie Jan Kees, veel veilige kilometers en het beste gewenst.

//==================================\

Voor alle andere Motor-Forum'ers: ik ben februari 2001 begonnen GSX 600F'ers en GSX 750F'ers virtueel bij elkaar te brengen. Daarbij profileer ik me niet als leider maar meer zoal de moderators op dit forum.
We hebben inmiddels meer dan 600 leden waarvan er velen virtueel aktief zijn.
Naast de gezelligheidsfaktor heeft menigeen ook baat bij onze club, bijvoorbeeld m.b.t. techniese zaken/toerritten/enzovoorts. Daarnaast is de "meet & greet" faktor tijdens de toerritten hardstikke leuk en zijn de toerritten en andere aktiviteiten (die door de leden zelf worden voorbereid) ook geweldig.
Op de foto's kan het "duf" overkomen, maar kijk eens naar de verslagen van toerritten bij andere clubs, het zijn meestal statiese foto's want als je aan het rijden bent valt er meestal weinig te filmen en te fotograferen. Er staat een 2 filmpjes van The Collector die TIJDENS een rit gemaakt zijn in .swf formaat op onze clubsite (1x Club Fotoalbum / Kick-off Barneveld en 1x Club Fotoalbum / 1x Frieslandrit). Sinds gisteren staat er ook een swf'je van de korte film die hij hier in het algemene forum heeft gepost. Afgelopen maandag was ik bij hem en toen had hij een tank-construktie voor z'n kamera bedacht en zijn we aan het proefdraaien geweest.

In het fotoalbum van de Mergellandrit staan een paar foto's die tijdens het rijden door een duo-passagier (Claudia) genomen zijn en een paar foto's van Frederik van voorbijrijdende F'ies.

Kortom, een leuke club met een leger enthousiaste mensen, sommigen zelfs zo enthousiast dat ze d.m.v. briefjes anderen op de hoogte brengen van onze club. Da's net zoiets als een stand op een beurs toch? Dat enthousiasme in onze club willen we zo houden en daarom zijn we selektief als iemand zich in het openbaar afwijzend t.o.v. onze club opsteld, en zich later desondanks "alsof er niets gebeurd is" toch wil laten inschrijven als lid. Wij waarderen onze F'ies voor wat ze zijn, niets meer, niets minder.

Ik hoop dat iedereen met een motorhart dit verhaal respekteerd.

En dan de hamvraag: waarom deze reaktie hier, waarom niet per email aan Jan Kees?
Jan Kees heeft zijn mening niet rechtstreeks aan mij gericht maar vond het nodig dat hier te doen. Als hij vind dat hij dat zo moet aanpakken, dan volgt de reaktie ook hier, op dit forum.

Sans rancune met vriendelijke motorgroeten,

Bert Wolf
De "Virtuele" Suzuki GSX 600/750F Club
http://www.gsxfclub.nl
 
Flamen is wat anders, Bert. Flamen is bijv 'Wat een klote club die GSXFClub, laat ze allemaal de %#$%#$ krijgen' of 'zo'n klojo die Bert hij suxxxxx'. DAT is Flamen, maar dat doe ik niet. Flamen zijn verder vaak korte berichten, met zo'n suffe bovenstaande melding waar niemand iets aan heeft. Ik geef nog aan 'waarom' en 'hoe'.
Ik geef gezonde kritiek, waar je tegen moet kunnen. Kan je dat niet, dan moet je een dikkere huid kweken.
Ik heb uitspraken gedaan welke mijn meningen zijn, subjectief dus en misschien ongegrond (ik heb immers geen toegang tot de echte club).
Ik zeg gewoon waar het op staat en als je jij daar niet tegen kan, dan houd het snel op.
Je lijkt Melkert wel die zo'n wrange bek trok na het debat met Fortuyn in maart voor de gemeenteraadsverkiezingen.

Waarom ik je niet heb gemailt? Ik wilde het wel op het GSXFForum gooien, maar als ik daar geen toegang toe heb, waarom zou ik dan de discussie aan gaan. Ik heb hier op motor-forum gewoon een reactie gedaan op Mr Dandy of ik bij de club kom. 'Nou, dat willen ze niet Mr. Dandy' met de reden waarom.
En natuurlijk omdat ik even de rest wilde laten zien hoe onsportief de club is
tegen mensen met een eigen mening welke niet gelijk is aan de rest.

Je had een MSN adres maar die kreeg ik niet van Delusion/Mark, omdat je niet wil dat iedereen je MSN adres heeft, dus kon ik niet zelf rechtstreeks met je praten. Ik heb je nog gezegd 'als je een echte motorrijder/gsxf-liefhebber bent, laat je me tot de club toe en laat je zien dat mijn mening niet klopt en dat ik te snel heb geoordeeld.'

Ik kreeg terug van Delusion dat het besluit al vast stond. Ja, dan houd het snel op.

Ik vind het van weinig sportiviteit getuigen dat je niet tegen een uitgesproken mening van iemand kan. Als je ECHT een liefhebber bent, laat dan zien dat er geen negatieve meningen kunnen zijn over zo'n club !
Maar nee, daar ben je weer niet mans genoeg voor. Je neemt de simpele route : 'niet toelaten, hij zei dat wij stom waren !'. Je lijkt wel een klein kind.

Verder vind ik het erg zielig als iemand interesse heeft in een bepaalde motor en dan met name technische kenmerken, persoonlijke ervaringen, dat dan de deur wordt dichtgegooid. 'NEE! Je mag er niet in ! Pas als je zo'n motor hebt !'
Ja leuk, maar ik ga toch niet duizenden euro's neerleggen voor iets wat ik misschien toch niet wil ?

Een normale club wil extra leden, 'Kom erin ! Kom binnen, neem eens een kijkje, kopje koffie?'. Die hebben ook vaak 'open dag/open huis' of zoals ze in Belgie zouden zeggen : 'open deur'. Maar bij jullie blijft de deur op slot.
Laat eens mensen toe die geinteresseerd maar nog niet zo'n motor hebben man, jullie lijken wel angstig voor alles wat niet op een GSXF rijd.

De GSXFClub lijkt wel op bepaalde punten wat een club juist NIET moet zijn (bijv. de toelating / interesse van buitenaf afweren tot de motor in de schuur staat). De club heeft een niet toegankelijk forum, hier bij motor-forum kan iedereen zich aanmelden en als bepaalde groepen een stukje gaan rijden hebben ze je er liever WEL dan NIET bij. Hier kan men vaak al veel informatie over bepaalde motoren geven en heeft er altijd iemand wel een antwoord klaar.

Dat ik dat van die briefjes op de motor doen enz. jehova-achtig vind, is toch mijn eigen mening ? Ik zal dat in elk geval niet doen. En ik hoef ook niemand bij mij motor zien staan met zo'n papiertje. Ik vind dat opdringerig en persoonlijk houd ik daar niet van. Op een motorbeurs is het anders, dan ga je speciaal naar een beurs en wil je ook informatie ontvangen. Dit van jullie is ongevraagd.


Verder geven de filmpjes van The Collector en de foto's op de site mij gewoon echt een duffe indruk. Dat is mijn mening en jij gaat bijna huilen als een klein kind dat iemand een produkt wat jij aflevert niet helemaal bij iemand in de smaak valt.

Ik wilde alsnog bij de club om technische kennis uit te wisselen, maar nu ik zie hoe zielig jij bent Bert, heb ik er echt geen behoefte meer aan :r


Nou, suc6 met je clubje en laten we hopen dat je ooit nog eens wat relaxter zal zijn en niet meteen over de zeik gaat over wat meningen van iemand anders.
ALs iemand bijv. mijn auto lelijk of duf vind : BOEIE. Heeft hij panne met z'n auto of hij heeft een keer geen vervoer terwijl ik dezelfde richting op moet : STAP IN! zeg ik dan. Ik laat 'm zien dat mijn duffe of lelijke auto goed is en hij zal dan ook extra waarderen dat ik 'm kan helpen. Iets wat jij nog moet leren ?

Ik ga mooi met vrienden uit m'n eigen buurt rijden en af en toe hier eens met wat forummers scheuren. Gelukkig hangt er hier (naar mijn mening vergeleken met de GSXFClub) niet een duffe indruk.

Groeten,
Jan-Kees


Moraal van vandaag : Respecteer ieder z'n mening :)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan