Ik kan mezelf wel afschieten......

Str0mgald

Rookie
4 mei 2008
19
1
Geleen
Vandaag (na 2 1/2 maand) wachten, kon ik eindelijk opgaan voor mijn AVD.
Ik had er veel vertrouwen in dat het goed kwam, ik was ook totaal niet zenuwachtig tijdens het examen.

De voertuigbeheersing was perfect, bochten ging soepel en snel, kijkgedrag, positie op de weg, alles goed. Nu ben ik gezakt op een paar verkeersinzichts punten. Zo was ik bij een STOP bord niet gestopt voor de witte streep, maar een paar meter eerder, hierdoor had ik geen goed zicht op de voorrangsweg.
Op de snelweg, dacht ik: "Laat ik sociaal, ik laat die koekeblikrijder voorgaan", dit had als gevolg dat ik 2 rijstroken weer terug naar rechts moest (ik moest namelijk de afslag hebben), waardoor ik het net voor het verdrijvingsvlak gehaald heb.

Kortom: ik kan mezelf wel afschieten dat ik op deze stomme fouten gezakt ben.

En het irritantste aan de situatie, de eerstvolgende mogelijkheid voor examen is half september!!!!
 
Kl#%E voor je man, defensief rijgedrag wordt niet gewardeerd.

Half september is helemaal shit, mis je net een paar mooie maanden.

SUCCES NEXT TIME
 
Zo sh!t zeg!!!! -O-
Eigenlijk heb je het te netjes willen doen, dus. Was idd misschien niet een strakke actie met dat voor laten gaan. Zo zie je maar dat het ook een moment-opname is. Het is maar net wat voor situaties je tegenkomt en welke beslissingen je dan dus neemt.
Maar wel mega-l#llig dat je extra afgetraft wordt met zo'n lange wachttijd tijdens de zomermaanden. Is er geen kans dat je tussendoor kan als iemand afzegt?

Daarom heb ik me nu ook druk gemaakt voor mijn AVD. Als je dan zakt kan het zo lang duren voor je weer op kan. Maar september is wel achterlijk lang zeg! Waar woon je dan?
 
Kl#%E voor je man, defensief rijgedrag wordt niet gewardeerd.

Half september is helemaal shit, mis je net een paar mooie maanden.

SUCCES NEXT TIME

Heeft niets met defensief te maken m.i.
Maar kan me wel voorstellen dat je gek wordt van ellende in deze situatie. Ik gok dat je al een zomer lang motorrijden in gedachten had. '(
 
Kl#%E voor je man, defensief rijgedrag wordt niet gewardeerd.

Half september is helemaal shit, mis je net een paar mooie maanden.

SUCCES NEXT TIME
Is toch wel een beetje waar hoor, ze willen zien dat je vlot en offensief rijdt.
Maar, wel goed een oogje houden op de andere weggebruikers he.

Dat met dat stop bord deed ik zelf vaak bij stoplichten, maar kreeg elke keer op mn flikker van mn rij-instructeur, dus dat was snel afgeleerd. Koekblikkers moet je niet te snel voor laten gaan, jij bent veel sneller als hun, en dat moet je ook duidelijk laten merken op het examen, daar heb ik ook zelf echt op zitten hameren. Je rijdt op een motor, niet in een auto, je moet het verschil ook duidelijk demonstreren.

Dat afrijden duurt wel erg lang, mijn rij-instructeur kocht die examens allemaal in, afrijden duurde bij hem gemiddeld 2 tot 3 weken. Kan je je rij-instructeur niet vragen om een examen voor je in te kopen? Als het een serieuze rijschool is dan is dit gewoon mogelijk hoor, andere rijscholen hebben immers ook vaak afzeggers en dan komen die plaatsen weer vrij op de markt, die staan dan in de computer van het cbr.

Succes!
T
 
Laatst bewerkt:
Als het examen voor de rest vlot verliep en je niet in een gevaarlijke situatie beland bent door de auto eerst te laten gaan, lijken mij dit enigszins gezochte redenen om je te laten zakken. Je bent immers nog voor de verdrijvingstekens op de weg van baantje gewisseld?
Een paar meter voor de streep stoppen is misschien niet "mooi", maar is mi niet verkeerd, tenzij je natuurlijk echt geen bal zag omdat je niet vergenoeg doorgereden was.

Kortom: knap balen voor je!

Ieg succes bij een volgend examen.
 
Als het examen voor de rest vlot verliep en je niet in een gevaarlijke situatie beland bent door de auto eerst te laten gaan, lijken mij dit enigszins gezochte redenen om je te laten zakken. Je bent immers nog voor de verdrijvingstekens op de weg van baantje gewisseld?
Een paar meter voor de streep stoppen is misschien niet "mooi", maar is mi niet verkeerd, tenzij je natuurlijk echt geen bal zag omdat je niet vergenoeg doorgereden was.

Kortom: knap balen voor je!

Ieg succes bij een volgend examen.
Zeker niet mooi... erger nog. Niet zeker.

Zo te lezen vindt TS het zelf niet onterecht ook.
Sterkte met wachten en volgende keer veel geluk!
 
Zo sh!t zeg!!!! -O-
Eigenlijk heb je het te netjes willen doen, dus. Was idd misschien niet een strakke actie met dat voor laten gaan. Zo zie je maar dat het ook een moment-opname is. Het is maar net wat voor situaties je tegenkomt en welke beslissingen je dan dus neemt.
Maar wel mega-l#llig dat je extra afgetraft wordt met zo'n lange wachttijd tijdens de zomermaanden. Is er geen kans dat je tussendoor kan als iemand afzegt?

Daarom heb ik me nu ook druk gemaakt voor mijn AVD. Als je dan zakt kan het zo lang duren voor je weer op kan. Maar september is wel achterlijk lang zeg! Waar woon je dan?



Ik woon in Geleen, het probleem is dat er maar twee examinatoren zijn voor motorexamens zijn, en dus zijn de wachttijden lang. Ik ga vandaag iig contact opnemen met andere rijscholen in de buurt, in de hoop dat ze examenplaatsen in hebben gekocht.
 
Jezelf niet echt afschieten hoor :N Dat doet zeer :Y

Wel klote... succes met het wachten, dat lessen tegenwoordig is een drukke bedoeling ;)
 
Dat met dat stop bord deed ik zelf vaak bij stoplichten, maar kreeg elke keer op mn flikker van mn rij-instructeur, dus dat was snel afgeleerd. Koekblikkers moet je niet te snel voor laten gaan, jij bent veel sneller als hun, en dat moet je ook duidelijk laten merken op het examen, daar heb ik ook zelf echt op zitten hameren. Je rijdt op een motor, niet in een auto, je moet het verschil ook duidelijk demonstreren.
Ik ben over dit punt ook in discussie gegaan met de examinator. Ik heb eerst goed gekeken voordat ik van rijstrook wisselde, er was helemaal niemand achter me, dus ik heb er niemand mee in gevaar gebracht. En ik was nog een metertje of 10 voor het verdrijvingsvalk weer op de juiste rijstrook, maar dat vond de examinator te kort.
Wat betreft het feit dat je sneller bent met de motor, ja klopt, maar met mijn lesmotor (ER-5) schudt/rammeld/schokt/trilt ontzettend met 120 km/u, dan durf je niet veel harder, aangezien de motor met die snelheid niet stabiel aanvoelt.

Dat afrijden duurt wel erg lang, mijn rij-instructeur kocht die examens allemaal in, afrijden duurde bij hem gemiddeld 2 tot 3 weken. Kan je je rij-instructeur niet vragen om een examen voor je in te kopen? Als het een serieuze rijschool is dan is dit gewoon mogelijk hoor, andere rijscholen hebben immers ook vaak afzeggers en dan komen die plaatsen weer vrij op de markt, die staan dan in de computer van het cbr.

Succes!
T

Hij heeft geen examenplaatsen vooraf ingekocht, daarom is die wachttijd zo lang. Maar ik ga vandaag contact opnemen met andere rijscholen in de hoop dat ik daar eerder op kan voor examen.

Maar het blijft balen, ik had me zo verheugd om in die 2 weken vrij die ik per jaar heb (half augustus), lange toertochten te gaan maken.....
 
Je moet laten zien dat je zeker rijdt als je te voorzichtig rijdt laten ze je zakken als een baksteen..dat wordt gezien als onzeker.


dus zeker rijden, volgens het model zonder verkeersovertredingen.

Ik sta vaak bij die lessers en je pikt ze er zo uit die jongens die gaan zakken.


Gewoon omdat ze te onzeker overkomen.
 
Je moet je target visualiseren.

En jij bent de baas...niet dat oo o o o als dat maar goed gaat.

of even grof gezegd


beetje fuck the world houding you are the boss maar wel model rijden.
 
Laatst bewerkt:
Ik geloofde er geen reet van dat je pas in september weer kon dus heb ff voor je in het systeem gekeken(Corine is rij-injstructrice).

In mijn regio.. Zuid Holland is de eerste datum voor avd 29 juli beschikbaar. In Geleen helaas pas september idd.

Balen dat je gezakt bent maar ze laten je nooit zomaar zakken... Succes volgende keer.
 
~
Vandaag (na 2 1/2 maand) wachten, kon ik eindelijk opgaan voor mijn AVD.
Ik had er veel vertrouwen in dat het goed kwam, ik was ook totaal niet zenuwachtig tijdens het examen.

De voertuigbeheersing was perfect, bochten ging soepel en snel, kijkgedrag, positie op de weg, alles goed. Nu ben ik gezakt op een paar verkeersinzichts punten. Zo was ik bij een STOP bord niet gestopt voor de witte streep, maar een paar meter eerder, hierdoor had ik geen goed zicht op de voorrangsweg.
Op de snelweg, dacht ik: "Laat ik sociaal, ik laat die koekeblikrijder voorgaan", dit had als gevolg dat ik 2 rijstroken weer terug naar rechts moest (ik moest namelijk de afslag hebben), waardoor ik het net voor het verdrijvingsvlak gehaald heb.

Kortom: ik kan mezelf wel afschieten dat ik op deze stomme fouten gezakt ben.

En het irritantste aan de situatie, de eerstvolgende mogelijkheid voor examen is half september!!!![/quote]

Andere rijschool nemen :? Áls ik zou zijn gezakt was de wachttijd bij mijn rijschool 1,5 week.. Was ook 's zomers..

Succes :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan