Anticiperen, voldoende op tijd terugschakelen en niet al te hard insturen.
Zou ik doen.
Weet je zeker dat je nergens een gaatje afgesloten hebt waar eigenlijk remvloeistof doorheen moet kunnen?
Remhendel met hoofdcylinder demonteren,zoook koppelstukje tussen leidingen (met remleidingen eraan uiteraard),hoofcylinder in de lucht houden zodat je zeker weet dat dit het hoogste punt is.
Effe zo laten staan (luchtbelletjes) en nog eens proberen.
Of je regelt een vacuumpomp....
Remhendel met hoofdcylinder demonteren,zoook koppelstukje tussen leidingen (met remleidingen eraan uiteraard),hoofcylinder in de lucht houden zodat je zeker weet dat dit het hoogste punt is.
Effe zo laten staan (luchtbelletjes) en nog eens proberen.
Of je regelt een vacuumpomp....
Dus als ik het goed begrijp, pomp je lucht door het ventiel, deze lucht komt in de afgesloten ruimte en wil door het slangetje weer naar buiten en neemt daarbij de remvloeistof mee? Omdat lucht samendrukbaar is en vloeistof niet pomp je op die manier vanaf de onderkant van je remklauw de vloeistof tot in het reservoir? Heb ik dat goed begrepen? wel een geniaal iets dan!
@ Chris: Lekt er niks (bij ontluchtingsnippels, langs keerringen?) geen lekkage is lucht in je systeem/of water. Water verlaagt het kookpunt van de vloeistof enorm. Wanneer je remt ontstaat er een druk van zo'n 200 bar. Normaal blijft je remvloeistof dan vloeistof en houdt je remdruk, wanneer er echter water in je systeem zit gaat je vloeistof koken, en wat gebeurt er bij koken? Juist je vloeistof gaat over in gasvorm, en gas is samendrukbaar en dus heb je gen remdruk!
Remvloeistof is hygroscopisch, dat wil zeggen dat het water aantrekt. Misschien heeft je remvloeistof een tijdje in vochtige omgeving gestaan (koude buitenschuur o.i.d.?)
Ok kris ik ga je helpen
er zit lucht in das zeker..voel je wel iets tegendruk? Neem aan dat je geen goede druk bedoelde?
Er is wel tegendruk ja... ook genoeg om normaal te remmen, maar dan heb je al wel je remhendel tegen je handvat aan, en je hebt nog niet half je normale remvermogen.
Pompen tot je erbij neervalt..kan een kwartier duren.
Hmm heb niet alles gelezen maar had een soort zelfde probleem met me kawa, daar zat me remklauw niet helemaal recht op me schijf.... kijk daar eens naar.
je bedoeld als alle lucht er al uit is (en de nippels dus dicht zitten en dicht blijven) nog een kwartier doorpompen??? is nog nooit eerder gebeurd bij mij (heb al zo'n 2-3 keer eerder die krengen ontlucht) MAar hoe moet je dan pomen? heel snal achter elkaar of heel langzaam of... ?
zou mijn rempomp soms ineens gaar zijn ofzo???