ik rij op LPG! zie fotos

Dit moet ik even navragen bij mijn zus, zij werkt op een verzekeringskantoor. Gevoelsmatig zeg ik: als het voertuig verzekerd is conform de omschrijving op het kenteken dan zou dit geen probleem moeten zijn. Bovendien zijn er al van die Chinese LPG-dingen (Benzhou als ik me niet vergis) in omloop in Nederland.
Dat je voertuig verzekerd is conform de omschrijving op het kenteken, is het inderdaad geen probleem. Maar het wordt wel een probleem als het voertuig niet meer overeenkomt met de omschrijving op het kenteken.
 
Dat je voertuig verzekerd is conform de omschrijving op het kenteken, is het inderdaad geen probleem. Maar het wordt wel een probleem als het voertuig niet meer overeenkomt met de omschrijving op het kenteken.

Sphere2, dat is precies wat ik bedoelde. Voertuig herkeurd, kenteken aangepast, verzekerd volgens vernieuwd kenteken... geen probleem. :)
 
Laatst bewerkt:
....Wil je ons op de hoogte houden?...
Inmiddels heb ik een reactie, ik quote een deel in vertrouwen dat men het goed vindt.

....de kleinste tank op dit moment is 35 liter diameter 32 cm lengte 54 cm
dit zou je dan kunnen uitvoeren met een gasinjectie systeem.
de vraag is of dit alles netjes en deugdelijk ingebouwd kan worden.
 
voor dit set moet u rekenen op 695,- euro excl. btw
inbouw is ongeveer 575, euro excl. btw....
Die tank is me veel te groot, dat moet kleiner kunnen. Hij mag ook niet als topkoffer gemonteerd worden, dat zie je trouwens wel eens maar het mag dus niet, ik wil het ook zeker niet en het hoeft niet bij een scooter.

Ik verwacht dat het een hoop werk is om de zaak fatsoenlijk in te bouwen, het zal dus een hoop tijd kosten en daarom wil ik veel zelf doen maar ik heb geen ervaring met LPG.
Ik zal dus gedegen advies nodig hebben; aansluiten, testen en keuren wil ik door hen laten doen.

Ik heb een trailer waarmee ik hem kan vervoeren, rijd zolang door met de huidige scooter zodat er geen tijdsdruk is.

Maar op het moment heb ik het veel te druk voor dit soort projecten, het blijft nog even in de ijskast.
 
het mooiste zou zijn hem op de plaats van de benzinetank te monteren met een 2 liter benz tankje er bij wat je vroeger ook had bij sommige auto's daar haalde we de org tank er uit achter de achterbank en plaatste daar dan de combi gastank met 15l benzine en 60l gas
 
6 ltr is wel erg weinig, dan maak je wel erg veel extra uren bij de pomp. Ik zou een tank in de ruimte onder het zadel wel wat vinden, ipv 1 helmruimte. Dan blijft er voldoende bergruimte over en heb je voor ruim 700km brandstof bij je.

Maar ja, wat zou het kosten om een goedgekeurde tank te krijgen in een helmvorm en een inhoud van zo'n 20ltr?
 
Tank word voor max 80% gevuld ja, misschien een idee om de tank tussen je benen te maken, liefst een afneembare dan???
 
een helm heeft geen 20l inhoud hoog uit 10l een emmer heeft een inhoud van 10 en die is net iets groter dan een helm

maar je kan gewoon een Gasfles gebruiken hoor doen ze met heftrucks ook die zijn er vanaf 10 liter en groter
 
The adult human brain weighs on average about 3 lbs. (1.5 kg)[1] with a volume of around 1130 cubic centimetres (cm3) in women and 1260 cm3 in men, although there is substantial individual variation.[2] Men with the same body height and body surface area as women have on average 100g heavier brains,[3] although these differences do not correlate in any simple way with IQ or other measures of cognitive performance.[4]

20 liter voor een helm is dus nogal optimistisch als je ziet dat de hersenen van een gemiddelde kerel goed zijn voor een luttele 1,26 liter. ;)

Een vorkheftrucktank van 10 liter? Wie maakt ze? Of beter nog, wie levert ze? Met Google kun je - afgezien van die 6½-liter-tankjes - onder de 20 liter niet veel vinden.
 
Als ik dit lees is er niet veel ontwikkeling geweest in al die jaren.

Ik heb niet gezegd dat een helminhoud gelijk is aan 20ltr, (al zullen er vast mensen rondlopen :) ) maar de ruimte van een helm opbergruimte. In mijn geval denk ik dan aan het achterste compartiment en dat is volgens mij zeker 20ltr.
 
Laatst bewerkt:
10 l 9.4kg gas fles

Gasfles_lichtgew_4a1eac4933ebb_90x90.jpg



500 gram gasfles +/- i liter

959dae851b6260258a12473588ffb8b0.image.135x200.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan