Ik wil een nieuwe motor, maar heb geen idee wat te kiezen

FJR rijdt beter ;) en cardan :}
FJR staat een keer langs de kant van de weg omdat de accu polen gecorrodeerd zijn....
En je mag dan eerst de hele motor afbreken voor je erbij kunt :P
En een boel mensen die zowel blackbird als FJR gereden hebben zullen het niet met je eens zijn. BB stuurt zeker net zo goed :Y Is minder lomp en ziet er tenminste niet uit als een bankstel op 2 wielen }) :+
En de cardan... leuk, maar je verliest er een boel vermogen mee })
 
Laatst bewerkt:
hij wil een mooie fiets... Pan= niet mooi! FJR wel of een Fazer, Bandit etc.

Mooi is nogal subjectief....

full
:9
 
hij wil een mooie fiets... Pan= niet mooi! FJR wel of een Fazer, Bandit etc.

Mooi is nogal subjectief....

Je gaat toch geen Yamaha vergelijken met een Suziki -O-

Aangezien hij de VFR mooi vind, zal hij de bandit minder mooi vinden; die is namelijk een stuk ronder.

Alleen het rijden op een ander soort motor zal even wennen zijn, daar moet je wel voor open staan.

@fladder: ik heb beide gereden ;) een Blackbird rijdt zeker niet slecht, alleen persoonlijk vind ik een FJR soepeler sturen. En die paar pk's mis je niet hoor ;) Een FJR heeft wel een vergelijkbaar koppel :]

Blackbird = SPORT-tour
FJR = sport-TOUR

Ik vind de zit van een FJR (bankstel) ook een stuk fijner, is een wat kleiner maatje en niet zo voorover, maar ook dat is een kwestie van smaak.
 
Laatst bewerkt:
Zo te lezen voldoet zowat elke (sport)tour wel aan deze omschrijving en houd je smaak als criterium over. En daar valt nogal wat over te twisten.

*gaap* :z
Weer een VFR rijder erbij...
 
Viffer of bird zijn inderdaad geschikte motoren als ik zo lees. Maar bijvoorbeeld ook een suzuki RF600/900(oke oke.. mooi is anders O-) ) :+ Maar proefrijden lijkt mij ook het beste :)
 
Je gaat toch geen Yamaha vergelijken met een Suziki -O-

Aangezien hij de VFR mooi vind, zal hij de bandit minder mooi vinden; die is namelijk een stuk ronder.

Alleen het rijden op een ander soort motor zal even wennen zijn, daar moet je wel voor open staan.

@fladder: ik heb beide gereden ;) een Blackbird rijdt zeker niet slecht, alleen persoonlijk vind ik een FJR soepeler sturen. En die paar pk's mis je niet hoor ;) Een FJR heeft wel een vergelijkbaar koppel :]

Blackbird = SPORT-tour
FJR = sport-TOUR

Ik vind de zit van een FJR (bankstel) ook een stuk fijner, is een wat kleiner maatje en niet zo voorover, maar ook dat is een kwestie van smaak.
Moet eerlijk zeggen dat ik de FJR best mooi vind hoor :Y
Had niet verwacht dat de zit een maatje kleiner was :N Maar zoals je zegt, kwestie van smaak. En het is maar goed dat iedereen een andere smaak heeft, anders zouden we allemaal op een FJR rijden ;)
 
Honda%20VFR800%2006%20%201.jpg


Viffer :Y

super_blackbird.jpg


Blijkt wel ineens veel vermogen te hebben als van een 250 chopper afkomt hoor :+

ER-6f.jpg


:? Genoeg keuze :P
 
Laatst bewerkt:
Hey allemaal,

Ik rijd momenteel rond met een 250cc mini choppert. Dat loopt allemaal best goed maar het is te licht voor mij, zeker op de snelweg (120km/u rijden is 11.000 toeren draaien)

Dus ben ik op zoek naar een andere fiets, het is te zeggen, tegen september van dit jaar maar ik wil nu toch al eens wat advies vragen.

Het moet een fiets zijn die goed vooruit gaat
Het moet een fiets zijn waar ik iets of wat recht op zit
Moet gemakkelijk iemand achterop kunnen
Ik wil uit de wind zitten, toch in zekere mate
Eventueel mogelijkheid om koffers op te hangen ivm vakantie
Hij moet mooi zijn
ABS is een zwaar pluspunt
Lieftst een recente motor, het mag wat kosten (ik wil ineens iets degelijks)

Wie helpt mij verder :]

BMW, Pan, Guzzi
 
Hoi TS, gewoon tussen al het gezeur doorlezen dan staan er heus wel wat nuttige reacties.

Zag deze Triumph Tiger op de Motorbeurs, en volgens mij voldoet ie aan heel wat van je eisen.
Je zit er goed rechtop op, en een bijpassende kofferset behoort tot de mogelijkheden.
En hij is moooooi (vind ik tenminste.... :+ )
07tigerblk800yx5.jpg

Nog wat technische info:

2007 Triumph Tiger


Succes met zoeken!
 
Misschien wat motorbladen kopen... En wel belangrijk voor goede reacties is het budget. Ik bedoel die PAN e.d. zijn echt dure machines.

Een GSX 650 F of ER 6 F bieden misschien ook wel wat je wilt en zijn er nieuw voor 7 á 8 duizend. En wil je als 20 jarige een machien die ook echt veel sneller is of gewoon sneller maw is 200 zat of wil je 250 of nog meer..

Als je je idee wat precieser kunt aangeven qua budget en vermogenseisen en wil je volle kuip of tophalf of een windschermpje (vind ik nie mooi maar goed ;-).

Dus als je dat weet dan kun je wat makkelijker kiezen uit de enorme keuzemogelijkheden.

x. budget
y. type motor (ook qua bescherming)
z. vermogenswens
 
Hey allemaal,

Ik rijd momenteel rond met een 250cc mini choppert. Dat loopt allemaal best goed maar het is te licht voor mij, zeker op de snelweg (120km/u rijden is 11.000 toeren draaien)

Dus ben ik op zoek naar een andere fiets, het is te zeggen, tegen september van dit jaar maar ik wil nu toch al eens wat advies vragen.

Het moet een fiets zijn die goed vooruit gaat
Het moet een fiets zijn waar ik iets of wat recht op zit
Moet gemakkelijk iemand achterop kunnen
Ik wil uit de wind zitten, toch in zekere mate
Eventueel mogelijkheid om koffers op te hangen ivm vakantie
Hij moet mooi zijn
ABS is een zwaar pluspunt
Lieftst een recente motor, het mag wat kosten (ik wil ineens iets degelijks)

Wie helpt mij verder :]

Klinkt als BMW, al hoewel over mooi zijn te twisten valt.
 
Hoi TS, gewoon tussen al het gezeur doorlezen dan staan er heus wel wat nuttige reacties.

Zag deze Triumph Tiger op de Motorbeurs, en volgens mij voldoet ie aan heel wat van je eisen.
Je zit er goed rechtop op, en een bijpassende kofferset behoort tot de mogelijkheden.
En hij is moooooi (vind ik tenminste.... :+ )
[afbeelding]
Nog wat technische info:

2007 Triumph Tiger


Succes met zoeken!
vergeet dan niet de sprint er bij te noemen. Das dan ook echt een goede sporttour (zegmaar een tiger met volledige kuip, kort door de bocht dan)
 
Misschien wat motorbladen kopen... En wel belangrijk voor goede reacties is het budget. Ik bedoel die PAN e.d. zijn echt dure machines.

Een GSX 650 F of ER 6 F bieden misschien ook wel wat je wilt en zijn er nieuw voor 7 á 8 duizend. En wil je als 20 jarige een machien die ook echt veel sneller is of gewoon sneller maw is 200 zat of wil je 250 of nog meer..

Als je je idee wat precieser kunt aangeven qua budget en vermogenseisen en wil je volle kuip of tophalf of een windschermpje (vind ik nie mooi maar goed ;-).

Dus als je dat weet dan kun je wat makkelijker kiezen uit de enorme keuzemogelijkheden.

x. budget
y. type motor (ook qua bescherming)
z. vermogenswens

200km/u is hard genoeg, meer mag maar hoeft zeker niet.
type motor: tja het juiste vakjargon zal ik helaas tekort schieten. Ik vind comfort wel belangrijk, maw dat men kop er niet afwaait als ik 140 rijd.
Kom nu niet aanzetten met een goldwing ofzo e O-)

budget mag rond de 10000 a 12000 liggen dus das denk ik wel genoeg.

Motor moet voornamelijk gebruikt worden om in het weekend mee te gaan touren en af en toe 60km naar het werk te rijden (ongeveer 1x per week)

Ik zou ook graag op vakantie gaan met de motor vandaar dat het belangrijk is dat het zadel een beetje comfortabel is en de wind op de smoel niet zo belachelijk hard is als op die chopper van mij.

O ja ik ben 1m86 groot maar denk niet dat dat voor 1 van bovenvermelde fietsen een probleem kan zijn.

Ben op de moment beetje aant twijfelen tussen

VFR --> imo wel de mooiste. Zeker dat nieuwe model :9~
FJR
Black Bird


Grtz

Poly
 
200km/u is hard genoeg, meer mag maar hoeft zeker niet.
type motor: tja het juiste vakjargon zal ik helaas tekort schieten. Ik vind comfort wel belangrijk, maw dat men kop er niet afwaait als ik 140 rijd.
Kom nu niet aanzetten met een goldwing ofzo e O-)

budget mag rond de 10000 a 12000 liggen dus das denk ik wel genoeg.

Motor moet voornamelijk gebruikt worden om in het weekend mee te gaan touren en af en toe 60km naar het werk te rijden (ongeveer 1x per week)

Ik zou ook graag op vakantie gaan met de motor vandaar dat het belangrijk is dat het zadel een beetje comfortabel is en de wind op de smoel niet zo belachelijk hard is als op die chopper van mij.

O ja ik ben 1m86 groot maar denk niet dat dat voor 1 van bovenvermelde fietsen een probleem kan zijn.

Ben op de moment beetje aant twijfelen tussen

VFR --> imo wel de mooiste. Zeker dat nieuwe model :9~
FJR
Black Bird


Grtz

Poly
ik zou gewoon kijken naar eentje met cardan. Zeker als je op vakantie wil gaan met de motor is het wel zo handig om iets te hebben wat je niet elke 500 km hoeft in te smeren (of te spannen). Tja een busje is niet moeilijk mee te nemen, maar waarom zou je als je nu toch al kan kiezen voor Cardan

Verder zijn er meerdere modellen dan die je nu noemt. de bmw r 1100 s of de r 1200 s zijn ook hele mooie motoren die in het sporttour segment vallen (met cardan). Maar proefrijden is weten.
 
Laatst bewerkt:
Hey allemaal,

Ik rijd momenteel rond met een 250cc mini choppert. Dat loopt allemaal best goed maar het is te licht voor mij, zeker op de snelweg (120km/u rijden is 11.000 toeren draaien)

Dus ben ik op zoek naar een andere fiets, het is te zeggen, tegen september van dit jaar maar ik wil nu toch al eens wat advies vragen.

Het moet een fiets zijn die goed vooruit gaat
Het moet een fiets zijn waar ik iets of wat recht op zit
Moet gemakkelijk iemand achterop kunnen
Ik wil uit de wind zitten, toch in zekere mate
Eventueel mogelijkheid om koffers op te hangen ivm vakantie
Hij moet mooi zijn
ABS is een zwaar pluspunt
Lieftst een recente motor, het mag wat kosten (ik wil ineens iets degelijks)

Wie helpt mij verder :]

Zo te zien heb jij een luxe probleem.

Tot 8 jaar geleden zou ik zeggen , een BMW. Maar de laatste 2 modellen die ik heb gereden sind's 2000 zijn toch niet "je dat" naar mijn mening. Mechanisch erg goed maar veel last van kfr, en dan nog een pak kleine dingetjes.

Ik zou voor een Honda gaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan