"Illegaal motorcircuit A58 bij Zegge aangepakt"

Die dingen liggen toch niet in een bocht? En het lijkt mij dat er wel reflectoren in de grond zijn geplaatst bij zo'n drempel (zie ik iig bovenaan dit topic op dat voorbeeldplaatje), en als je voldoende afstand houdt van je voorganger kan je dat tijdig opmerken imo.

Ik denk/hoop het niet. Weet niet of er reflectoren op zitten, mag ik wel hopen.
Ik zat niet te dicht op mijn voorganger, je heb die dingen niet snel door omdat alle auto's voor je op normale snelheid doorrijden, dan verwacht je gewoon niet zo'n drempel.

Gewoon flupdingen; je remt er niemand mee af, je veroorzaakt alleen maar een hoop irritatie bij een motorrijder als ie er per ongeluk over heen rijdt.
 
Ach, we vinden het allemaal onzin, maar als het in je eigen achtertuintje gebeurd... :)
Wees als motorrijder gewoon zo sociaal om daar niet met open pijpen alle vrije uurtjes door te brengen. Nederland is wel groter dan dat.
Ik woon aan een weg tussen twee stoplichten, die weg lag er al toen we het huis kochten, mij hoor je niet klagen over de vele motorrijders die hier 's zomers langsjakkeren.

Imo moet je niet gaan huilen dat er een weg ligt waar motoren op rijden, maar moet je de hand in eigen boezem steken en oprotten of het accepteren. Die weg lag er namelijk al.
Dat kunnen veel mensen helaas niet.

Dat die mensen er constant rijden geloof ik niet, het wordt ook weersproken in het artikel, ze zouden immers ook gezellig staan te leuten bij de shell.
 
Laatst bewerkt:
Ik woon aan een weg tussen twee stoplichten, die weg lag er al toen we het huis kochten, mij hoor je niet klagen over de vele motorrijders die hier 's zomers langsjakkeren.

Imo moet je niet gaan huilen dat er een weg ligt waar motoren op rijden, maar moet je de hand in eigen boezem steken en oprotten of het accepteren. Die weg lag er namelijk al.
Dat kunnen veel mensen helaas niet.

Dat die mensen er constant rijden geloof ik niet, het wordt ook weersproken in het artikel, ze zouden immers ook gezellig staan te leuten bij de shell.

Er is wel een verschil tussen normaal rijden, en het janken van de motoren van vele motorrijders die een lange tijd hetzelfde rondje blijven rijden. Ik kan me dan goed voorstellen dat je daar schijtziek van wordt.
 
Er is wel een verschil tussen normaal rijden, en het janken van de motoren van vele motorrijders die een lange tijd hetzelfde rondje blijven rijden. Ik kan me dan goed voorstellen dat je daar schijtziek van wordt.
Kom hier op een zomerse dag eens wat drinken... Denk dat het minstens zo erg is, dat weet je nu eenmaal als je aan een weg woont, daar heb je herrie van motoren. Dat is echt niet raar, storend is het ook niet. (overigens zijn het vooral de illegale/aftermarket uitlaten die je hoort, standaard motoren vallen amper op; oftewel, de politie kan ook gaan handhaven.)

Bovendien, zullen die gasten echt de hele dag daar rondrijden, of gaat het om een tiental rondjes per dag en enorm intolerante mensen? ik gok dat het vooral zeikerige mensen zijn.
 
Laatst bewerkt:
Kom hier op een zomerse dag eens wat drinken... Denk dat het minstens zo erg is, dat weet je nu eenmaal als je aan een weg woont, daar heb je herrie van motoren. Dat is echt niet raar, storend is het ook niet. (overigens zijn het vooral de illegale/aftermarket uitlaten die je hoort, standaard motoren vallen amper op; oftewel, de politie kan ook gaan handhaven.)

Bovendien, zullen die gasten echt de hele dag daar rondrijden, of gaat het om een tiental rondjes per dag en enorm intolerante mensen? ik gok dat het vooral zeikerige mensen zijn.

Tsja.. ik denk idd dat het extra controleren op geluid effectiever zal zijn dan zo'n levensgevaarlijk ding in de bocht. Eens.

Dat jij je niet aan het gejank stoort is prima, maar normaal motorgeluid is het niet natuurlijk, omdat ze tenslotte véél te veel geluid produceren. En om iemand die zich ergert aan dat gejank een zeikerd te noemen vind ik wat te ver gaan. Wat je zegt, een standaard motor maakt niet heel veel geluid, uitzonderingen daargelaten.
 
Ik denk dat Riggard 't meer moet gaan zien als "SS" rijders die de hele dag stoplichtsprints gaan trekken bij hem voor de deur. Ik vrees dat 'ie daar ook binnen een paar weken de buik van vol heeft.

Wat 'ie nu ervaart is IMHO niet te vergelijken met 't geluid van motoren die een bocht even lekker nemen.
 
Bovendien, zullen die gasten echt de hele dag daar rondrijden, of gaat het om een tiental rondjes per dag en enorm intolerante mensen? ik gok dat het vooral zeikerige mensen zijn.

Ik woon er enigzins in de buurt en ben er ook een keer wezen kijken.
Gewoon om te meten of het nou echt zo geweldig is zoals hier wordt beweerd.

Wat mij opviel is dat er hele grote groepen daar rijden.
Ze rijden constant hetzelfde stukje heen en weer en als er dan een stuk of 30 bezig zijn... dan hoor je dat. En wanneer zijn de motorrijders er? Meestal op het moment dat jij in de tuintje zit te genieten van het zonnetje.

En zoals je al aangeeft, standaard uitlaten heb je al veel minder last van.
Daar komt bij dat ze dit stuk echt als circuit zien, dus wordt er vol in toeren gejaagd.
De combinatie tussen een open uitlaat en 10k toeren kan best vervelend worden... :X

Wat betreft het er gaan wonen als je weet dat er een snelweg ligt ben ik helemaal met je eens. Daar kies je voor. Hetzelfde is dat ze naast het circuit in Assen een zooi huizen neerzetten en vervolgens gaan mensen klagen dat het circuit herrie maakt. Ja, dat is gewoonweg dom. Qua bestemmingsplan, maar ook de mensen die er willen wonen. :)
 
Ik denk dat Riggard 't meer moet gaan zien als "SS" rijders die de hele dag stoplichtsprints gaan trekken bij hem voor de deur. Ik vrees dat 'ie daar ook binnen een paar weken de buik van vol heeft.

Wat 'ie nu ervaart is IMHO niet te vergelijken met 't geluid van motoren die een bocht even lekker nemen.
Die vrees is onterecht, ik woon zo'n 5 meter vanaf zo'n stoplichtsprintweg, ik ken het geluid. Ze rijden hier om de zoveel minuten langs. Maar dat is alleen met mooi weer, en dat zal bij de speeltuin niet anders zijn.
 
Dan moeten we het met z'n allen dus maar even komen ervaren onder het genot van een drankje _O-

Maar: alle gekheid op een stokje, niet iedereen is even tolerant/flexibel en dus kan ik jouw menig ook alleen maar waarderen net zoals ik de mening van de mensen daar dien te doen (ik woon zelf gelukkig in een érg rustige buurt waar ik ook nergens last mee/van heb).
 
Laatst bewerkt:
Dat niet iedereen even tolerant/flexibel is is hier denk ik juist het probleem. Mensen moeten gewoon eens wat meer accepteren van elkaar en er geen sport van maken om te gaan zeiken om het zeiken. In NL wordt er af en toe gewoon veel teveel aandacht en macht aan mensen gegeven die het leven alleen maar zwart kunnen zien, dat vind ik jammer.
 
Dat niet iedereen even tolerant/flexibel is is hier denk ik juist het probleem. Mensen moeten gewoon eens wat meer accepteren van elkaar en er geen sport van maken om te gaan zeiken om het zeiken. In NL wordt er af en toe gewoon veel teveel aandacht en macht aan mensen gegeven die het leven alleen maar zwart kunnen zien, dat vind ik jammer.

idd, al die energie wat opgaat aan jezelf frustreren en anderen frustreren. Beter gebruik je die energie ergens anders voor :Y
 
Dat niet iedereen even tolerant/flexibel is is hier denk ik juist het probleem. Mensen moeten gewoon eens wat meer accepteren van elkaar en er geen sport van maken om te gaan zeiken om het zeiken. In NL wordt er af en toe gewoon veel teveel aandacht en macht aan mensen gegeven die het leven alleen maar zwart kunnen zien, dat vind ik jammer.

:stupid:
 
Dezelfde mensen zaten ook te klagen over de herrie die de jeugd maakt in de halfpipe die vlakbij staat.

En wilden vorig jaar ook niet met motorrijders erover praten. (zelfs met politie erbij)

Trouwens het vliegveld wat naast deze oprit ligt wil gaan uitbreiden.
Wel eens elke 5 minuten een vliegtuig over horen komen...... -O-
En die hebben echt geen demper!

Dus waar praat je over! Begint zo langzamerhand echt te triest voor woorden te worden :N

Marc
 
Dezelfde mensen zaten ook te klagen over de herrie die de jeugd maakt in de halfpipe die vlakbij staat.

En wilden vorig jaar ook niet met motorrijders erover praten. (zelfs met politie erbij)

Trouwens het vliegveld wat naast deze oprit ligt wil gaan uitbreiden.
Wel eens elke 5 minuten een vliegtuig over horen komen...... -O-
En die hebben echt geen demper!

Dus waar praat je over! Begint zo langzamerhand echt te triest voor woorden te worden :N

Marc
ik snap idd echt niet hoe die mensen over geluid kunnen klagen, ze gaan zelf naast een snelweg én een vliegveld wonen...
 
Die dingen liggen toch niet in een bocht? En het lijkt mij dat er wel reflectoren in de grond zijn geplaatst bij zo'n drempel (zie ik iig bovenaan dit topic op dat voorbeeldplaatje), en als je voldoende afstand houdt van je voorganger kan je dat tijdig opmerken imo.

vlakbij de speeltuin heb je de rucphensebaan tussen roosendaal en, jawel, rucphen.

daar ligt in het stuk tussen de kruising spectrum/rucphensebaan en de overgang naar de gebrande hoefstraat (gemeentegrens met gemeente rucphen) 2x achter elkaar zo'n pukkel precies in een bocht.

volgens de duurbetaalde experts die de gemeente ingehuurd heeft om dat stuk weg veiliger te maken liggen ze overigens níet in een bocht. blijkbaar telt een bocht pas als bocht als ie zoveel graden per zoveel meter afbuigt ofzo. het zijn ook geen scherpe bochten; maar ze liggen wel beide precies op een heel ongelukkig punt.

vooral degene het dichtst bij de gemeentegrens is zwaar irritant als je niet over het midden kunt ivm tegenliggers.
 
Hier in Appingedam ligt ook zo'n 'speeltuin'. De op en afritten van de N33.
Op een mooie dag hoor ik ze ook wel daar langs knallen.

maar klagen er over doe ik niet, doe het zelf ook :X
 
Die reactie ook van die dag 'pikstraf _O-

Mensen moeten íets te zeiken hebben.



En Ach.... ik ben nu een paar dagen bezig m'n motor in te rijden, lekker op gemakkie... en hoeveel 'egootjes' in hun gezinsauto ik al tegen ben gekomen die denken dat ze zich moeten bewijzen omdat er een motorrijder achter hen rijdt.... Ze gaan dan opeens prberen een 'sportieve' rijstijl te laten zien. Vaak met een hoop gepruts en 'net niet fout' acties tot gevolg.... laat ze meestal maar gaan, ze zijn het niet waard.

Vorige week wilde een 'family-car' (golf station) mij op het einde A-4 rechts over de vluchtstrook in halen(!?!?!), na dat hij het hele stuk van het bord 90 achter mij heeft gekleeft. Bij 70 vond hij het wel genoeg.
Tja, als ik dan daarover ga klagen als motorrijder, wordt ik door de politie weg gehoond.....
 
Laatst bewerkt:
Dezelfde mensen zaten ook te klagen over de herrie die de jeugd maakt in de halfpipe die vlakbij staat.

En wilden vorig jaar ook niet met motorrijders erover praten. (zelfs met politie erbij)

Trouwens het vliegveld wat naast deze oprit ligt wil gaan uitbreiden.
Wel eens elke 5 minuten een vliegtuig over horen komen...... -O-
En die hebben echt geen demper!

Dus waar praat je over! Begint zo langzamerhand echt te triest voor woorden te worden :N

Marc
Dat klopt inderdaad ja!

Getuigd wel weer dat deze mensen ALLEEN maar kunnen zeiken.
Want een dialoog om een oplossing te vinden willen ze niet aan gaan.

Ik zie hier mensen schrijven dat er groepen van 30 motoren rijden...
Wat een onzin, als het druk is rijden er misschien 10 een rondje.
En dan rijden ze 5 rondjes en gaan ze weer thee leuten of ergens anders kijken.

Dus ik kan me niet eens voorstellen dat omwonenden hier uberhaupt last van hebben!
Ze wonen immers nog steeds naast een vliegveld en een snelweg.
Om de trein in Bosschenhoofd die bijna door de huizen heen rijd nog maar even achterwege te laten
Ik durf te beweren dat iedereen die daar gaat wonen half doof moet zijn!

Nee hoor, we gaan van de zomer daar weer lekker wat rondjes tuffen, knietje aan de grond en weer ergens anders kijken.

Wat een jankers.
 
:^

Kom er niet eens uit de buurt, maar van de week eens wezen kijken. Wat er daar gebeurt is helemaal niet zo boeiend. Stonden er een paar bij de Shell de hele avond, die hebben denk ik wel 10 rondjes gedraaid in twee uur tijd? Als dat de hele klacht is. :')
 
Ik zie hier mensen schrijven dat er groepen van 30 motoren rijden...
Wat een onzin, als het druk is rijden er misschien 10 een rondje.
En dan rijden ze 5 rondjes en gaan ze weer thee leuten of ergens anders kijken.

...

Wat een jankers.

Ga maar eens kijken op een zonnige zondagmiddag. ;)
Dan rijden ze bijna file om de rondjes te kunnen doen.
 
Poeh poeh, er rijden op mooie dagen veel motorrijders op het "circuit". Waar ik heel veel last van heb zijn kerkklokken die op zondag afgaan, das pas herrie!!!! Goed, dat is dan weer maatschappelijk geaccepteerd (al word het door een minderheid gedragen....), dus klagen doen we niet.

Als iedereen nu gewoon met een standaard uitlaat gaat rijden daar, dan hebben de klagers alleen nog maar wat te klagen over hun buurvrouw die een stofzuiger heeft met een harder geluid. Maar klagers zijn nu eenmaal klagers dus ik denk dat de kerkklokken er binnenkort ook aan gaan geloven :D

Wat kunnen mensen toch zeuren en misgunnen.....
 
Laatst bewerkt:
Poeh poeh, er rijden op mooie dagen veel motorrijders op het "circuit". Waar ik heel veel last van heb zijn kerkklokken die op zondag afgaan, das pas herrie!!!! Goed, dat is dan weer maatschappelijk geaccepteerd (al word het door een minderheid gedragen....), dus klagen doen we niet.

Als iedereen nu gewoon met een standaard uitlaat gaat rijden daar, dan hebben de klagers alleen nog maar wat te klagen over hun buurvrouw die een stofzuiger heeft met een harder geluid. Maar klagers zijn nu eenmaal klagers dus ik denk dat de kerkklokken er binnenkort ook aan gaan geloven :D

Wat kunnen mensen toch zeuren en misgunnen.....

Nee hoor ... Klikje. ;)
 
Als je zoals al eerder is gezegd als religieus gebouw wel lekker elke dag een teringherrie mag maken moeten we misschien maar eens een eigen religie gaan oprichten als motorrijders. En in onze 10 gebeden zetten dat je uitlaatgeluid zo hard mogelijk moet zijn, je elke mooie afrit minimaal 20 keer achter elkaar moet rijden en dat je mensen die je motor proberen te stelen ritueel mag slachten })
 
Terug
Bovenaan Onderaan