Ik ben ook een beetje lui dus : hoeveel kost die uiteindelijke keuring nog ??
The story continues.....
Volgens mij meten ze met 2 maten bij de RDW. Ik heb ze even gebeld en gevraagd hoe het zit met het keuren van zoiets. Tja, als het frame door een fabrikant is gebouwd, dan moet ie een hele typegoedkeuring doorlopen. Die kosten wil je niet betalen, geeft de RDW-er al aan. Daarnaast moet je voldoen aan de huidige eisen die aan een voertuig worden gesteld.
Dus mijn vraag was, hoe doet een eigenbouwer dat met bijvoorbeeld een Harley. Dan moet je tekeningen van het frame kunnen overleggen en het frame eerst los laten keuren...... De motor moet daarbij voldoen aan de eisen die aan een motor worden gesteld, zoals ze zijn opgesteld op 31-12-1994.
Da's lekker.... toch maar even Den Ouden zo meteen bellen. Kijken of die me wijzer wil/kan maken......
CH Racing M900 is blij dat hij "EIGENBOUW" op zijn kenteken heeft staan...
Volgens de RDW is dit bij zelfbouw volgens de eisen van 31-12-1994. Voor typegoedkeuring zijn dat de huidige eisen (kan best zijn dat deze van 2003 zijn).Volgens mij moet je voldoen aan de laatste eisen van 2003...oa katalisator!
messchien weet Jos den Ouden ook nog wel ergens Spondon te staan of heb je dat niet gevraagt...hij komt ook nogal eens in Engeland dus messchien komt hij wel eens wat tegen...Volgens de RDW is dit bij zelfbouw volgens de eisen van 31-12-1994. Voor typegoedkeuring zijn dat de huidige eisen (kan best zijn dat deze van 2003 zijn).
Importeren levert alleen voordeel als ie al elders op kenteken staat in Europa. Anders maakt het niets uit volgens mij. Den Ouden en ook Bakker lopen allen dit traject van zelfbouw..... volgens Den Ouden valt het wel mee en lijkt het op papier erger dan in de praktijk. Ach en je moet er toch een hobby hebben om een unieke motor te hebben..... een mooi regenachtig weekend om na te denken.
In elk geval dank voor de reacties
Hij hoorde de prijs waar ik de handel misschien voor kan kopen en vond het een zeer interessante prijs. Hij had verder niets staan.messchien weet Jos den Ouden ook nog wel ergens Spondon te staan of heb je dat niet gevraagt...hij komt ook nogal eens in Engeland dus messchien komt hij wel eens wat tegen...
gr Ron.
Volgens de RDW is dit bij zelfbouw volgens de eisen van 31-12-1994. Voor typegoedkeuring zijn dat de huidige eisen (kan best zijn dat deze van 2003 zijn).
Importeren levert alleen voordeel als ie al elders op kenteken staat in Europa. Anders maakt het niets uit volgens mij. Den Ouden en ook Bakker lopen allen dit traject van zelfbouw..... volgens Den Ouden valt het wel mee en lijkt het op papier erger dan in de praktijk. Ach en je moet er toch een hobby hebben om een unieke motor te hebben..... een mooi regenachtig weekend om na te denken.
In elk geval dank voor de reacties
Ik hoop het ook en van de andere kant is het ook de uitdaging. Als het allemaal doorgaat is het plan om 'm komend jaar goed op te bouwen en ergens volgende winter volledig gekeurd en op kenteken te hebben.
De XJR gaat dan uiteindelijk ook in de verkoop. Maar dat heeft nog tijd. Ik wil wel nog gewoon kunnen rijden in de zomer..... deze komt overigens ook in één van de komende Kicxstart als Mooiste van de straat. Ze konden alleen nog niet zeggen wanneer. Ach als iemand er eerder serieus interesse in heeft, gaat ie vanzelf eerder weg
wat voor blok gaat er uiteindelijk in ?
en waarom niet gewoon uit engeland een frame halen. denk dat dat minder kost als 22.000 eurie keurings kosten. als ik me goed herinder kost een frame 8000 eurie. als je er nou eentje kan vinden in engeland. ik ga ebay ff afstruinen voor je. verveel me toch
Gr. Steven
Die motor is veeeels te druk.... Mooie brug, maar past niet in het totaal plaatje.