RK-stuntz
MF'er
hallo,
ik krijg mijn gsxr750 van 2005 stationair niet afgesteld met mijn yoshibox, halfgas en volgas lukt wel.
ik stel altijd af op gehoor en gevoel, naar de test bank brengen doe ik niet meer want dan krijg je een motor terug met motorrem van hier naar tokio, rijdt voor geen meter.
maar terug naar mijn probleem, nu had ik de motor op mijn werk even aan de co tester gehangen omdat ik stationair niet goed kreeg en er niks meer van snapte waarom niet.
en toen bleek dat hij 10,5AFR stationair had, ik heb hem toen met mijn yoshibox stationair zo arm mogelijk gezet maar kom maar tot 12,5AFR.
nu zag ik net dus dat de butterfly gaskleppen al openen als je het toerental op constant 2000rpm houdt en tussen de 3000 en 4000 staan ze echt al ver open.
volgens mij hoort dat origineel niet zo toch??
ik heb bij mijn andere motor (gsxr600 k5) ook zo'n ecu gehad waar ze met de butterfly gaskleppen aan het klote zijn geweest, volgens mij doen ze dat om motorrem te verminderen, maar stationair loopt het dan voor geen meter meer.
en omdat je vaccuum effect van de butterfly gaskleppen dan weg is gooien ze er een hoop benzine in onderin toeren, om toch nog wat vermogen te hebben.
kan iemand bevestigen of dit niet origineel is zo met het openen van de butterfly kleppen?
iemand verder nog ervaring met deze beun manier van ecu's aanpassen, en misschien iemand die weet of het nog terug te zetten is naar origineel?
alvast bedankt.
Mvg Ralf
ik krijg mijn gsxr750 van 2005 stationair niet afgesteld met mijn yoshibox, halfgas en volgas lukt wel.
ik stel altijd af op gehoor en gevoel, naar de test bank brengen doe ik niet meer want dan krijg je een motor terug met motorrem van hier naar tokio, rijdt voor geen meter.
maar terug naar mijn probleem, nu had ik de motor op mijn werk even aan de co tester gehangen omdat ik stationair niet goed kreeg en er niks meer van snapte waarom niet.
en toen bleek dat hij 10,5AFR stationair had, ik heb hem toen met mijn yoshibox stationair zo arm mogelijk gezet maar kom maar tot 12,5AFR.
nu zag ik net dus dat de butterfly gaskleppen al openen als je het toerental op constant 2000rpm houdt en tussen de 3000 en 4000 staan ze echt al ver open.
volgens mij hoort dat origineel niet zo toch??
ik heb bij mijn andere motor (gsxr600 k5) ook zo'n ecu gehad waar ze met de butterfly gaskleppen aan het klote zijn geweest, volgens mij doen ze dat om motorrem te verminderen, maar stationair loopt het dan voor geen meter meer.
en omdat je vaccuum effect van de butterfly gaskleppen dan weg is gooien ze er een hoop benzine in onderin toeren, om toch nog wat vermogen te hebben.
kan iemand bevestigen of dit niet origineel is zo met het openen van de butterfly kleppen?
iemand verder nog ervaring met deze beun manier van ecu's aanpassen, en misschien iemand die weet of het nog terug te zetten is naar origineel?
alvast bedankt.
Mvg Ralf