In vol ornaat met dit warme weer? Pfff.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Appeltje

MF veteraan
3 jul 2005
2.164
0
Enkhuizen
Van 10 t/m 14 juni 2006 was het extreem warm weer. Op 12 en 13 juni moest ik voor mijn werk een lange afstand afleggen naar een klant, enkele reis 130 km.

Met dit soort weer zou je eigenlijk het liefste met kortebroek, t-shirt en slippers op de motor klimmen. Maarja, noem mij een zwakkeling, maar er zijn sites met mooie foto's hoe je er dan uit komt te zien als je ten val zou komen en ik wil dat risico liever niet lopen.

Ondanks de hoge temperaturen toch maar motorjas, broek, handschoenen + helm aangedaan.

Ik zag er erg tegen op vanwege de enorme hitte. Maar het is mij eigenlijk enorm meegevallen, wat mij eigenlijk wel verbaasde. Ik heb ook wel kleine stukjes met warm weer gereden zonder broek met laarzen maar dan met spijkerbroek + schoenen, maar qua gevoelstemperatuur maakte dat weinig uit.

Ik heb voornamelijk snelweg gereden vanwege de snelheid, maar ook wel wat langzame stukken gehad met stukken stoplicht.

Ik rij met een jas van Evolution die een aantal ritsen heeft waarmee je ventilatie bij schouders, rug en armen kan openzetten. Broek heeft geen ventilatie. Reed ook met rugzak en die schermde mijn rugventilatie af.

Het is mij erg mee gevallen. Het was eigenlijk prima te doen. Eigenlijk vanaf het moment dat je een beetje rijwind hebt valt het wel mee.

Ik kom tot de conclusie dat ik 10x liever in mijn pak zit op de motor met dit weer dan in een auto zonder airco. (Die dag ook even moeten ervaren, bah!).

Al met al goed te doen naar mijn smaak. *D

Over smaak gesproken, sommiggen proeven op dit moment misschien een beetje een bitter moraalridder smaakje na het lezen van deze post. Maar dat is niet mijn bedoeling. Ik veroordeel je niet als je in t-shirt rijdt. Ik vind het zelf niet verstandig, maar je beslist voor jezelf.

De kleding keuze is helemaal aan jou. Een keuze tussen comfort en risico op bovenmatig letsel als je valt. Dat is niet zwart/wit en als je alle risico wil uitbannen, stop dan met rijden en blijf thuis.

Maar mijn punt is deze:

Comfort hoeft niet per sé in te bannen voor veiligheid. Ik hoop dat iemand er wat aan heeft.

Rij ze! :]
 
Ik heb een compleet textielpak en een compleet leren pak + 2 paar handschoenen. Maar toen ik de motor even naar de dealer reed in T-shirt + spijkerbroek + patta's en helm was het wel even lekker uitwaaien :9

Terugweg heb ik dan ook lekker wat wheelies getrokken en een omweg gemaakt om te posen 8-)

:z :+
 
heb hem voor de hobby dus hoef niet perse te rijden met warm weer
lig ik liever aant strand
maar als ik ga is het met alles aan
doe mn jas half open voor meer wind en rijden maar :]
 
Idd wel gereden met de hitte, maar met een licht gekleurde winterspijkerbroek. Met een zwarte leren broek was het waarschijnlijk erg heet geworden. Nu alleen op lage snelheid. Noem me dwaas, ik denk met een beetje geluk breng je het er met een dikke spijkerbroek niet eens zo slecht vanaf bij een schuiver.

Magoe, beter van niet.
 
Terugweg heb ik dan ook lekker wat wheelies getrokken en een omweg gemaakt om te posen 8-)

:z :+
:X :X :W :W

Áltijd m'n combi aan..... Al vallen de mussen dood van het dak. Doet zó zeer zonder als je valt..... -O-
 
zaterdag en zondag in totaal ca 700km gereden (2 daagse toeerit voornamelijk door ardenne en de eifel) door de hitte.
Zaterdag de hele dag en Zondag ochtend in volledig ornaat gereden (broek, jas, handschoenen, laarzen en helm), zondag middag werd me het toch te warm. (ik ben een watje)
Heb toen mijn handschoenen uit gedaan, hierdoor had ik iets meer ventilatie via de mouwen.

Resultaat..... handen verbrand ..... tsja no-one to blaim but myself.
 
Ik trek gewoon alles aan.
Het viel me wel op dat het over grootte deel van de motor rijders die ik gezien heb in een korte broek en/of T-shirt aan het rondrijden waren.
Lijkt me heerlijk maar het is me het risico niet waard.
 
Watjes, gewoon slippers en string aan en potje op.............. o, ja en niet vergeten in te smeren :9
inzuid frankrijk rijdt iedereen met ene korte broek en tshirt, soms zelfs zonder.
vaakgenoeg meiden gezien met een bikini op de motor
in de stad trek ik nooit mn pak aan, rijd toch niet harder dan 50 en als ik op de scooter zit ga ik ook niet in het leer en daar rijd ik ook 60 mee
 
Laatste dagen ook lekker in T-shirt en spijkerbroek naar school gegaan. Heerlijk om zo lekker af te koelen in de wind zodra je gas geeft, echt niet dat je dat met een textielen pak hebt :N Had zelf ook nooit verwacht dat ik het zou doen (leren combi en textielen combi zijn aanwezig), maar als je het eenmaal hebt gedaan ... :+

Route is dan ook hooguit 9 km en dwars door de stad. Dus dat valt dan wel weer mee :W
 
moest laatst van almelo naar rijssen stukkie van 20 km
toch maar pak aan , laarzen en broek en jas ,, wat was dat heet vooral in de stad maar als je rolde werd het snel beter....

Moet a.s maandag naar een sollicitatie informeel ,, dus op de motor ,, maar om nou met de motor broek aan daar rond te lopen ??

maar een korte broek ???
wil eigenlijk zo'n versterkte spijkerbroek ....
 
Laatste dagen ook lekker in T-shirt en spijkerbroek naar school gegaan. Heerlijk om zo lekker af te koelen in de wind zodra je gas geeft, echt niet dat je dat met een textielen pak hebt :N Had zelf ook nooit verwacht dat ik het zou doen (leren combi en textielen combi zijn aanwezig), maar als je het eenmaal hebt gedaan ... :+

Route is dan ook hooguit 9 km en dwars door de stad. Dus dat valt dan wel weer mee :W
Heb je het topic gelezen over domme vragen (van een koekblikker) maar ook van motorrijders. Stond in dat je inderdaad 9 km geen beschermde kleding aan hoeft. Vanaf 10 km is het wel verstandig. Vind dit wel een intelligent standpunt. De meeste ongelukken gebeuren immers op de korte stukjes. Beschermend kleding? Dat is voor watjes.










:( :+
 
Vandaag een keer zonder textielbroek aan gereden (25km), alleen spijkerbroek jak helm en handschoenen dus.

Ik heb als een dweil gereden.... |( Wat lelijk rijden, je broekspijp wappert alle kanten op en geen bocht durf je een beetje sportief te nemen.

Vanmorgen ook aardig wat kortebroeken en tshirts gezien. :N
 
Ik zag afgelopen maandag (12-06) iemand achterop een gixxer zitten met een zwembroekie en een helm.
Waar is die helm dam eigenlijk voor????
|( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan