info kleding , info DB killer

zenabi

MF veteraan
15 sep 2008
1.261
0
Ruinen
ik heb al even gezocht maar kon niets vinden .
Een helm bij Louis met ECE 22.05 keurmerk ,is die ook goedgekeurt voor offroad ritten ?

en weet iemand een goedpassende oplossing om mn motor wat stiller te maken ?
zit er niet op te wachtten om naar een offroad rit te gaan en daar ter plekke terug gestuurd te worden
 
full
 
kijk , dacht al dat hier iets niet klopte .
Wat is wijsheid ? andere demper ? of hier een db killer in doen ?
in geval van andere demper , weet iemand beetje betaalbare modellen en adressen hier voor ?
 
kijk , dacht al dat hier iets niet klopte .
Wat is wijsheid ? andere demper ? of hier een db killer in doen ?
in geval van andere demper , weet iemand beetje betaalbare modellen en adressen hier voor ?

zo'n dikke 4takt heeft een veel grotere doorlaat nodig in de demper.
Loopt ie niet snel warm met dit ding erop?

zsm een andere demper erop zetten.
 
over dat warm lopen weet ik nog niet,
heb hem zaterdag net opgehaald . En vorige eigenaar heeft er 10x opgereden in 3 jaar tijd ,en dan ook nog alleen maar in zandafgraving voor zn huis ivm. geen rijbewijs .
Dan is mn nieuwe missie dus nu een goede demper voor niet al te veel geld
 
over dat warm lopen weet ik nog niet,
heb hem zaterdag net opgehaald . En vorige eigenaar heeft er 10x opgereden in 3 jaar tijd ,en dan ook nog alleen maar in zandafgraving voor zn huis ivm. geen rijbewijs .
Dan is mn nieuwe missie dus nu een goede demper voor niet al te veel geld

Dempers (probeer er eentje te vinden met e-keur en uitneembare DB-killer) vind je vast zat op MP en dergelijke, en waarschijnlijk hier op MF ook wel.

Maar als de vorige eigenaar zo 'n beunhaas was, dat ie een 2T demper op een dikke 4T knoopt, (die zo al een beetje gevoelig is aan warmlopen) zou je best als eerste missie maken een keer volledig onderhoud aan het blok te plegen, en alles ff goed na te lopen. ( olie, oliefilter, bougie, luchtfilter,... )
 
dat nalopen was ik zowiezo wel van plan , maar moet motor nog weer anders afgesteld worden met nieuwe demper ?
 
wat dempers betreft moeten deze speciaal voor xr600 zijn of zijn er universele ?
 
dat nalopen was ik zowiezo wel van plan , maar moet motor nog weer anders afgesteld worden met nieuwe demper ?

Kan geen van ons zeggen, aangezien we niet weten hoe ie nu afgesteld is. ;)
Maar zowiezo zou ik daar ook ff naar kijken als ik jou was.

Qua dempers; je zou er goed aan doen ff de plastic zijplaat er af te halen, en een fotootje te maken van hoe die demper op de voorbocht zit gebakken.
Ik acht de kans immers heel groot dat ze in de aansluiting hebben zitten hakken en zagen, en dan kom je ook met een XR-specifieke demper er misschien nog niet.
 
gatverdamme ben er nou al knap flauw van , heb hoop ik geen kat in de zak gekocht .
Motor zag er mooi droog uit en was starten en lopen eigenlijk ,
wel veel lawaai maar dat is dan ook niet vreemd.
Zoals ik het heb kunnen bekijken is de demper gewoon over de uitlaat pijp gedrukt , volgens mij geen rare dingen daar .
 
Laatst bewerkt:
gatverdamme ben er nou al knap flauw van , heb hoop ik geen kat in de zak gekocht .
Motor zag er mooi droog uit en was starten en lopen eigenlijk ,
wel veel lawaai maar dat is dan ook niet vreemd.
Zoals ik het heb kunnen bekijken is de demper gewoon over de uitlaat pijp gedrukt , volgens mij geen rare dingen daar .

Je hoeft er niet flauw van te worden, niemand zegt dat je zowiezo een kat in een zak gekocht hebt. ;)

Als, behalve die demper erop frommelen, de eigenaar zelf niet zitten klooien heeft qua onderhoud, kan het even goed een perfecte fiets zijn.

Het is gewoon een goede raad alles eerst ff na te kijken. Wat olie en 2 filtertjes, remblokjes of zo, kettingspanning ff checken, kosten de wereld niet en max een half dagje werk, en geven je gemoedsrust. :)
 
ben ik met je eens , balen dat ik nu op werk zit hihi , zou nu natuurlijk het liefst dit onder handen nemen zodat ik hier ook weer rustig over ben .
Ga zowiezo straks ff kijken of ik ergens een betaalbare demper kan vinden .
Kan iedere demper met juistte aansluitmaat ?
 
Kan geen van ons zeggen, aangezien we niet weten hoe ie nu afgesteld is. ;)
Maar zowiezo zou ik daar ook ff naar kijken als ik jou was.

Qua dempers; je zou er goed aan doen ff de plastic zijplaat er af te halen, en een fotootje te maken van hoe die demper op de voorbocht zit gebakken.
Ik acht de kans immers heel groot dat ze in de aansluiting hebben zitten hakken en zagen, en dan kom je ook met een XR-specifieke demper er misschien nog niet.

heb foto gemaakt met telefoon , hoe zet ik die hier neer ?
 
wat dempers betreft moeten deze speciaal voor xr600 zijn of zijn er universele ?
Universele zijn er niet, de linkpijp is gebogen precies voor die motor en de demper heeft ophangpunten precies voor die motor, soms past is nog op een serie eerder of later. Maar dan is de koek echt op.
 
Ga anders even naar het Offroad Centrum in Vaassen, heeft voldoende 2e hands uitlaten liggen.
Is niet de goedkoopste maar heeft wel goede service.
 
Vaassen is niet echt naast de deur ,
Bel Zwolle iemand ervaring méé ? en kun je ook niet een demper van een racemotor er op zetten ?
weet namelijk hier in de buurt een motorsloperij die vooral race motoren heeft
 
zaterdag kan ik orginele uitlaat ophalen ,
ga ook maar géén risico's nemen met andere dempers enz.
 
Een originele uitlaat +spuitbus hitte bestendige verf 5 tientjes en weer beschaafd geluidje
 
Terug
Bovenaan Onderaan