Info Supertour 2003 Zoals belooft

Turbo Bul

MF veteraan
25 mrt 2002
1.381
12
Krommenie
Zoals ik had belooft dat ik hier wat info over de super toer zou neerzetten zo gauw ik het binnen had
Dus bij deze

Een echte aanrader :}

Hou er wel rekening mee dat de oude garde voor gaan en de eerste 2 groepen meteen vol zitten

De Supertoer 2003 gaat richting Oostenrijk. Er zijn weer 6 mooie routes uitgezet die gemiddeld zo'n 450 km lang zijn.
De Supertoer start in Weert. Na de koffie met gebak beginne we direct aan de eerste route die ons door de Eifel, de Hunsrock en het Saarland voert De eerste route heeft een lengte van ongeveer 410 km. De route eindigt in het bekende Herbitzheim. Na het buffet worden de routes uitgedeeld voor de tweede etappe naar Zuid-Duitsland. Vanuit Herbitzheim passeren we de Franse grens en doorkruisen de Elzas en gedeelte van de Vogezen. Na 200 km steken we dwars door het Zwarte Woud heen. Deze geheel nieuwe rit eindigt na 475 km in het dorpje Waltershofen, dat in Zuid-Duitsland, zo'n 50 km boven het Bodenmeer ligt.
De derde dag rijden we naar het Oostenrijkse Tirol. De route slingert zich aanvankelijk door het Zuidduitse merengebied en door het Zuidduitse Alpengebied. In Oostenrijk koersen we in oostelijke richting naar ons hotel in Filzmoos. We overnachten in hotel Wurzer dat in Supertoerkrin en inmiddels een begrip is. De route heeft een lengte van 470 km.
De vierde dag rijden we weer in noordelijke richting. Het eerste deel van de route loopt door de zogenaamde Oostenrijkse Dolomieten. We rijden langs de Salzburgring verder in noordelijke richting. Na ongeveer 150 km passeren we de Duits-Oostenrijkse grens en doorkruisen Duitsland van oost naar west. Ook deze route is geheel nieuw en eindigt na 475 km in het plaatsje Gebsattel, niet ver van de plaats Rothenburg a/d Tauber.
De vijfde route loopt door het Odenwald en het Pfalzerwald in westelijke richting naar ons hotel waar we ook de eerste nacht verbleven.. In Herbitzheim kunnen we ons weer te goed doen aan het heerlijke buffet. De vijfde route is geheel nieuw, maar wel iets korter dan de andere tochten. Reeds na 410km bereiken we hotel Bliesbruck.
De zesde en tevens laatste route brengt de deelnemers weer richting Nederland. Een mooie en deels nieuwe route van 320 km sluit de Supertoer af De route loopt hoofdzakelijk door Duitsland en Luxemburg. Deze route eindigt in het Belgische Eupen, waar we de snelweg opzoeken en richting Nederlandse grens rijden. .
De Supertoer is een fantastisch evenement voor iedere motorrijder die graag kilometers maakt, maar het is natuurlijk niet zo dat je van 's morgens vroeg tot 's avonds laat op de motor zit. De wegen waarlangs de routes voeren zijn van dermate goede kwaliteit dat op een verantwoorde wijze een behoorlijk daggemiddelde haalbaar is. Minder ervaren rijders adviseren we enkele Loot-toertochten te rijden alvorens aan de Supertoer te beginnen.
Het verblijf in het hotel is op basis van half-pension (avondeten en ontbijt). Daarnaast ontvangen de deelnemers een T -shirt, koffie met gebak aan de start en 2 consumptiebonnen.
De gedetailleerde routebeschrijvingen met vermelding van deelafstanden verstrekken de deelnemers niet alleen zekerheid over de te volgen route maar stellen hen ook in de gelegenheid meer van de omgeving te genieten.
Om deelnemers die met pech te kampen krijgen direct te kunnen helpen, zal elke groep door een service-wagen worden begeleid.
De prijs voor de Supertoer is Euro 265,- p.p. (5 overnachtingen op basis van halfpension). Eind april ontvangen de deelnemers een brief met gedetailleerde informatie.

U kunt op de volgende wijze betalen:
VIA BANK: Rabo-bank te Koog a/d Zaan, rekeningnr. 3949.34.628
t.n. v. M. T .C. Zaanstreek te Zaandijk .

Bij betaling verzoeken wij u de naam van het evenement te vermelden:

SUPERTOER: Euro 265,- onder vermelding van SUPERTOER voor 1 MAART 2003.


Bij annulering houden wij ons het recht voor administratiekosten alsmede reeds gemaakte
organisatiekosten in rekening te bréngen.
De inschrijving sluit op het moment dat het aantal inschrijvingen het aantal door ons
gereserveerde plaatsen overschrijdt. U wordt daar telefonisch over benaderd.
Wanneer u voor een van de evenementen inschrijft, bent u automatisch lid van M TC
Zaanstreek.

Voor meer informatie/inschrijf formulier over deze ritten kunt u telefonisch contact opnemen via een' van de volgende nummers: 075- 6216095/6211988.

Supertoer 1 van dinsdag 10 t/m 15 juni
2 van woensdag 11 t/m 16 juni
3 van donderdag 12 t/m 17 juni
4 van vrijdag 13 t/m 18 juni


Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben

( Er zijn nog meer van deze reisjes (weekenden en een week italie )dus als iemand er meer van wil weten zal ik het hier ff neer zetten )
 
Bul bedankt, is was dit jaar zeker meegegaan was het niet dat ik weet wat ik wil.
Ik heb nog wat andere optie's lopen, misschien een circuitmotor met alle bijbehorende circuitdagen, of en weekje Zuid Noorwegen.
Dus ik denk dat ik een afwachtende houding aanneem, en dan zal de boel wel volzitten.

moeilijk, moeilijk, moeilijk
Maar het spreekt me wel erg aan.
 
Klinkt lekker en de prijs is ook redelijk!
Misschien ook eens een keer meerijden
maar ja doe ook al de Opkiktoer en die is minimaal van hetzelfde kaliber.
 
kheb beidde zo'n 4-5 x gereden...
supertoer heeft een hoog pan-europejan/goldwing gehalte....
kicx is meer (super)sport

supertoer heeft weer wel een bezemwagen maar de kixcers vinden de weg naar de bar wat makkelijker... ;)

Ik weet het niet maar er is altijd een bar en het maakt mij niet uit wat ze rijden.
Ik kom voor het rijden want drinken kan ik ook hier op de motorclub en het is te belopen *D en dan hoef ik niet de volgende dag te rijden.
Na zo`n avondje zuipen gebeuren eerder ongelukken. :(
Oke ik ben het met je eens dat als er meer van dezelfde klasse mee rijden leuker is maar ik heb diversen gasten aardig zien scheuren op die toerbuffels/zijspannen

Mijn ervarring is dat je met je eigen groepje rijd en die kan je zelf uitkiezen dus ook het tempo waar je in rijd.
En dat gaat er best van tussen.( ik doe 4 dagen met een renn sport achterbandje )
Zelf rij ik altijd in groep 1 ( 10 X )maar ik heb ook 2 jaar in groep 4 op de veegwagen gezeten wat ook erg leuk is.

Ook heb ik mee gereden met de Kicxtoer ( 2de Kicxtoer )en vond de groep te groot en veel gasten die boven hun kunnen rijden en zo zichzelf en anderen in gevaar brengen omdat ze zich moeten bewijzen.
Ik heb zelf gezien dat er iemand gevallen was en er een stikker KicXstart afgekeurt op geplakt werd door de organisatie en dat kan ik niet waarderen.

Mijn motto is Lekker scheuren ,Lekker eten, Gezellig zitten met zijn alle, sterke vehalen ophangen en vooral met zijn ALLE weer naar huis zodat we terug kunnen kijken op een super toer :}
 
Op donderdag 12 december 2002 00:00 schreef Turbo Bul het volgende:Ik weet het niet maar er is altijd een bar en het maakt mij niet uit wat ze rijden.
tis meer dat bij de kicxtour makkelijk meer sfeer was, al gingen bepaalde aspecten ook aan mij voorbij... die uitsmijt-avonden waren van het nivo dat ik wel erg veel alcohol zou moeten gebruiken om daar de lol van in te zien...
Oke ik ben het met je eens dat als er meer van dezelfde klasse mee rijden leuker is maar ik heb diversen gasten aardig zien scheuren op die toerbuffels/zijspannen
kan je je nog een guzzi herinneren? ;-)
corner.jpg


Mijn ervarring is dat je met je eigen groepje rijd en die kan je zelf uitkiezen dus ook het tempo waar je in rijd.
geld voor beidde trips

Ook heb ik mee gereden met de Kicxtoer ( 2de Kicxtoer )en vond de groep te groot
dat begrijp ik niet....
mijn ervaring was zelfs dat ik tijdens de kicxtour de mede-tourders minder vaak tegenkwam dan tijdens de supertoer....

Mijn motto is Lekker scheuren ,Lekker eten
HO!
hier rij je een scheve schaats....
het eten bij de kicxtoer was ALTIJD STUKKEN BETER dan tijdens de supertoer.
Ik begrijp wel dat Jan altijd goeie deals sloot met het hotelwezen, maar na 4 dagen schnitzels wordt ik spontaan vegetarisch...
Bij de kicxtoer was het eten altijd een ware schranspartij van hoge kwaliteit...
 
kan je je nog een guzzi herinneren? ;-)
(Afbeelding)

MMMMMMMM Nee maar als ik je gezicht misschien wel


[...]
dat begrijp ik niet....
mijn ervaring was zelfs dat ik tijdens de kicxtour de mede-tourders minder vaak tegenkwam dan tijdens de supertoer....
Dat komt omdat er minder fouten in zitten *D

[...]
HO!
hier rij je een scheve schaats....
het eten bij de kicxtoer was ALTIJD STUKKEN BETER dan tijdens de supertoer.
Ik begrijp wel dat Jan altijd goeie deals sloot met het hotelwezen, maar na 4 dagen schnitzels wordt ik spontaan vegetarisch...
Bij de kicxtoer was het eten altijd een ware schranspartij van hoge kwaliteit...
[/quote]
Net als het inschrijf geld ( het moet ergens vandaan komen )
En schnitzel is voor mij geen straf ;)
 
Zeg Mono Guz, verwar de kicxtour niet met de OPKIKTOER, het idee achter deze twee toeren is de enigste overeenkomst. Wel gaan er met de OPKIKTOER veel ouddeelnemers van de kicxtour mee.
 
235 views op dit moment en van maar een paar mensen reacties......
Zou het zo zijn dat de forummers niet van die toerders zijn?
 
235 views op dit moment en van maar een paar mensen reacties......
Zou het zo zijn dat de forummers niet van die toerders zijn?

Ben wel van de toerders maar hou niet zo van die georganiseerde trips...ga liever m'n eigen weg ;)

Maar een week naar Italië lijkt me wel wat :9
Kun je daar wat meer over vertellen Turbo Bul??
 
Laatst bewerkt:
Oke Mike B
Hier de gewenste info

DOLOMIETENTOER 2003

De Dolomieten in Noord-Italië hebben een ongekende aantrekkingskracht op motorrijders. De betoverende panorama ' s zijn uniek en meer dan eens een bezoek waard. Vorig jaar zijn de routes drastisch gewijzigd. Ongeveer 500 km "nieuwe" wegen met tal van andere passen zijn in de routes opgenomen. De meeste dagen kunt u weer kiezen uit een korte of lange route.
De routes variëren in lengte van 200 t/m 310 km. Voor elk wat wils.
De Dolomieten bezoeken we in de periode van zaterdag 12 t/m zaterdag 19 juli. We
verblijven, dat is niet veranderd, in hotel Des Alpes gelegen in de plaats Wolkenstein, dat grotere bekendheid geniet onder de Italiaanse naam Valgardena. Wolkenstein is een zeer geliefd wintersportoord, maar ook zomers is Wolkenstein een toeristische trekpleister .
De hotelkamers zijn alle uitgerust met toilet, douche en televisie. Het verblijf is op basis van half-pension, (7-overnachtingen) hetgeen niet minder wil zeggen dan dat het avondeten en het ontbijt bij de prijs inbegrepen zijn. Ook grote eters zullen beslist niets te kort komen.
Deelnemers die eerder mee zijn geweest weten dat daar niets te veel mee is gezegd.

Hotel Des Alpes is onze thuishaven en is vanwege zijn centrale ligging een prima vertrekpunt voor onze toertochten. U kunt een keuze maken uit een lange of een korte route. De lange routes variëren in lengte tussen de 225 en 310 km, terwijl de korte routes tussen de 200 en
260 km schommelen. In de routes zijn vele schitterende passen opgenomen die u geweldig mooie uitzichten bieden op de vele bergmassieven. De gedetailleerde routebeschrijvingen met vermelding van deelafstanden verstrekken u niet alleen zekerheid over de te volgen route, maar stellen u ook in de gelegenheid meer van de omgeving te genieten. De lengte van de
routes is van dien aard dat er voldoende gelegenheid is om regelmatig een pauze in te lassen of een bezienswaardigheid te bezoeken.
Naast het verblijf in het hotel op basis van half-pension ontvangen de deelnemers diverse extra's. Bij aankomst ontvangt u twee consumptiebonnen voor een welkomstdrankje en de eerste avond krijgt u een T -shirt als herinnering aan deze vakantieweek.
Om deelnemers die met pech te kampen krijgen direct te kunnen bijstaan zal een service-wagen de groep begeleiden. De groep wordt begeleid door een ervaren reisleider, waar u indien nodig een beroep op kan doen.
De prijs voor dit vakantiepakket is Euro 335,- p.p.
Begin juni krijgen de deelnemers gedetailleerde informatie toegestuurd.



Ik ben zelf ook in dit hotelletje geweest en ik moet zeggen het eten was overdadig
De kamertjes iets aan de kleine kan maar nettjes
Voor meer info kijk bij de info voor de super toer
Als je bochtjes wil draaien met de vakantie zit je hier goed
 
Dat komt omdat er minder fouten in zitten
nope... ik weet wel waardoor het komt, maar da's weer zo'n verhaal...

En schnitzel is voor mij geen straf ;)
voor mij normaal gesproken ook niet... maar na 4 dagen komt ie echt me neus uit!

schoot me nog een supertoer door frankrijk te binnen....
kwa gastvrijheid kunnen die fransen veel leren van de duitsers.... bij één hotel waren de boterhammen bij het ontbijt afgepast opgediend.... er kon geen extra bammetje vanaf...

volgens mij was dat ook de laatste x een supertoer door frankrijk... ;)
 
Laatst bewerkt:
Ben wel van de toerders maar hou niet zo van die georganiseerde trips...ga liever m'n eigen weg ;)
voordeel van deze trips is dat je alleen maar met lekker rijden bezig bent... geen gezeik met het zoeken van de weg en regelen van een hotel... je zwiert en zwaait lekker van het ene hotel naar het andere hotel... in je eentje of in een groep....
 
nope... ik weet wel waardoor het komt, maar da's weer zo'n verhaal...voor mij normaal gesproken ook niet... maar na 4 dagen komt ie echt me neus uit!

schoot me nog een supertoer door frankrijk te binnen....
kwa gastvrijheid kunnen die fransen veel leren van de duitsers.... bij één hotel waren de boterhammen bij het ontbijt afgepast opgediend.... er kon geen extra bammetje vanaf...

volgens mij was dat ook de laatste x een supertoer door frankrijk... ;)

Deze toer heb ik 2 x gereden 1x nagereden en toen met de groep mee en dat in 3 weken tijd ruim 6000km binnendoor

Het was wel een van de mooiste toeren vond ik zelf :]

En dat met die bolletjes klopt als een bus
Maar als je vaker een hotel in Frankrijk neemt weet je dat ze meestal alleen
een kaal broodje met sjam serveren dus bolletjes met hollands beleg is al een luxe ;)
 
Op vrijdag 13 december 2002 18:46 schreef Turbo Bul het volgende:Het was wel een van de mooiste toeren vond ik zelf :]
dat hotel bij de alp-dhuez was wel goed, maar werd ook gerund door ollanders he?

wat reed je toen? (en nu?)

die frankrijk-supertoer reed ik toen op me gele triumph daytona, daarvoor toerde ik op me guzzi. Met me KTM is zo'n supertoer net iets teveel van het goede, kprobeer wat vrienden te porren voor de dolemietentoer...
 
dat hotel bij de alp-dhuez was wel goed, maar werd ook gerund door ollanders he?

wat reed je toen? (en nu?)

die frankrijk-supertoer reed ik toen op me gele triumph daytona, daarvoor toerde ik op me guzzi. Met me KTM is zo'n supertoer net iets teveel van het goede, kprobeer wat vrienden te porren voor de dolemietentoer...

De laatse 10 jaar rij ik op een ZZR1100 :Z en nu met een turbo er op
Zo`n dik kereltje met een iel vroutje achterop ;) en een grote bek ( met een borreltje op :X )

We zijn 2 x in frankrijk geweest met de supertoer
De eerst x zat ik in groep 1 en de 2 de x op de veegwagen van groep 4
 
Laatst bewerkt:
Rijden er daar ook belgen in mee, of heeft er iemand weet van zo'n belgische evenementen?? Ik heb anders wel interesse!!
 
Shit eerste dag >400 km en ik moet er al 200 rijden om in Weert te raken.
 
Was al eens in de Dolomieten en (toevallig?) in hetzelfde hotel. Was toendertijd de Cliniclowntoer van MC Westfriesland. Vond het een prachtig gebied. Hotel niet super, kleine kamers staat me bij.
Is er nog nadere info over deze reis (website ofzo)?
 
Terug
Bovenaan Onderaan