Oh dat is wel iets om op te letten jaJa hoor, kan je gewoon weer vlak vijlen. Wel proberen om van alle lamellen evenveel af te halen zodat de platen op alle lippen dragen.
Hoe bedoel je de centrale trommel? Ik rijd helemaal niet zo heel lomp, daarom had ik het hier ook niet gezocht... Dacht gewoon kromme platen of zo, maar daar was het ook eigenlijk te erg voor.Het probleem zit in de centrale trommel, die is minder makkelijk te vijlen als hij ingeslagen is.
En voortaan wat minder lomp rijden.
Oh dat is wel iets om op te letten jaHoe bedoel je de centrale trommel? Ik rijd helemaal niet zo heel lomp, daarom had ik het hier ook niet gezocht... Dacht gewoon kromme platen of zo, maar daar was het ook eigenlijk te erg voor.
En voortaan wat minder lomp rijden.
Oh verhip, wist niet eens dat die ergens voor diendenDie kleine nokjes onderin, rond het gat, die zijn wel zwaar ingesleten.
Als ik het zo zie heb je eerder een verkeerde of slechte olie gebruikt.
Die nokken zijn niet ingesleten,amper gestreeld.Ik heb op mijn cbr 900 eens nokken afgevijld omdat het er slecht uitzag.Die waren zeker 1,5 mm ingeslagen en ik had nog geen enkel probleem met mijn koppeling.
SodeknettersIdd, hier ben ik het mee eens. Ook bij een koud blok of net nieuwe olie zonder kilometers willen de platen nog wel eens plakken.
Pas als je koppelingskorf er zo uit gaat zien zou ik me zorgen maken.
[afbeelding]
Als ik de koppeling in knijp komt de drukplaat zo'n 4-5mm naar buiten, dus dat is prima. Ik kan dan ook zonder problemen de platen los van elkaar bewegen. Alleen zodra de motor loopt krijgt ie nukken, en ontkoppelt hij dus niet meer volledig. Wat ik zeg, moet moeite doen om hem in de versnelling niet weg te laten rollen met koppeling helemaal in.EDIT: Ontkoppelt hij wel volledig?