hoi mensen.
hoewel veel mensen 2taktmotoren leuk vinden omdat ze simpel in ontwerp en probleem oplossing zijn heb ik helaas andere ervaringen. Ik wil ze graag leuk vinden maar het wordt steeds moeilijker. Hoewel jawa 350's gemaakt zouden zijn om 100 te kunnen kruisen heb ik er (toevallig????) 2 die dat niet willen. de eerste zal niet meer, uit veiligehidsredenen, en ik wil niet dat iemand anders zich er aan ergert, op de weg komen. Nu de 2de, een type 638.
start goed, trekt goed door.
je kan 95 rijden en nix aan de hand, als je 100 gaat rijden gaat hij na een paar minuten inhouden. Alsof je ineens harde tegenwind krijgt, alleen is die er niet. Het blok klinkt niet anders, geen uitval van ontsteking(bij mijn weten)
Het is eenvoudiger een dnepr betrouwbaar te krijgen dan een jawa 350 normaal te laten lopen.
Gezien ik (weer) de enige ben die zulke klachten heeft, en de jawa 'kenners'nooit van een dergelijk probleem gehoord hebben, is er vast iets dat het aan mij ligt want dit kan geen toeval zijn.
Ik hoop dat iemand me hier kan/wil vertellen wat ik mis en verkeerd doe.
Om te voorkoemen dat ik vragen krijg over info die ik in de eerste post zet, doe ik 'n best zo duidelijk moeglijk te zijn. schiet ik hierin te kort lees ik het graag.
De jawa liep goed 100km/h met vrouw en tegenwind. 1ste serieuze rit. ik zag thuis dat er troep in de benzineslang rondzweefde.
Ik verwijderde de vlotterbak en haalde er idioot veel troep uit, verving het benzinelsangetje en-filter en maakte de tank schoon.
Kort erna begonnen de klachten en toen
1 ook zonder benzinefilter gereden
2 vlotterbak op troep gecontroleerd (vele malen)
3ontsteking opnieuw afgesteld (4 keer)
5 op valse lucht gecontroleerd, bij carburateur, pakkingen en keerringen.
6 laadlampje gecontroleerd en verschillende malen gekeken of de laderij werkelijk werkte, alles laadt braaf bij op 14,4V (en ja, dat is wel een goede spanning)
7 accu vervangen(2 maal, dus de ene accu er uit, en een andere, nieuwe accu voor in de plaats gezet, en ja alle draden op dezelfde polen gezet)
punten, condensatren, bobines en kabels en bougies vervangen, diverse malen.
8mobiliteiet en niveau van vlotter gecontrleerd.
9 weer doorstroom benzine gecontrolleerd./
10 weer rijden, inhouden wordt niet minder als ik het licht uitzet.
11 100 hoofdsproeier ipv de std 92
12 luchtregelschroef bijna helemaal dicht
Goed, iedereen zit tegen me te zeiken dat het zulke eenvoudige dingen zijn dus ik doe iets fout, maar niemand wil me zeggen WAT ik dan verkeerd doe.
Zie ik iets over het hoofd?
De bougeis zijn altijd bruin/zwart..
hoewel veel mensen 2taktmotoren leuk vinden omdat ze simpel in ontwerp en probleem oplossing zijn heb ik helaas andere ervaringen. Ik wil ze graag leuk vinden maar het wordt steeds moeilijker. Hoewel jawa 350's gemaakt zouden zijn om 100 te kunnen kruisen heb ik er (toevallig????) 2 die dat niet willen. de eerste zal niet meer, uit veiligehidsredenen, en ik wil niet dat iemand anders zich er aan ergert, op de weg komen. Nu de 2de, een type 638.
start goed, trekt goed door.
je kan 95 rijden en nix aan de hand, als je 100 gaat rijden gaat hij na een paar minuten inhouden. Alsof je ineens harde tegenwind krijgt, alleen is die er niet. Het blok klinkt niet anders, geen uitval van ontsteking(bij mijn weten)
Het is eenvoudiger een dnepr betrouwbaar te krijgen dan een jawa 350 normaal te laten lopen.
Gezien ik (weer) de enige ben die zulke klachten heeft, en de jawa 'kenners'nooit van een dergelijk probleem gehoord hebben, is er vast iets dat het aan mij ligt want dit kan geen toeval zijn.
Ik hoop dat iemand me hier kan/wil vertellen wat ik mis en verkeerd doe.
Om te voorkoemen dat ik vragen krijg over info die ik in de eerste post zet, doe ik 'n best zo duidelijk moeglijk te zijn. schiet ik hierin te kort lees ik het graag.
De jawa liep goed 100km/h met vrouw en tegenwind. 1ste serieuze rit. ik zag thuis dat er troep in de benzineslang rondzweefde.
Ik verwijderde de vlotterbak en haalde er idioot veel troep uit, verving het benzinelsangetje en-filter en maakte de tank schoon.
Kort erna begonnen de klachten en toen
1 ook zonder benzinefilter gereden
2 vlotterbak op troep gecontroleerd (vele malen)
3ontsteking opnieuw afgesteld (4 keer)
5 op valse lucht gecontroleerd, bij carburateur, pakkingen en keerringen.
6 laadlampje gecontroleerd en verschillende malen gekeken of de laderij werkelijk werkte, alles laadt braaf bij op 14,4V (en ja, dat is wel een goede spanning)
7 accu vervangen(2 maal, dus de ene accu er uit, en een andere, nieuwe accu voor in de plaats gezet, en ja alle draden op dezelfde polen gezet)
punten, condensatren, bobines en kabels en bougies vervangen, diverse malen.
8mobiliteiet en niveau van vlotter gecontrleerd.
9 weer doorstroom benzine gecontrolleerd./
10 weer rijden, inhouden wordt niet minder als ik het licht uitzet.
11 100 hoofdsproeier ipv de std 92
12 luchtregelschroef bijna helemaal dicht
Goed, iedereen zit tegen me te zeiken dat het zulke eenvoudige dingen zijn dus ik doe iets fout, maar niemand wil me zeggen WAT ik dan verkeerd doe.
Zie ik iets over het hoofd?
De bougeis zijn altijd bruin/zwart..