inrijden van nieuwe banden

MJV

MF veteraan
10 feb 2009
1.777
0
den haag
Zaterdag heb ik mijn bridgestone bt-014 banden laten vervangen voor michelin PR2.

Ik vraag me af hoelang ik deze rustig in moet rijden en of ik dit kan versnellen.

Hoe en hoelang rijden jullie je banden "rustig" in??

groeten marco
 
Gewoon een goed rondje rijden op een warme dag.
Dan 'zweet' het silcone eruit en kan je weer lekker rijden zonder zorgen.

Na 100km kan je wel veilig het gas erop gaan zetten.
In de bochten steeds iets verder. Je zal zien dat de laag er dan zo af is.
Eventueel een half uurtje over een groot parkeerterrein rijden en de bochtjes steeds dieper leggen. :)

In het begin heeel rustig aan doen, want ze zijn echt glad. :X
 
Laatst bewerkt:
gewoon op een rustig middagje lkr slingerend de bebouwde kom door met een gangetje van 60/70, na 30 km ben je een heel eind, je schaamrandje is dan nog een goede halve centimeter, de rest komt vanzelf.

Je ziet heel goed waar je je rubber geraakt hebt, en dan kan je albest wel weer knallen!

succes !
 
yep, morgen met een nieuwe achterband de spits in. Voor de zekerheid een doos eieren in mijn rugzak doen, dan weet ik zeker dat ik rustig rij.
 
Zaterdag heb ik mijn bridgestone bt-014 banden laten vervangen voor michelin PR2.

Ik vraag me af hoelang ik deze rustig in moet rijden en of ik dit kan versnellen.

Hoe en hoelang rijden jullie je banden "rustig" in??

groeten marco

Na 100 km rechtdoor en bochten nemen hoe je anders ook doet. ;)
 
Ik let er niet op, ik rij wel en ik zie wel. Bochten doe ik wel iets rustiger in het begin maar rechtdoor niet en als ik denk dat ik lang genoeg rechtdoor heb gereden ga ik gewoon knallen ook in de bochten.

Gaat tot nu toe goed maar kan toeval zijn ;)
 
ik heb er nu 70 km opzitten dus nog maar een paar. Bedankt voor de info. Ik doe nog lekker ff rustig aan.
 
Je kunt de motor ook gewoon even op de middenbok zetten, de motor in de 1e versnelling zetten, en een schuurpapietje tegen het achterwiel zetten.

Deed ik ook met mijn vader motor toen er nog even voor een circuitdag nieuwe banden werden gemonteerd, werkt echt *O*
 
Je kunt de motor ook gewoon even op de middenbok zetten, de motor in de 1e versnelling zetten, en een schuurpapietje tegen het achterwiel zetten.

Deed ik ook met mijn vader motor toen er nog even voor een circuitdag nieuwe banden werden gemonteerd, werkt echt *O*


Wat een onzin, zelfs met hagelnieuwe bandjes zweet je de siliconen er na maximaal 2 rondjes op het circuit uit.
 
Ik vind dat elke bandenboer/dealer oid, NA het monteren ff een doekje met remmenreiniger over de band(en) moet halen ;)
Dan nog moet je ff rustig aan doen,maar het scheelt aanmerkelijk :Y

zo doen wij het bij het raceteam ook })




onderschat het niet,dat vette laagje,sommigen lagen al in de 1e bocht na het monteren van...


;
 
Laatst bewerkt:
Heb ook een keer 2 nieuwe banden laten monteren en toen hadden ze me ook 100 km rustig rijden aangeraden. Maar je voelt het echt wel zelf aan hoor. In het begin is het echt glad. Ik heb een rustig boerenwegeltje uitgezocht met leuke bochtjes en je begint heel traag te rijden. En daarna geleidelijk iets sneller en dus bijgevolg wat schuiner in de bochten. Na een km of 50 had ik m'n stepjes aan de grond.
Ik zou zeggen ga ermee rijden en begin rustig. Je voelt gewoon dat je steeds meer grip krijgt.
 
ik trek er altijd ff stukkie schuurlinnen over.
laagje weg,hoef ik er niet meer om denken ook

gas erop!
 
enne niet zoals iemand hierboven zei:
motor opbokken en in de eerste versnelling schuurpapiertje tegen je band houden.
kun je rare ongelukken van krijgen...

daar heeft iemand anders hier op dit forum ervaring mee(alhoewel die nog slimmer was en dacht op die manier zn ketting ff te poetsen,en vervolgens zn vingers af te knippen met zn achtertandwiel)
 
Ik vind dat elke bandenboer/dealer oid, NA het monteren ff een doekje met remmenreiniger over de band(en) moet halen ;)
Dan nog moet je ff rustig aan doen,maar het scheelt aanmerkelijk :Y

zo doen wij het bij het raceteam ook })




onderschat het niet,dat vette laagje,sommigen lagen al in de 1e bocht na het monteren van...


;
En door die remmenreiniger alle weekmakers in je band om zeep helpen. Handig hoor :')

Ga gewoon rijden. Dat gaat prima en is beter dan al die 'trucjes'.
 
de eieren zijn in ieder geval nog heel. Vanmiddag de schaamrandjes eraf rijden :P
 
En door die remmenreiniger alle weekmakers in je band om zeep helpen. Handig hoor :')

Ga gewoon rijden. Dat gaat prima en is beter dan al die 'trucjes'.
Valt mee hoor! mijn bandenboer doet dat al jaren. Nog nooit problemen mee gehad. Maar hij gaat er dan ook direct met een schone doek achteraan. :Y
Maar ik rij relatief veel, dus rij sowieso al het eerste laagje rubber waar die weekmakers in ingetrokken zouden kunnen zijn vrij snel weg. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan