Inruilen of investeren

2 jul 2019
8
1
Rotterdam
Hi,

Mijn Yahama fz6 s2 uit 2008 heeft 55k op de teller. De banden en remblokken zijn aan vervanging toe, maar nu blijkt ook dat ik de kleppen moet laten stellen. Alles bij elkaar een flinke kostenpost van ongeveer €1200,-. Nu de vraag: ga ik dit investeren of kan ik hem beter inruilen? Bij de garage willen ze er nog €1300,- voor geven.

Wat zou jij doen?
 
Moet haast wel, anders moet je een nachtje blijven logeren :P
Als jij het voor mekaar krijgt dat een filantroop met genoeg verstand van zaken én in het bezit van een set passende shims naar jou toekomt kan je wel voor minder geld als bij de dealer de boel voor elkaar krijgen. :Y

(Het gaat hier over een FZ6, niet jouw Guzzi, die stel ik in mijn lunchpauze met één hand terwijl ik met de andere mijn brood opeet)
Voor een krat bier was het toch,...ik denk er niet aan, een Guzzi voor een bak espresso.
 
Ik haal zelden een NAK los, laat de nokstokken gewoon in de ketting hangen terwijl ik de lagerkappen licht..
Als je dat rustig doet, verspringt er niks.
Bij sommige oldtimers lukt dat misschien,bij een FZ6 gaat je dat in geen geval lukken.
De nokkenassen moeten er volledig uit om aan de shims te kunnen.
 
Vind 1300 ook vrij weinig.
De zaken die TS opnoemt is standaard onderhoud en slijtage onderdelen. Wat is de verdere staat van de FZ6? Want als de rest goed is en je alleen wilt switchen naar de MT07 om de kosten laag te houden raad ik je dit af. Denk daarbij aan de afschrijving, onderhoud en slijtage onderdelen en ik vermoed dat je echt niet goedkoper uit gaat zijn.
 
De afweging om in te gaan ruilen bij groot onderhoud komt net zo goed voor bij jongere modellen.. En het is een utopie dat de handelaar dit gaat uitvoeren voordat die een motor te koop aanbied.. Iets met winstoptimalisatie... Met een andere kun je net zo goed onderhoud verwachten..
 
  • Leuk
Waarderingen: Von
Staan heel veel jonge motoren met 20-24k op de teller te koop en daar is bij veel niet altijd de grote beurt gedaan. Die mensen maken dezelfde afweging, verkopen voor het grote onderhoud of doorrijden.
 
Staan heel veel jonge motoren met 20-24k op de teller te koop en daar is bij veel niet altijd de grote beurt gedaan. Die mensen maken dezelfde afweging, verkopen voor het grote onderhoud of doorrijden.
Al die jonge motoren worden met geleend geld gekocht en vlak voor grootonderhoud ingeruild…nieuwe ronde ronde nieuwe kansen toch… :?
 
Al die jonge motoren worden met geleend geld gekocht en vlak voor grootonderhoud ingeruild…nieuwe ronde ronde nieuwe kansen toch… :?
Wat een wijsheid toch weer... je bent motorverkoper? je verstrekt leningen? je generaliseert graag?
Als (en dat is een grote ALS) het zo is dat motoren worden ingeruild vlak voor een kostbare beurt, dan is de partij die die motor inruilt toch ook daarvan op de hoogte? En past de inruilprijs erop aan? En is de verkopende partij toch niet noodzakelijkerwijs goedko(per)op uit.
 
En toch gebeurt het..
Een dealer zal de inruiler nalopen, en beoordelen of en welke onderdelen vervangen moeten worden, en dit uiteraard in de prijsbepaling meenemen.

Waarom zou het er in de motorwereld anders aan toe gaan dan in de autowereld?
Het zijn vaak dezelfde eigenaars die het 'trucje' uithalen..
 
Hi,

Mijn Yahama fz6 s2 uit 2008 heeft 55k op de teller. De banden en remblokken zijn aan vervanging toe, maar nu blijkt ook dat ik de kleppen moet laten stellen. Alles bij elkaar een flinke kostenpost van ongeveer €1200,-. Nu de vraag: ga ik dit investeren of kan ik hem beter inruilen? Bij de garage willen ze er nog €1300,- voor geven.

Wat zou jij doen?


Motor houden, investeren en N+1 toepassen en er een motor bij kopen.

db
 
Onderwerp 'Yahama FZ6 S2 2008. Dame' Yahama FZ6 S2 2008. Dame

Je had hem toch al goedkoop gekocht omdat er groot onderhoud aan zat te komen?
De gereden kilometers na aankoop waren 'goedkoop'', nu dus tijd voor het reguliere onderhoud.
Verkopen bij deze km stand zonder uitgevoerd onderhoud levert weinig op zowel inruil als particulier. Als de motor je verder bevalt zou ik het onderhoud uit. Laten voeren. Je weet nu wat je hebt
 
Terug
Bovenaan Onderaan