Heb je de juiste bandenmaat?Ik kom er net achter dat de snelheidsmeter van de C800 mechanisch is. Is dit normaal bij deze motoren?
Mijn huidige probleem is namelijk dat die van mijn VS800 12% afwijkt van de daadwerkelijke snelheid (te hoog, dus ik rij 88 als de teller 100 aangeeft), en hier wil ik graag vanaf.
Dacht het wel. Maar ik ben nu de eigenaar geworden van een C800 uit 2006, en die is naar mijn idee een stuk accurater. Even afwachten als ik mijn RAM-mount erop heb staan en kan testen met GPS/navigatie.Heb je de juiste bandenmaat?
Ik zou even op het chroom letten. Vooral bij het achterwiel schijnt het nog wel eens in slechte staat te kunnen zijn. Verder zou ik enkel universele dingen kunnen aangeven.Iemand die nog wat specifieke aankoop tips heeft voor een suzuki intruder 800 uit 1995?
15k miles gelopen zou niet veel aan de hand moeten zijn denk ik. Algemeen weet ik wat ik allemaal moet controleren. Bedankt alvast!
carburatie probleemBeste Intruder kenners.
Ik heb even een vraagje, sinds kort heb ik een Intruder 800 hier staan, hier heeft al iemand anders aan gewerkt die laten we zeggen... minder technisch begaafd was.
De motor heeft hiervoor een jaar of 6 stil gestaan. De carburateurs zouden in de afgelopen 2 maanden schoon gemaakt zijn, de bougies vervangen en ik heb er al nieuwe benzine in zitten.
Nu hebben we hem praktisch aan de loop, maar hij ploft en knalt uit de uitlaat, valt weg bij weinig of vol gas en beide bougies zijn gitzwart.
Eigenlijk zijn we ten einde raad, gezien het voor zover wij kunnen traceren om een ontstekingsprobleem moet gaan.
- De Bougies zijn zo goed als nieuw. Slaan alleen roetzwart uit.
- Bougiedoppen doorgemeten, ik ben de waardes kwijt, maar vrijwel identiek.
- Bobine's en bobine-bougiekabel doorgemeten, vallen keurig binnen het Hayes werkplaatshandboek.
- Pick-up coil doorgemeten 112 ohm tussen de blauwe en groene draad, geen contact met het frame.
Heeft iemand misschien een foto van onder zijn zadel hoe de draden op de bobines horen te zitten? Hierover is het Hayes werkplaatshandboek niet echt duidelijk.
Alvast bedankt!
Ik heb een probleempje (denk ik) met mijn C800 uit 2006.
Wanneer ik de eerste keer start, is niets aan de hand. De automatische choke doet zijn werk en de motor warmt goed op. Na een minuut of 2 stationair te lopen gaat het toerental omlaag en begint hij een beetje moeilijker te lopen. Opzicht ook geen probleem, want normaal gesproken ben ik na een halve minuut wel weg uit de oprit. Het is nu wel al een paar keer voorgekomen dat de toeren dan zo laag worden dat de motor uitvalt (op de oprit). Als ik de motor dan weer wil starten moet ik gas bijgeven voor ongeveer 3 seconden voordat de motor stationair blijft lopen. Dit is probleem 1.
Probleem 2: als ik een kort stukje gereden heb, bijvoorbeeld naar het tankstation, en ik wil de motor na het tanken starten, dan doet hij net zo moeilijk. De automatische choke gaat er vrijwel direct vanaf, het toerental gaat direct omlaag en de motor valt uit. Start ik hem, laat ik hem 3 seconden met een beetje gas lopen, en laat ik het gas los: dan blijft hij lopen.
Iemand een idee hoe dit opgelost kan worden?
Extra info: De originele uitlaat ligt er nog onder, maar het lijkt er wel op dat in elke uitlaat achterin 4 gaten geboord zijn, maar ik weet dit niet 100% aangezien ik geen foto's kan vinden van de uitgang van de uitlaat. Dit zou, als ik sommige fora lees, natuurlijk onderdeel kunnen zijn van het probleem.
Alvast bedankt.
Na de grote beurt en het vervangen van de bougies deed hij dit ook. Dus toen was er 0km mee gereden. Ik ga eens kijken of ik ergens zo'n cleaner spul kan krijgen en of dit het probleem een beetje oplost. Ik had ook gelezen dat dit aan de brandstofpomp kan liggen als die defect aan het raken is. Dat grapje zal veel duurder zijn dan zo'n flesje kopen. Maar goed. Het is mijn dagelijkse motor, dus €500.- is opzicht niet zo heel veel.
Stationair toerental goed zettenNa de grote beurt en het vervangen van de bougies deed hij dit ook. Dus toen was er 0km mee gereden. Ik ga eens kijken of ik ergens zo'n cleaner spul kan krijgen en of dit het probleem een beetje oplost. Ik had ook gelezen dat dit aan de brandstofpomp kan liggen als die defect aan het raken is. Dat grapje zal veel duurder zijn dan zo'n flesje kopen. Maar goed. Het is mijn dagelijkse motor, dus €500.- is opzicht niet zo heel veel.
Het is inderdaad een injectie.2006, injectie of carburateur motor ? Indien injectie check lambda sonde. Je praat over automatische choke dus neem aan injectie.
Hoe poets je een matte lak eigenljk?Bekijk bijlage 1477204
Ik heb sinds dit weekeind een motorbrug, dus eindelijk de intruder eens een goede poetsbeurt kunnen geven.
Hoe poets je een matte lak eigenljk?