Irritatie top 5

honda x-adv

MF'er
21 mei 2002
184
1
amsterdam
was er al een irritatie top 5 ?????
Irritatie in het verkeer doet geen goed aan de verkeersveiligheid. Als je na een laaiende ruzie met je wijf op je veel te hard rijdende motor stapt dan ben je een potentieel brokkenpiloot naar mijn mening. Ik spreek uit ervaring....na een knallende ruzie op zo,n ding stappen doet je weleens afvragen.....oeps waar zijn we mee bezig gaat dit niet wat te hard ? Ik ben van mening dat emoties heel veel invloed hebben op je rijgedrag en dus de verkeersveiligheid. Dus een irritatie in het verkeer doet je al snel denken ...lazer eens aan de kant jij inlegkruisjevertegenwoordiger met je veel te dure leasebak en dan even die vele pk,s erop en in notime onverantwoordelijk hard gaan. Heb jij dat ook wel eens ????

Ikzelf irriteer me niet zo erg meer aan alles.
Het enige waar ik van opgewonden kan raken zijn die kutfiles.
Op de motor valt het wel mee maar in de auto ppffffffff.

Heb jij ook irritaties ?
 
1 flitspalen
2 radarcontrole
3 onnodig linksrijders
4 file's
5 drukte op de weg in het algemeen

EDIT, richting aangeven word ook TE veel vergeten jah. Hmmz die zet ik op 2.5 :P
 
Laatst bewerkt:
Teveel ja, helaas...

Oude mensen die zonder omkijken of hand uitsteken de weg over steken.. vooral mensen die niet nadenken bij wat ze doen. Daar zijn legio voorbeelden van te noemen.

Oprit van snelweg.. 2 baans, wordt 1 baans vlak voor de invoegstrook. In plaats dat die eikels bij drukte de volle 2 banen gebruiken zodat het kruispunt ervoor niet helemaal geblokkeerd wordt, nee, ze gaan direct proberen in te voegen en blijven dus gewoon stil staan wachtend op een gaatje ARGH.

Of mensen die op een 2 baans weg voor verkeerslicht links gaan staan en vervolgens met een SLAKKENGANG weg rijden zodat ik de kans niet krijg die lompe vrachtwagen (no offense) te passeren voordat het 1 baans wordt..

Of mensen die op een 2 baans rotonde rechts voorsorteren.. halverwege naar binnen komen zetten (mij afsnijdend) om vervolgens weer naar buiten te draaien en 3 kwart rotonde te nemen...

Moet ik ff doorgaan ?

[edit] hmm.. best veel ergernis bij weg versmallingen dus :) [/edit]
 
1. semmelaars (onnodig trage, aarzelende chauffeurs), en dan vooral waar je er niet voorbij kan, word ik helemaal gek van :(

2. onoplettende chauffeurs die met alles behalve 't verkeer bezig zijn

3. oneindige wegwerkzaamheden

4. snelheidscontroles algemeen en andere zgz snelheidsremmers

rest valt mee ;)
 
Laatst bewerkt:
1. Mede weggebruikers
2. onodig liksrijden.
3. Een voorganger die langzamer rijd dan toegestaan, terwijl je niet kunt inhalen
4. Files
5. snelheidscontroles op "veilige" wegen.
 
Mijn top 11 irritatie over medeweggebruikers:

1: onnodig links rijden;
2: bumperkleven;
3: (te) snel rijden;
4: snijden;
5: 10 km langzamer rijden dan is toegestaan, vooral bij druk verkeer zodat je niet kunt inhalen;
6: geen richting aangeven bij het verlaten van een rotonde;
7: geen voorrang verlenen;
8: geen ruimte geven in de file;
9: eigen rechter spelen;
10: door rood licht rijden;
11: kruispunt blokkeren.
 
1 onnodig links rijden
2 geen richting aangeven
3 wegwerkzaamheden zonder wegwerkers
4 cruisecontrolinhalers (die met 3 km/u verschil inhalen)
5 mensen die expres geen ruimte laten in de file
 
ik hoor hiet niemand over fietsers :?
fietsers zonder licht
fietsers die hun poten niet uitsteken
verders bumper klevers
linkrijders
door rood licht heen rijden
20 km/p of langzamer dan toegestaane snelheid rijden op de snelweg
lekkende vrachtwagens(diesel)
auto's zonder asbak (lijkt er verdomd veel op),roken moet je helemaal zelf weten maar hou dan ook alles in die auto
 
Weggebruikers in het algemeen.
Ga toch allemaal met de fiets man en laat mij lekker doorrijden!! })

Daar komt het toch eigenlijk op neer of niet dan??
 
Weggebruikers in het algemeen.
Ga toch allemaal met de fiets man en laat mij lekker doorrijden!! })

Daar komt het toch eigenlijk op neer of niet dan??

Niet. Het probleem is dat veel mensen geen rekening met een ander houden. Twee stoplichten van tevoren voorsorteren bijvoorbeeld. Of iemand die wél op het juiste punt wil ritsen er niet tussen laten. Of in gaan halen als er iemand anders een stuk sneller aan komt, daarna niet naar rechts gaan en dan klagen over 'bumperkleven'.

Ik probeer wél rekening met anderen te houden, maar tjonge wat kan dat soms moeilijk zijn.

johns
 
1 onnodig links rijden
2 rechts inhalen ( wat ze hier normaal vinden :( )
3 langzamer rijden dan de aangegeven snelheid.
4 de jeugd van 15 jaar in een te snelle auto.
5 koek blikken die geen afstand houden.
6 fietsers die zonder licht rijden ( wettelijk niet verplicht )
7 harley rijders met kapzones.

dat is mijn top 7
 
1. Snelheidscontroles op plaatsen en tijdstippen waar/waarop snelheidsovertredingen geen gevaar opleveren.
2. Rijden zonder verlichting
3. Met te lage snelheid invoegen op snelweg
4. Geen ruimte geven om in te voegen
5. Kleven


En verder: het belachelijke gezwam van politici over het belang van snelheidsbeperkingen voor het milieu. Ze laten zich daarbij absoluut niet hinderen door enige kennis van zaken. Vrijwel alle uitlatingen zijn gebaseerd op veronderstellingen in plaats van op feiten :( . En natuurlijk op het financiele succes van de controles.

Wat momenteel weer in is: het beperken van de max. toegestane snelheid rond grote steden tot 80 km/h. :( Zou goed moeten zijn voor milieu :? en de doorstroming :? . Mijn auto denkt daar anders over: 80 km/h in vier is volgens de verbruiksmeter een stuk duurder dan 120 km/h in zes. :Z En stoot een auto meer schadelijke stoffen uit bij 2 uur lang 80 km/h rijden of bij 1 uur lang 160 km/h?? :? Ennuh.... doorstroming bevorderen door langzamer te rijden?? :?
Volgens mij werkt vlot optrekken en vlot doorrijden beter. Stel maar eens minimum-snelheden per rijstrook in. En begin daarbij met de invoegstrook: verplicht gehele invoegstrook gebruiken en minimaal 110 km/h. :Z , linker rijstrook: minimaal 120 km/h.
 
1 overal die F#cking drempels :(
2 overal die F#cking rotondes :(
3 F#cking brandstof prijzen :(
4 F#cking fietsers op de dijk :(
5 regen! Ik haat regen :(





Daarentegen mag ik graag onnodig links rijden, bij voorkeur te snel rijden, bumperkleven, geen voorrang verlenen, geen richting aangeven, geen ruimte geven in de file, rechts inhalen...... }) 8-) :P ;)
 
1. trage, aarzelende, niet kunnen rijden-bestuurders.
2. niet kijkende, plots van richting veranderende koekblikken.
3. 70 of 90km/u borden voor zogenaamde werkzaamheden aan snelweg, waar al weken niets gebeurd, nooit een wegwerker te zien is en niet eens sprake is van welke wegversmalling dan ook maar waar alleen wat van de rood/wit gestreepte bordjes zijn neergepleurd op de vluchtstrook. (voorbeeld stukje A79 afgelopen zomer)
4. koekblikken die pas optrekken bij een op groen springend stoplicht als het alweer donkeroranje is.
5. motoren die met 180 een "file" van 140 km/u rijdende koekblikken links en rechts inhalen.
(6. aan mezelf als ik toch te dicht op een zeer storend trage, onnodig linksrijdende voorligger rijdt terwijl ik me heilig voorgenomen heb om dat nooit meer te doen.) :(
 
1. Linksrijders :r
2. Flitspalen :(
3. Benzineprijzen |(
4. Lui die geen richting aangeven (vooral op de snelweg) ;(
5. Zondagsrijders (mensen die lopen te zoeken naar vanalles en nog wat, veel langzamer rijden dan de max. snelheid etc.) '(

Zo... dat is mijn top 5 van ergernissen onderweg :X

Verder lekker :]
Niet dat ik perfect ben, maak ook fouten, maar probeer ze zoveel mogelijk te vermijden O-)
 
1- adjes in golfjes met neon, zwarte .. enz achter me.
2- linksrijder
3- de weg zoekende mensen in blik
4- suffe rijders die het verschill tussen binnen en buiten de bebouwde kom niet herkennen
5- geen richting aangeven
 
*1:koekblikkers met een hoofddeksel
*2: remmen alvorens richting aan te geven
*3:motards die in groep mee willen rijden en niet in hun verband willen blijven rijden
*4: landbouwers met al hun sh!t op de baan
*5 niet-groetende motards
 
1. mensen die te langzaam rijden/niet opletten (incl. petjes en hoedjes)
2. snelheidsmeetapparatuur in 't algemeen
3. files
4. alles wat langzamer gaat dan 50 (in de bebouwde kom)en toch verplicht is op de
rijbaan te rijden (brommers/scooters/brommobielen en al die andere ongein)
5. te lang wachten voor een stoplicht

gr.
vincent
 
Snelheidscontroles (flitsers, radar, etc)
Medeweggebruikers in het algemeen

Voor die &*(#$@*hommels die aan het verkeer deelnemen alsof het routine is, kilometerslang blijven hangen, niet kijken, mij voor mn flikker rijden.

OPZOUTEN, ALLEMAAL :(

:+

Dat covert het wel zo'n beetje. :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan