Is dit nog een Zijspan?????

Is dit een Zijspan of niet??

  • Zeer zeker!

    Stemmen: 6 16,2%
  • Zeker!

    Stemmen: 6 16,2%
  • Weet niet!?

    Stemmen: 1 2,7%
  • EEEEHHHH!!??

    Stemmen: 10 27,0%
  • Nee!! Zeker niet!!

    Stemmen: 14 37,8%

  • Totaal aantal stemmers
    37

Bachus

MF veteraan
In memoriam
2 mei 2003
10.023
24
Medemblik
Ik vind dat een Zijspan 3 Wielen moet hebben,
wat denken Jullie hiervan ????
full
 
Laatst bewerkt:
En het voorwiel stuurt ook mee......dit is een semi-cabrio koekblik dus.

Niet lelijk toch.
 
Afzichtelijk... |(




bah.........bah...........bah............bah............bah



Zie er liever een als alle voorgaande modellen :]
 
Volgens mij is dit een zeldzame kruising tussen een motor, bankstel, cabrio, stationwagon, aanhangwagen en tuinhuis :+
 
De typische reakties van een Zijspan
zijn ook weg, heb het twijfelachtige
genoegen gehad erop te rijden.
 
Raar ding, laatst ook een Golwing met zijspan en kar zien rijden. Pa rijden, kind achterop, ma en kind in wagen. Daar kan ik me dus echt geen lekkere motorvakantie bij voorstellen.
Maar ja, misschien waren ze wel aan het verhuizen ofzo.

Zijspan okee, die FJR van KNMV is wel erg stoer. Dit is denk ik z'n broertje:
fjr1300merlin1.jpg
 
Kijkerdekijk allemaal positieve (en realistische) reacties van solorijders met duizenden kilometers zijspanervaring die dus kennelijk heel goed weten waar ze over praten.... }) :r
 
Kijkerdekijk allemaal positieve (en realistische) reacties van solorijders met duizenden kilometers zijspanervaring die dus kennelijk heel goed weten waar ze over praten.... }) :r

Hmm,

Heb eigenlijk als solorijder een heel andere kijk op zijspannen. Zijn eigenlijk nog meer motorrijder dan solo rijders. Motorrijders 'pur sang'. Wie is er anders zo 'gek' om de prijs van een (boven)modale middenklasser neer te leggen om toch motor te kunnen rijden. Zondag met plezier samen met zijspanners de 'verstandelijk minder bedeelde medemens' een leuk dagje bezorgd. Was een qua rijtechniek interessante rit, omdat er zowel voor de solorijders als de zijspanners leuke stukjes in zaten. Ben nogmaals bevestigd in mijn idee dat dit ook een leuke manier is van je op de motor verplaatsen.
 
Als het kermis is kun je dat ding afkoppelen, en zo heb je je eigen prive botswagen })
 
Hiero: de officiele site: http://www.emlsidecar.com/GTtwinnlframe.htm
van EML, zit hier in het dorp ;)

Waarom twee wielen ?

Zware zijspancombinaties zoals bijvoorbeeld de BMW K1200LT, HONDA GL1500 en HONDA GL1800 hebben ten opzichte van de dynamische eigenschappen een nadeel. In een linker bocht belast de motorfiets het enige zijwiel zeer sterk. Om te voorkomen dat daardoor de combinatie sterk gaat overhellen worden zijspannen aan deze motorfietsen in de regel relatief hard afgeveerd, dit natuurlijk geheel ten nadele van het comfort in het zijspan. EML heeft een aantal jaren geleden het HCAD veersysteem ingevoerd ter verbetering van het comfort. Maar door innovatie word dit systeem overtroffen. Twee wielen nemen deze belasting beide voor de helft over zodat er een betere stabiliteit in linkse bochten en een veel beter veercomfort ontstaat.
 
Hiero: de officiele site: http://www.emlsidecar.com/GTtwinnlframe.htm
van EML, zit hier in het dorp ;)

Dat Deel van het Verhaal klopt, maar het is wel zo dat
de typische reakties van een Driewieler verloren gaan.
nog afgezien van het Ruimteverlies in de Bak.
De Bak is amper meer de Lucht in te krijgen, een Stoppi
kun je ook vergeten, en over dwars door de Bocht zit er ook bijna niet
meer in.
 
Volgens mij is het zo dat het verschil of het wel of geen zijspan is in dit geval of de zijspan onlosmakelijk verbonden is aan de motor.

Is dit wel het geval is het een auto. Denk maar aan aan zo'n trycke (prut hoe schrijf je dat? :+ zo'n VW met drie wielen) daar hoef je ook geen helm op te hebben.

En volgens mij kent de wet gen motoren op vier wielen.

Ik zeg dat het een auto rijbewijs nodig heeft... :?

Misschien dat baksteen of zo daar duidelijkeid in kan geven
 
Volgens mij is het zo dat het verschil of het wel of geen zijspan is in dit geval of de zijspan onlosmakelijk verbonden is aan de motor.

Is dit wel het geval is het een auto. Denk maar aan aan zo'n trycke (prut hoe schrijf je dat? :+ zo'n VW met drie wielen) daar hoef je ook geen helm op te hebben.

En volgens mij kent de wet gen motoren op vier wielen.

Ik zeg dat het een auto rijbewijs nodig heeft... :?

Misschien dat baksteen of zo daar duidelijkeid in kan geven

Het blijft wel een Motor, je moet er wel een Helm op
en je hebt een Motorrijbewijs nodig.
Maar ik heb personlijk moeite met dat vierde Wiel.
 
Dat Deel van het Verhaal klopt, maar het is wel zo dat
de typische reakties van een Driewieler verloren gaan.
nog afgezien van het Ruimteverlies in de Bak.
De Bak is amper meer de Lucht in te krijgen, een Stoppi
kun je ook vergeten, en over dwars door de Bocht zit er ook bijna niet
meer in.

Ruimteverlies?? in deze bak?? afmetingen al bekeken?? volgens mij kun je er in overnachten.
En gezien het gewicht en een test die ik erover gelezen heb kun je zat dwars door een bocht heen, en de bak de lucht in is een kwestie van techniek, niet van gewicht.
Verder ben ik het wel met je eens, dat 4e wiel vind ik ook niet wat....
 
Terug
Bovenaan Onderaan