Is dit normaal?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tomaatje-oud

geblokkeerd account.
28 jan 2007
800
0
afgelopen november heb ik een ktm 660 smc gekocht bij the motorcycle company.
Ikzelf woon in den helder, en die gasten zitten bij rotterdam. maargoed, aangezien je niet met dit type motor wordt doodgegooid ben ik erheen gereden voor een proefrit. die was helemaal goed dus onderhandelen en uit eindelijk de motor gekocht.
ik naar huis om de week daarop de motor te halen, maar dit ging dus langer duren, motor had lekke keerringen.
enfin, ik had toen geen tijd meer om de motor op te halen dus hebben ze de motor gebracht, erg netjes.
had nog een praatje gemaakt met degene die em kwam brengen, en het bleek dat ze wel vaker motoren door het land reden.

tot zover het positieve... -O-

sinds kort zweet ie aan de onderkant van het blok, en is de teller overleden. en aangezien ik een half jaar garantie heb (op ALLES, staat z op w) ben ik gaan mailen.
enfin, een week nadat ik gemailed had maar even gebeld, want nog steeds geen reactie. ze zouden terugmailen. na een paar dagen weer mail, ze willen hem daar hebben. (toen ik mailde dat ik proef wou rijden had ik binnen een paar uur mail, nu gaan er daaaaagen overheen) das mooi dacht ik. met enige kosten in het achterhoofd terugmailen of ze hem op willen halen (je gaat immers niet 150 km snelweg met een lekkende 1 cilinder rijden...)
krijg ik een mailtje terug, dat ze hem voor 300 euro heen en weer rijden.
dit lijkt me een beetje veel. dat dus gemailed, en of ze de onderdelen op willen sturen waarvan ze denken dat ze kapot zijn, en dat ik deze dan vervang, en de defecte onderdelen op mijn kosten naar hun retourneer. en nu wacht ik weer een week op de mail (ze wilden persé contact via de mail, toen ik belde) en ik ga morgen maar weer bellen, want nu word ik er wel een beetje moe van. ik heb het idee dat ze de zaak lopen te rekken en mij onnodig veel laten betalen voor vervoer.

ligt het nou aan mij of....?

en is het redelijk om (onder garantie) een nieuwe teller te vragen, en de kapotte naar hun op te sturen?
 
Laatst bewerkt:
Waarom mailen als je kunt bellen? :?

Verder ligt het aan hun, het valt immers onder garantie. Hoe de vork precies in de steel steekt is altijd gissen op een forum.

Wil je de motor daar hebben zonder te hoeven rijden is gewoon door een busje te lenen/huren en met spanbanden je motor daarin vast te zetten.

Eisen dat ze alles vervangen of je aankoopsbedrag terug laten vorderen. Rechtsbijstand doet wonderen ;)
 
Ik denk niet dat ze zomaar willekeurig een paar onderdelen gaan opsturen in de hoop dat je probleem dan verholpen is. Dat ze kosten in rekening brengen voor het halen en brengen kan ik ook begrijpen, hoewel 300 euro mij ook wel wat veel lijkt. Maar daar kan ik niet zo goed over oordelen.
Voor wat betreft je mogelijkheden, je kunt ook aan ze voorstellen dat je je motor bij een zaak in de buurt laat repareren en dat de rekening naar hun toe gaat.
Of idd, zelf je motor toch maar brengen met een aanhanger.
 
Als eerste is het niet echt netjes dat ze zo lang op zich laten wachten voor ze een reactie geven, dat kan zeker een stuk sneller en telefonisch lijkt me een stuk persoonlijker dan via de mail.

Het heen en weer brengen is natuurlijk service, je moet niet verwachten dat ze dat tussendoor ook nog een keer doen omdat er iets mis mee is.

Naar mijn weten moet je een leverancier van een product altijd eerst een keer de mogelijkheid geven om een onderdeel te laten herstellen. Meteen een nieuwe opsturen hoef je denk ik niet op te rekenen.

Zoals hierboven al aangegeven denk ik dat een aanhanger de beste optie is. Er mee rijden is niet verstandig, ook niet als hun het doen.

Succes ermee!
 
Waarom mailen als je kunt bellen? :?

Verder ligt het aan hun, het valt immers onder garantie. Hoe de vork precies in de steel steekt is altijd gissen op een forum.

Wil je de motor daar hebben zonder te hoeven rijden is gewoon door een busje te lenen/huren en met spanbanden je motor daarin vast te zetten.

Eisen dat ze alles vervangen of je aankoopsbedrag terug laten vorderen. Rechtsbijstand doet wonderen ;)
Aankoopbedrag terug vorderen gaat er denk ik niet in zitten, gezien de motor in orde was toen hij werd geleverd. En dat de teller het begeeft, en het blok opeens begint te zweten kan zelfs een dealer niet voorspellen. Dus tenzij TS aantoonbaar kan maken dat die problemen er al waren nog voor TS de motor daadwerkelijk gekocht heeft, zit dat er niet in.
 
Aankoopbedrag terug vorderen gaat er denk ik niet in zitten, gezien de motor in orde was toen hij werd geleverd. En dat de teller het begeeft, en het blok opeens begint te zweten kan zelfs een dealer niet voorspellen. Dus tenzij TS aantoonbaar kan maken dat die problemen er al waren nog voor TS de motor daadwerkelijk gekocht heeft, zit dat er niet in.

dat wil ik ook helemaal niet, ben voor de rest tevreden met de motor. hij is op de dynobank geweest en is aardig sterk :) maar alleen die teller en die druppel aan de carter '(
 
tot zover het positieve... -O-

sinds kort zweet ie aan de onderkant van het blok, en is de teller overleden. en aangezien ik een half jaar garantie heb (op ALLES, staat z op w) ben ik gaan mailen.
enfin, een week nadat ik gemailed had maar even gebeld, want nog steeds geen reactie. ze zouden terugmailen. na een paar dagen weer mail, ze willen hem daar hebben. (toen ik mailde dat ik proef wou rijden had ik binnen een paar uur mail, nu gaan er daaaaagen overheen) das mooi dacht ik. met enige kosten in het achterhoofd terugmailen of ze hem op willen halen (je gaat immers niet 150 km snelweg met een lekkende 1 cilinder rijden...)
krijg ik een mailtje terug, dat ze hem voor 300 euro heen en weer rijden.
dit lijkt me een beetje veel. dat dus gemailed, en of ze de onderdelen op willen sturen waarvan ze denken dat ze kapot zijn, en dat ik deze dan vervang, en de defecte onderdelen op mijn kosten naar hun retourneer. en nu wacht ik weer een week op de mail (ze wilden persé contact via de mail, toen ik belde) en ik ga morgen maar weer bellen, want nu word ik er wel een beetje moe van. ik heb het idee dat ze de zaak lopen te rekken en mij onnodig veel laten betalen voor vervoer.

ligt het nou aan mij of....?

en is het redelijk om (onder garantie) een nieuwe teller te vragen, en de kapotte naar hun op te sturen?
Die 300 is voor ophalen en na reparatie terug brengen??
Dan is het zakelijk gezien begrijpbaar.
ophalen 150
terugbrengen 150
mannetje met bus= loon mannetje + brandstof kosten + buskosten + verzekering etc.
Ophalen + brengen valt niet onder de garantie.(al zou ik als zaak het wel proberen wat netter op te lossen)

Zelf garantie onderdelen vervangen snap ik ook dat ze dat niet willen.
1* Als door bijvoorbeeld verkeerde montage het later weer stuk gaat kost het meer en zal je een getouw trek krijgen wie z'n schuld het is.
2* Indien ze onderdelen opsturen kunnen hun niet controleren of ze daadwerkelijk voor jou fiets zijn of voor die van een maat/kennis/buurman die z'n fiets stuk heeft.
Nu heb je geen 13 in een dozijn fiets maar dat zou de reden er achter kunnen zijn.

Wel vind ik het raar dat ze alleen contact willen via de mail en dan daar ook zo traag mee zijn.
Fiets met garantie verkopen is ook netjes herstellen bij eventuele problemen.
Anders moet je geen garantie geven
 
Die 300 is voor ophalen en na reparatie terug brengen??
Dan is het zakelijk gezien begrijpbaar.
ophalen 150
terugbrengen 150
mannetje met bus= loon mannetje + brandstof kosten + buskosten + verzekering etc.
Ophalen + brengen valt niet onder de garantie.(al zou ik als zaak het wel proberen wat netter op te lossen)

Zelf garantie onderdelen vervangen snap ik ook dat ze dat niet willen.
1* Als door bijvoorbeeld verkeerde montage het later weer stuk gaat kost het meer en zal je een getouw trek krijgen wie z'n schuld het is.
2* Indien ze onderdelen opsturen kunnen hun niet controleren of ze daadwerkelijk voor jou fiets zijn of voor die van een maat/kennis/buurman die z'n fiets stuk heeft.
Nu heb je geen 13 in een dozijn fiets maar dat zou de reden er achter kunnen zijn.

Wel vind ik het raar dat ze alleen contact willen via de mail en dan daar ook zo traag mee zijn.
Fiets met garantie verkopen is ook netjes herstellen bij eventuele problemen.
Anders moet je geen garantie geven
:^
 
auto plenty, alleen die aanhanger... :N
en dan nog moet ik iemand vinden die 600 km wil rijden :/

dat moet toch veel simpeler flexibeler kunnen?
Dan zou ik denk ik eerst maar eens kijken of ze akkoord gaan met de mogelijkheid dat je hem bij jou in de buurt laat repareren....
ps. Ik zou wel ff hun naam/link uit je verhaal verwijderen, is wat netter. Dan kunnen ze daar in iedergeval niet moeilijk over doen.
 
Laatst bewerkt:
Ik verhuur tegenwoordig m'n trailer ;)
Nu alleen nog een maat/kennis met auto :+

ik heb nog een spekpannekoek op texel met je gegeten, dus ik krijg wel korting toch })

Dan zou ik denk ik eerst maar eens kijken of ze akkoord gaan met de mogelijkheid dat je hem bij jou in de buurt laat repareren....

zou wel handig zijn om te weten, als ze wat van zich lieten horen.
heb toenet ff een reminder mailtje gestuurd, als ik morgenmiddag geen gehoor heb ga ik maar weer bellen B|
 
Laatst bewerkt:
Waarom rij je niet er naartoe? Want je hebt het over "zweten" en "een druppel olie", dat zou voor mij geen bezwaar zijn om te rijden.
 
Waarom rij je niet er naartoe? Want je hebt het over "zweten" en "een druppel olie", dat zou voor mij geen bezwaar zijn om te rijden.

heb je wel eens met een supermotard snelweg gereden? en ik neem liever geen risico, wie weet gaat ie bij constante hoge toeren wel meer olie lekken.
 
Laatst bewerkt:
Lijkt me volkomen normaal. Je hebt garantie en die geven ze. Maar ze zijn natuurlijk geen gratis transport bedrijf. Dat jij je motor zo ver van huis koopt (of zo ver van hun zaak af gaat wonen) is natuurlijk jouw probleem. Daar hoeft je motorzaak de kosten niet van te dragen.

En zomaar onderdelen opsturen. Moeten ze je vertrouwen op je mooie ogen zeker. Neem aan dat de motrozaak niet (meer) zo naief is. Anders houden ze het niet lang vol.

En dat ze alles via de mail willen is hoogstwaarschijnlijk omdat ze geen welles/nietes verhaal willen. Ze zien de bui waarschijnlijk al hangen met een motor die 300km verder op staat. Niets negatiefs over jouw hoor, maar die zaak is waarschijnlijk wat voorzichtig. Die zullen wel eens vaker met het bijltje hebben gehad dat mensen met rechtzaken dreigen enzo. Hebben ze tenminste alle communicatie op papier. Is iets handiger in zo'n geval.

Neemt niet weg dat ze wel wat sneller kunnen reageren.
 
Ben ik nou de enige die 300 euro niet buitensporig veel vindt?

Het is een hoop geld, maar je vraagt wel iemand 300 km te rijden. Laat dat aan directe auto kosten ca 50 euro zijn (diesel, onderhoud, slijtage) dan blijft er nog 250 euro over om iemand minstens een halve dag niet declarabel te hebben omdat hij een motor op moet halen. En dan hou ik nog geen rekening met het feit dat de fiscus er nog van mee wil eten.
 
Lijkt me volkomen normaal. Je hebt garantie en die geven ze. Maar ze zijn natuurlijk geen gratis transport bedrijf. Dat jij je motor zo ver van huis koopt (of zo ver van hun zaak af gaat wonen) is natuurlijk jouw probleem. Daar hoeft je motorzaak de kosten niet van te dragen.

En zomaar onderdelen opsturen. Moeten ze je vertrouwen op je mooie ogen zeker. Neem aan dat de motrozaak niet (meer) zo naief is. Anders houden ze het niet lang vol.

En dat ze alles via de mail willen is hoogstwaarschijnlijk omdat ze geen welles/nietes verhaal willen. Ze zien de bui waarschijnlijk al hangen met een motor die 300km verder op staat. Niets negatiefs over jouw hoor, maar die zaak is waarschijnlijk wat voorzichtig. Die zullen wel eens vaker met het bijltje hebben gehad dat mensen met rechtzaken dreigen enzo. Hebben ze tenminste alle communicatie op papier. Is iets handiger in zo'n geval.

Neemt niet weg dat ze wel wat sneller kunnen reageren.

je hebt gelijk, maar heb ik niet mezelf ingedekt als ik de kapotte teller opstuur?

Ben ik nou de enige die 300 euro niet buitensporig veel vindt?

Het is een hoop geld, maar je vraagt wel iemand 300 km te rijden. Laat dat aan directe auto kosten ca 50 euro zijn (diesel, onderhoud, slijtage) dan blijft er nog 250 euro over om iemand minstens een halve dag niet declarabel te hebben omdat hij een motor op moet halen. En dan hou ik nog geen rekening met het feit dat de fiscus er nog van mee wil eten.

zoals ik al schreef, natuurlijk zitten er kosten aan verbonden. maar idd 300 euro?
stiekem verdenk ik dat ze daarmee de drempel hoger willen maken... in de hoop dat ik eieren voor mn geld kies en het hierbij laat :N
 
Nee hoor, ik vond het ook niet zo'n gek bedrag.

Maar de ficus hoeft geen geld van je over je kosten hoor ;)
En in die 250 euro's loon zitten ook je adnministratie kosten en loonheffingen wel

250 voor een halve dag = 500 voor een dag = 2500 per week = 130.000 op jaarbasis.
Dus de kosten van je monteur zijn denk ik wel redelijk gedekt :)

Maar dat de motorzaak niet het risico wil lopen geld toe te leggen op deze toch bijzonder aardge extra service is natuurlijk logisch.
 
Ja, je teller opsturen is geen gek voorstel

Maar zeg eens eerlijk, zou jij iemand aan een fiets laten sleutelen war jij nog een aantal maanden garantie op moet geven?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan