Op maandag 08 juli 2002 10:26 schreef Evl One het volgende:
Tijdens mijn proefritje merk ik al dat de naald erg snel naar de honderd gaat naar de honderd in zijn 1.. (schrik 1)
Dit is op een redelijk moderne 600 niet anders hoor
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Op maandag 08 juli 2002 10:26 schreef Evl One het volgende:
Tijdens mijn proefritje merk ik al dat de naald erg snel naar de honderd gaat naar de honderd in zijn 1.. (schrik 1)
Sterker nog, ik denk elke sport/naked fiets is erg rap aan 100km/u
als je de acceleratietijden leest van testen, dan is 0-100km/u in 4 sec. haalbaar met bijna elke fiets.
En of je nou in 3,5 of 4,5 sec aan 100km/u zit, beide getallen zijn rap.
Tis je vergevendat klopt ook
hij heeft veel te veel mooie verhalen
Die ik niet meer geloof na dit incidentje
elke .001 seconde is er weer 1 he......Sterker nog, ik denk elke sport/naked fiets is erg rap aan 100km/u
als je de acceleratietijden leest van testen, dan is 0-100km/u in 4 sec. haalbaar met bijna elke fiets.
En of je nou in 3,5 of 4,5 sec aan 100km/u zit, beide getallen zijn rap.
elke .001 seconde is er weer 1 he......
bij dragracen gaat het ook om die getallen
wil je het meemaken , ga dan naar drachten dit weekend
zie : http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/7391
Op dinsdag 02 juli 2002 14:21 schreef B2 het volgende:Ik vind persoonlijk een R6,ZX6R,CBR600 geen beginnersfietsen. Onder de 6000 a 7000 toeren, ok dan, maar eens erboven...
Natuurlijk zijn deze beter als een Fireblade om op te beginnen, maar het zijn geen katjes om zonder handschoenen aan te pakken en fouten worden erg zwaar aangerekend.
Dus deze racers (want dat zijn ze toch) wel aanraden vind ik absoluut geen goed idee.Maar ik neem het helemaal zo niet op ook hoor, ik vind gewoon de hedendaagse 600cc sportmotoren niet erg geschikt voor een beginner.
Denk niet dat de grootste fout op de de rechte stukken worden gemaakt, maar juist in de bochten.Geen probleem. Ik had al een nieuwe Honda VTR 1000 sp-1 voordat ik mijn rijbewijs had, 1000 km rustig ingereden en nu voluit het gas erop. Zolang je linker hersenhelft goed functioneerd en weet wat voor vermogen je onder je reet hebt is er niks aan de hand.
Rij zoals jij dat wilt en laat je op de snelweg niet gek maken door andere motorrijders die hard voorbij knallen door erachteraan te gaan, hier maken de meeste mensen fout !!!!!
Denk niet dat de grootste fout op de de rechte stukken worden gemaakt, maar juist in de bochten.
Als beginner heb je gewoon nog nul ervaring en weet je gewoon niet hoe een motor reageert als je eens flink in een bocht moet remmen of dat je eens flink wat gas er vroeg opzet. Dat soort dingen kan je denk ik beter ervaren met relatief lager snelheden die je rijdt op bijvoorbeeld een div 600 dan op extremere fiets zoals een vtr 1000 sp1.
Dit is nou juist een van de redenen dat het GEEN geschikte motor is. Hij kan zo lief en makkelijk lijken, totdat er iets overwachts gebeurt, de rijder een fout maakt en de blade er in z'n eentje vandoor gaat. Meestal met slechte gevolgen voor de rijder.Ik ben ook beginnende motorrijder
en ik heb een testrit gemaakt op een fireblade.
geen woorden voor : echt super mooi
als je er een beetje gevoel voor hebt is het echt geen probleem.
makkelijk onder controle te houden.
Op maandag 19 augustus 2002 20:47 schreef Flying Banana het volgende:
Je weet niet wat je mist als je op zo'n ding begint, wil je dan toch een blade koop dan minimaal eentje van bj 2000 en geen ouwe, dat zijn om mee te beginnen onhandelbare kutmotoren. Die nieuwe sturen en reageren stukken subtieler.