Is marge van 30% veel?

Barts

Die hard MF'er
28 feb 2003
265
0
Utrecht
Het valt mee maar moest het jullie toch even melden. Ik was vorige week bij Brouwer motors in Nijkerk om even kleding te bekijken. Ze hebben namelijk iederjaar opruiming van hun kleding. Ik ging kijken voor een nieuwe helm. Een aantal gepast maar geen mooie gezien. Zat 50% korting op bepaalde helmen.

Toen zag ik een mooie Craft carbon helm die me paste. Er zat een prijskaartje van 499euro op en ik dacht misschien zit er ook korting op. Ik met de helm naar de balie maar had onder tussen het los zittende prijskaartje eraf gepeutert om te kijken voor welke prijs die gast achter de balie me zou voor schotelen.
Zegt ie: "Zit er geen prijskaartje op?"
Ik zeg: "Nee, zal er wel afgevallen zijn"
Hij: "Ik ga even in de boeken kijken wat die kost maar zit zowiezo geen korting op"
Ik zie hem in een dealer/importeurboek kijken en komt later terug.
Zegt ie: "De verkoopprijs is 380euro."
Dit scheelt dus 120euro!!!! met het originele prijskaartje van 499euro.

PS: Motoren vind ik er ook erg duur.. Iemand andere ervaringen?
 
:?

Topics met zo'n "Oplichters" schreeuw krijgen meestal heel snel een slotje...
 
Balie medewerker vast een foutje gemaakt met inkoop/verkoop prijs!

Denk aub eerst eens 2 keer na voordat je met zulke beschuldigingen komt.

edit: Maar een marge van 30% vind ik wel wat hoog.
 
Oplichters staat wel tussen "" Misschien had het moeten zijn: "Is marge van 30% veel?"
Sorry maar ik moest het effe kwijt.
 
Marges van 30% zijn heel normaal. Van die marges moet heel veel betaald worden, winkelpand, personeel, gas licht en water, voorraad etc.

Les: koop altijd bij zaken waar ze lage overhead-kosten hebben :+
 
lijkt er ook eerder op dat jij de boel probeerde op te lichten door de prijs ervan af te slopen
 
Ik heb de titel aangepast naar jouw eigen suggestie.

Ik zie geen enkele reden om die zaak, op basis van jouw verhaal, voor oplichters uit te maken.
 
Ik heb er mijn eerste helm gekocht. Vraag ik of hij wel goed zit zo, ja hoor meneer. Kom ik 3 weken later met lessen op de snelweg, blijkt hij te groot. Dat ding bleef alleen door het bandje onder mijn kin op zijn plaats. Ik zag ook bijna niks, doordat hij erg trilde. Fijn advies dus :(

Toen maar bij een andere zaak een nieuwe helm gekocht, die naar mijn idee te klein zat. Die zat wel goed.

Motoren in de prijsklasse die ik zocht waren er ook niet, maar dat kan gebeuren. Ze hebben vrij nieuwe motoren volgens mij.
 
Ik heb er mijn eerste helm gekocht. Vraag ik of hij wel goed zit zo, ja hoor meneer. Kom ik 3 weken later met lessen op de snelweg, blijkt hij te groot. Dat ding bleef alleen door het bandje onder mijn kin op zijn plaats. Ik zag ook bijna niks, doordat hij erg trilde. Fijn advies dus :(

...Dat kan zo'n man toch niet bepalen??
Jij voelt toch zelf wel of die helm te groot of te klein is?
 
...Dat kan zo'n man toch niet bepalen??
Jij voelt toch zelf wel of die helm te groot of te klein is?
als je altijd koeien neukt weet je ook niet meer wat normaal is......te groot of te klein wordt dan ook relatief...... :X :X

( :X sorry maar ik moest het ff zeggen, niet persoonlijk bedoeld naar iemand toe :X )
 
als je altijd koeien neukt weet je ook niet meer wat normaal is......te groot of te klein wordt dan ook relatief...... :X :X

( :X sorry maar ik moest het ff zeggen, niet persoonlijk bedoeld naar iemand toe :X )

Hè dr Bral, je begrijpt toch wel wat ik bedoel...

Die man zal vast wel gevraagd hebben of de helm niet te strak of te los zat enzo.
Dat heeft toch niets met koeien neuken te maken?
 
Hè dr Bral, je begrijpt toch wel wat ik bedoel...

Die man zal vast wel gevraagd hebben of de helm niet te strak of te los zat enzo.
Dat heeft toch niets met koeien neuken te maken?
nee heeft het ook niet, maar ik dacht, misschien weet hij het verschil tussen strak en iets anders niet en.....laat ook maar...........

het was gewoon het eerste wat me in het zin schoot.... ;)
 
30% is niet veel hoor. Kledingzaken doen meestal inkoopprijs x2 o zelfs x3 en tellen daar nog eens de BTW bij. Voor meubelen ben ik daar heel zeker van wegens enkele malen op de inkoop geweest te zijn.
 
Ja ik weet dat er veel marge op zit maar op die 380euro zat die marge dus als. Ze gooiden er dus wel 120euro bovenop. Hij noemde namelijk de verkoopprijs van 380euro maar op de helm zelf stond 499euro. Wel verschil dus. natuurlijk moeten ze die marge hebben voor het pand, personeel etc maar die zat al bij de 380 euro in. De 120euro was voor hun extra marge..

Grt
 
Dat kan zo'n man toch niet bepalen??
Jij voelt toch zelf wel of die helm te groot of te klein is?
Nee, niet als je net begint met lessen en hebt nog nooit op de snelweg gereden. Hoe moet ik dan weten hoe strak hij moet zitten :? Maar uiteindelijk is het toch goedgekomen :]
 
Nee, niet als je net begint met lessen en hebt nog nooit op de snelweg gereden. Hoe moet ik dan weten hoe strak hij moet zitten :?

:^

Had ik dus ook.. en nu ik m'n helm dus een tijdje heb merk ik dat ie toch net iets te groot is, of verkeerde pasvorm heeft voor mijn hoofd.. als ik boven de 100/110 kom en het waait een beetje dan heb ik het gevoel dat m'n helm van m'n hoofd afwaait.. lijkt me niet de bedoeling toch?
 
Terug
Bovenaan Onderaan